AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 hei jeg er dame 24 år. går på AAP grunnet en del alvorlige psykiske lidelser. men selv om jeg er veldig lite energi og er generelt veldig preget av lidelsene mine så kjeder jeg meg! jeg liker ikke å holde på med pc eller tv. jeg har prøvd å male, tegne, lage smykker, vaske, spille spill (alene), lage mat, og mer. har dere noen forlag til å få tiden til å gå? jeg bor i en liten leilighet så har ikke store plassen.
Tabris Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Det kommer vel an på hva du interesserer deg for? Liker du turer og friluftsliv? Eller er det temaer du vil lære mer om, f.eks historie eller geografi? Eller er du mer kreativ, vil du lage noe? Hva har du lyst til selv?
Ryvre Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Jeg tenker trening og aktivitet. Det har gjerne en positiv virkning på mange psykiske lidelser og man får ofte mye mer energi.(sier ikke at man blir kurert altså) Trenger jo ikke drive med hardtrening, men rusle rundt på turer i rolig tempo er også bra for kropp og sinn. Ja til og med bare være ute er jo bra Nå skriver jo ikke du eksakt hva det er du sliter med, men om du har sosial angst så kan du jo trene hjemme eller alene ute ved å gå turer, sykle osv Kanskje man kan kombinere utendørsaktivitet med for eksempel fotografering. Er du i stand til å ha dyr? For da kan det være noe å tenke på. Dyr gir mye glede og man får nok å henge fingrene i Ellers har jeg god erfaring med å lage seg rutiner og planlegge dagene kan hjelpe med å få dagene til å gå. Sliter selv fysisk og har laaange dager og det å ha en plan over når man skal rydde og vaske osv og fordele det utover dagen hjelper meg med å få følelsen av at jeg har vært litt produktiv og at dagene føles kortere 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 takker for svar, ja jeg sliter med manisk depressiv, angst, sosialangst, alvorlig emonsjonel ustabil personlighetsforstyrrelse, søvn lidelsen kronisn insomnia og andre smådiagnoser. jeg har to hunder, jeg går 3 turer til dagen samt trenger agility 2 ganger i uka, men det er ikke nok, jeg trenger mer, trener og hundene hver dag, men det blir litt lite å drive livet med når man skal være ufør i mange mange år. dyr er min store lidenskap. jeg prøver og prøver på forskjellige ting, papegøye, hest, marsvin, kanin men trivs ikke så godt med dette for de krever så mye hver dag, så når jeg er dårlig så blir de forsømt.
Ryvre Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 (endret) Men da har du iallefall en god start mtp at du allerede har og trener hunder Det er jo kjempebra Når det kommer til andre hobbyer, så må du nok bare orøve deg frem og se hva som passer deg. Var selv gjennom en hel del før jeg fant noe som passet meg. Selv om du ikke kan jobbe og derfor skolegang også sikkert er uaktuellt så kan du jo likevel lese og lære en hel del. Kanskje du kan prøve å lære nye språk eller fordype deg i historie eller lignende? Eller lære deg håndarbeid? Kjøpe en symaskin og lære deg å sy. Hekle, strikke, brodere? Endret 28. april 2012 av Ryvre
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 jeg virkelig hater alt sånn finger\dame arbeid :S kjeder meg sånn, jeg har prøvd å gå på tredmølle, svømme og trene men da kjeder jeg meg sånn. jeg sliter veldig med konsentrasjonen og det å lære nye ting er vanskelig, jeg glemmer veldig raskt igjen. jeg liker det å trene hund veldig godt, hehe men hundene blir litt lei av al treningen, de er ikke akuratt den mest krevende rasen det må også være billigt, fotografering er dyrt :S
Ryvre Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Hmm, da vet jeg ikke altså Skaffe deg en mer krevende rase beste gang?
Gjest meh Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Siden det virker som at du heller foretrekker hobbyer som innebærer fysisk aktivitet, så kan kanskje jakt og/eller sportskyting være et alternativ? Sportskyting kan være dyrt, men det har med hva du legger i det selv - våpen kan lånes hos klubber hvis du har løyve og da vil det vil det ikke koste allverden som en hobby.
Tabris Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 Hva med å gjør mer ut av hundetreningen? Ta utdanning for å bli instruktør gjennom NKK, kjøp bøker og les deg opp om trening og treningsmetoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå