Chiquita Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Vi skal ha et par overnattinger med barna i Oslo i juli, og billigst og greiest er det jo oftest med Coop-hotelkupp. Men ukjent som jeg er i Oslo, så trenger jeg anbefalinger fra dere som kjenner byen. Bør være sentralt og i gangavstand til det meste. Men gjerne uten den mest bråkete baren på utsiden av hotellet, liksom Dette er de aktuelle hotellene i den perioden jeg skal være der. Hvilket anbefaler dere? Thon Hotel Spectrum Scandic Edderkoppen Scandic KNA Anker Hotel Best Western Karl Johan Hotell Quality Hotel 33 (dette er kanskje ikke så sentralt?) Rica Victoria Hotel Oslo Rica Helsfyr Hotel (usentralt?)
Belima Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Har bodd på Comfort hotell express i Oslo. Bodde der i fjor med et barnebarn og skal bo der i år også. Ligger noen få min unna Yongstorvet. Stille og fredelig, men ikke frokostsal der. Kan best. et nett med litt mat på døra. http://www.choicehotels.no/?cid=4624165
Gjest navnelapp Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Thon Hotel Spectrum - Ligg i Brugata. Viss du er av den robuste typen er dette kult, masse liv og sentralt. Enkelte kan oppleve Brugata som eit litt røft strøk, iallfall i helgane. Når du går ut døra, sving til venstre for multikultur og nye opplevingar, sving til høgre for sentrum og shopping. Scandic Edderkoppen - Ligg stille til, men sentralt, fem minutt å gå frå Karl Johan. Veldig god mat og nytt. Scandic KNA - Litt meir slitt enn Edderkoppen, og ligg i eit dyrare strøk. Typisk vestkant-hotell, også god mat, men ikkje så bra som Edderkoppen er mi erfaring. Anker Hotel - styr unna. Mykje røffare strøk enn Spectrum. Best Western Karl Johan Hotell - Midt på Karl Johan, trange rom men veldig lettvint. Faren er at ein blir trakkande opp og ned Karl Johan, byen er så mykje meir enn det. Quality Hotel 33 (dette er kanskje ikke så sentralt?) Nei, ligg på Økern, masse byggearbeid rundt, kaotisk og langt å gå frå kollektivtransport. Rica Victoria Hotel Oslo Ligg veldig sentralt, 250 meter frå Best Western Karl Johan. Har ikkje vore inne på rom der, men nytt og fint på utsida, iallfall. Her er det også partysteming utanfor i helgane, sånn sett likt Spectrum. Rica Helsfyr Hotel (usentralt?) Ja. Ikkje så ille som Hotel 33, men du må ta t-bana eller 37-bussen for å kome dit. Eg ville valt Edderkoppen. Det er eit lite stykke å gå frå Karl Johan, men då unngår du også partystrøka, og vegen "heim" er også ufarleg og grei. Skaff deg eit bykart, gjerne Sporveiskartet som du får på Trafikanten på jernbanetorget. For ein litt annleis tur, gå opp til St. Olavskirke som ligg 400 meter frå Edderkoppen, og ta 37- bussen oppover til St.Hanshaugen. Veldig fint område, masse små kaffebarar og kaféar og fine butikkar. 1
zanna Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Anker hotell ligger 10 min gange unna oslo s. Tror ikke det er så bråkete der, men nå har jeg riktignok ikke vært i det området på kveldstid så ikke stol helt på det.
Rosalie Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Jeg ville også valgt Edderkoppen. Anker ligger rett over veien for Legevakta og rett ved Akerselva. Ikke et strøk jeg henger særlig mye i på kveldstid, for å si det sånn, ganske røft miljø rundt der.
Chiquita Skrevet 28. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2012 Skal jo ha med meg tre barn på 7,6 og 5, så styrer unna en del av de hotellene der da ja. Og 'kveldsaktiviteter' trenger vi i grunn ikke. Da tror jeg at jeg skal se mer på Edderkoppen i allefall. Tusen takk
Rosalie Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Trivelig i strøket rundt Edderkoppen, og svært kort vei til Karl Johan.
Cata Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Kan også anbefale Edderkoppen. Bodde der ei helg for noen år siden, men husker fremdeles at jeg trivdes der. Best Western Karl Johan bodde jeg faktisk på for et par måneder siden. Satte pris på beliggenheten der, for siden jeg ikke er godt kjent i Oslo så liker jeg ikke å vimse rundt alene på kveldstid etter mørkets frambrudd så det opplevdes trygt å gå tilbake dit alene om kvelden. Tror jeg har bodd på Rica Victoria også, men det har ikke satt noen spor, for jeg klarer ikke se det for meg. Men Edderkoppen husker jeg altså som et hyggelig hotell, selv etter flere år.
Chiquita Skrevet 29. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2012 Hotell Edderkoppen er nå bestilt. Takk igjen
Gjest gjest17 Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Ville også valgt Edderkoppen, ligger sentralt til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå