Gå til innhold

Vi får oss snart en pus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har bestemt seg for å gi meg en kattepus. Det var litt uforventet siden jeg vet han ikke er så glad katter som med hunder. Han ville glede meg og vet hvor glad jeg er i katter. Gleder meg masse.

Om 1 måned til vi kan hente vår lille skjønne jentepus.

Har kommet fram til ett par navn på egenhånd.

Men vil gjerne få flere tips om noen har noen å komme med...

Ønsker ikke menneskenavn.

Alle forslag settes stor pris på

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår katt heiter Penny, etter ho i the Big Bang theory :jepp: (anonym for å ikkje verte igjennkjent på nicket)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

The Naming Of Cats by T. S. Eliot

The Naming of Cats is a difficult matter,

It isn't just one of your holiday games;

You may think at first I'm as mad as a hatter

When I tell you, a cat must have THREE DIFFERENT NAMES.

First of all, there's the name that the family use daily,

Such as Peter, Augustus, Alonzo or James,

Such as Victor or Jonathan, George or Bill Bailey--

All of them sensible everyday names.

There are fancier names if you think they sound sweeter,

Some for the gentlemen, some for the dames:

Such as Plato, Admetus, Electra, Demeter--

But all of them sensible everyday names.

But I tell you, a cat needs a name that's particular,

A name that's peculiar, and more dignified,

Else how can he keep up his tail perpendicular,

Or spread out his whiskers, or cherish his pride?

Of names of this kind, I can give you a quorum,

Such as Munkustrap, Quaxo, or Coricopat,

Such as Bombalurina, or else Jellylorum-

Names that never belong to more than one cat.

But above and beyond there's still one name left over,

And that is the name that you never will guess;

The name that no human research can discover--

But THE CAT HIMSELF KNOWS, and will never confess.

When you notice a cat in profound meditation,

The reason, I tell you, is always the same:

His mind is engaged in a rapt contemplation

Of the thought, of the thought, of the thought of his name:

His ineffable effable

Effanineffable

Deep and inscrutable singular Name.

Du kan ha noen ideer om hvilket navn katten skal ha, men la det gå litt tid slik at dere blir kjent med pus, - og navnet vil komme nærmest av seg selv :)

Jeg er svakest for menneskelig navn jeg da... Og gjerne litt spesielle navn med litt spesielle skrivemåter.

• Liker 3
Skrevet

Hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var liten hadde vi en pus som het Pelle <3 men det passer kanskje ikke helt til en jentepus :-) Jeg syns dere burde se an personligheten... Er katten helt gal kan den hete Propella eller Petronella eller Fyttikatta :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Silke

Tinka

Pusella

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var liten hadde vi en pus som het Pelle <3 men det passer kanskje ikke helt til en jentepus :-) Jeg syns dere burde se an personligheten... Er katten helt gal kan den hete Propella eller Petronella eller Fyttikatta :fnise:

En av pusene mine heter Pelle <3

Skrevet

Takk så mye for svarene og tipsene. Blir ikke til at vi har bestemt oss for ett før henne kommer,men vil gjerne ha 4-5 på lur så kan jeg finne det som passer best av de etter at henne har kommet å vi ser litt hvilken personlighet henne har.

Skrevet (endret)

Navn jeg syns er søte:

- Arya

- Diva

- Aysu

Jeg byttet aldri navn på kattepusen min etter at jeg fikk han, men du kan jo prøve ut et par navn og se om det passer henne når du blir litt bedre kjent med pus :)

Ps. Du ender nok opp med mange kallenavn på pus uansett, så jeg tror ikke det vil bli et problem med å finne et passende et :jepp:

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å ta et navn som er også er praktisk og kan brukes ofte. Husk at du skal rope inn pus med det, fange oppmerksomheten dens både ute og inne. Derfor bør det være 'lett på tungen' for å si det sånn. Det er også greit hvis det er 'tydelig' d.v.s ikke for mange vokaler som flyter i hverandre så det bare blir en lyd.

Jeg anbefaler å bruke navnet på katten ofte fra den er liten, så den lærer det godt å kjenne. Det er mange nok som har brent seg på å ikke gjøre det, og de får problemer når de f.eks skal ut på en nattlig leterunde..

Pusina mi (heter ikke det) har et kort, enkelt og egentlig veldig kjedelig navn. Hun ble 'hastedøpt' av meg av praktiske årsaker da hun kom som fosterhjemskatt, da jeg måtte ha et navn som skilte seg godt fra de andre fosterkattene så jeg kunne starte oppdragelsen av henne umiddelbart (hun hadde hatt en svært vanskelig start på livet). Som sagt, ikke det vakreste og mest spennenede navnet på en slik vakker skapning, men jeg har ofte vært veldig glad for at det nettopp er enkelt, tyydelig og greit.

Utenom det har hun så mange kosenavn at jeg kan ikke begynne å ramse de opp en gang :rodmer:, og slik kommer det nok til å bli med deg og skal du se. :)

Ellers er jeg svak for menneskenavn jeg da. Humrer like godt hver gang jeg ser noen roper f.eks 'Arnhiiiiild' og det kommer en grå liten firfoting løpende. :biggrin:

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne av meg har en katt som heter Ingeborg :) Beste navnet jeg har hørt på en katt. Vår het Lizzie før vi fant ut at det var en gutt....

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Noen av mine egne favoritter;

Mizzie - (med stum e-endelse)

Frøya - den Norrøne kjærlighetsgudinnen som reiser lydløst i en vogn trukket av to hannkatter.

Nanna - Balders hustru

Artemis - månegudinnen for jakt, helbredelse, kyskhet og barnefødsler og beskytter av ville dyr og villmarken. Artemis er Apollons tvillingsøster.

Hera - himmelens dronning, gudinne for kvinnene og ekteskapet, fødselshjelper. Beskytter av kvinnen og ekteskapet.

Samtlige av disse navnene ligger godt på tungen og er behagelige å rope (alle har minst en vokal som kan trekkes langt under roping).

• Liker 1
Skrevet

Satan

Findus

Pjusken

Simba (klassiker, og betyr løve på swahili)

Skrevet

Anne :jepp: Anne Katt ;)

Men du ville helst ikke ha menneskenavn. Hva med Sushi?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Mange bra tips som har kommet fram her. :fnise: Så gøy!

Navnene vi har kommet fram til så langt er Bris (som også er min favoritt for øyeblikket)

Ett par gudinne navn som Hekate (gudinnen for magi) OG Athene (gudinnen for visdom) Synes Twiggy er også ganske søtt. Vi var faktisk inne på tanken på Sushi her om dagen. Synes i grunnen det var ganske festelig.

Endret av Rabel
Skrevet

Hvordan ser hun ut? Farge? Her er en liste med noen av navnene jeg vurderte til min pus:

Melis (passer hvit katt)

Skygge (passer grå/sort katt)

Luna

Zula

Sol

Sky

Aria

Mika

Lola

Isis

Ariel

Alva

Lita

Susi

Mira

Mirja

Rosa

Muffins

Penny

Rory

Hera

Misha

Zeta

Zita

Tinka

Alaska

Ada

Ruby

Saga

Lyra

Bris synes jeg også var kjempefint!:) Jeg liker godt navn inspirert av vær og naturting tydeligvis, for jeg foreslo en del sånne da jeg skulle få pus og kjærsten min bare "herregud hva blir neste forslag, skal hun hete stiv kuling kanskje??" :fnise:

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Har to bengalkatter på gang, tenkte å kalle dem Ludacris og Bonkers :-)

Skrevet

Takk for listen,fant ett par jeg likte godt.

Speselt Luna,om jeg ikke husker helt feil så betyr ikke det Måne?

Jeg falt veldig for Saga også :hjerte:

Pusen vår er hvit og litt grå.

Gjest gjest17
Skrevet

Takk for listen,fant ett par jeg likte godt.

Speselt Luna,om jeg ikke husker helt feil så betyr ikke det Måne?

Jeg falt veldig for Saga også :hjerte:

Pusen vår er hvit og litt grå.

Det stemmer det, fine navn, til lykke med pusen! :-)

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer det, fine navn, til lykke med pusen! :-)

Tusen takk. :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...