AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Ja, hvordan bor dere, dere som er studenter nå? Eier du eller leier du? Hvor stor plass har du? Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Stor eller liten by/studiested? Og andre ting hvis det er noe jeg har glemt
belle_ Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier, skal flytte ut derfra jeg bor nå til en større leilighet hvor jeg skal bo med en venninne. Hvor stor plass har du? Den leiligheten vi skal flytte til er vel maks 60 kvm. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Ja, bor relativt nært. Må evt. ta trikk da. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Skal bo med en venninne. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Da betaler vi 6100 kr hver, men det er uten strøm og varmtvann. Kabel og internett tror jeg er inkludert. Stor eller liten by/studiested? Norges største, Oslo. Vi betaler ganske mye i husleie, men jeg vil heller bo fint og en plass jeg trives enn i en liten trang hybel. Men det er som sagt en smakssak.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Jeg leier en ettroms et stykke utenfor sentrum i Oslo. Rolig og stille boligfelt, og det tar bare 15 minutter til jernbanetorget. Betaler 7000kr + strøm og TV. Bor alene. Fra høsten av blir det bolig gjennom studentsamskipnaden i et annet fylke.
Anglofil Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier Hvor stor plass har du? 18 kvm Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Bor så og si på campus, nær byen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bodde før med min mann, når bor jeg alene. Deler ikke med noen. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Ca 3300 kr pr mnd. Ink strøm/internett/tv. Stor eller liten by/studiested? Relativt stor by. Mvh Yvonne
otilie Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier Hvor stor plass har du? 12 kvm rom. Men deler liten stue/kjøkken med 3 andre og et lite bad med en annen. Og deler vaskerom med 7 andre. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Bor ca 5 min å gå unna skolen, og 15 min å gå unna sentrum. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Kollektiv. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 3250 inkludert alt:) Stor eller liten by/studiested? veldig liten by!
Surriball Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Ja, hvordan bor dere, dere som er studenter nå? Eier du eller leier du? Leier. Hvor stor plass har du? 50 kvm. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? 20 min å gå fra universitetet, 40 min gangavstand fra sentrum, ca. Tar stort sett buss til sentrum Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bor med kjæresten Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Betaler litt under 3000, inkludert internett og TV. Strøm kommer utenom. Stor eller liten by/studiested? Stor by.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Eier. Hvor stor plass har du? 35 kvm. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? 4 min med buss til universitetet, 15 til byen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Med kjæreste Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 7 tusen innkludert tv, internett, strøm, varmtvann og parkering. Stor eller liten by/studiested? Trondheim.
Lexington Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 (endret) Eier du eller leier du? Eier Hvor stor plass har du? 65 kvm + garasjeplass Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? 15 minutter med buss til skolen, 8 minutter med bil. Gangavstand til sentrum. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bor alene Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Betaler 2000kr i fellesutgifter, strøm og internett kommer i tillegg. Stor eller liten by? Oslo Endret 29. april 2012 av Lexington
Lista Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier. Studentbolig, men ikke gjennom samskipnaden. Hvor stor plass har du? 23 kvm Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? 5 min. gange til campus Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Alene Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 4380. Ikke inkl. strøm Stor eller liten by/studiested? Oslo
Malleus Skrevet 28. april 2012 #10 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Bor hjemme. (Altså hos foreldre, og betaler ikke noen pris) Hvor stor plass har du? Er ikke sikker.. Huset er på 60kvm kanskje? Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Studerer i nabobyen som ligger en knapp halvtime unda. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Med familien, 4 + meg. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Ingenting, inkludert internett/strøm/kabel-TV Stor eller liten by/studiested? Byen jeg bor i er Sarpsborg, og er vel mellomstor? Studiested Halden er .. ikke den største byen sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #11 Skrevet 28. april 2012 Bor med mann og barn i studentbolig på 50 kvm, betaler 7700 i mnd utenom strøm. Deler ingenting med andre. Tar meg ca. en halvtime å komme meg til skolen.
HedvigR Skrevet 28. april 2012 #12 Skrevet 28. april 2012 (endret) Eier du eller leier du? - Leier Hvor stor plass har du? - Rommet mitt er vel rundt 12 kvadrat. Deler et lite kjøkken med andre, og et lite bad med én annen. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? - Bor ganske nærme både høgskolen og byen. Tar meg vel en halvtime å gå til sentrum, 9 min. med bussen. Ca. 20 min. å gå til høgskolen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? - Bor i kollektiv med fem andre jenter. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? - Jeg betaler 3500 med alt inkludert. Stor eller liten by/studiested? - Trondheim, som jo er studentby. Endret 28. april 2012 av HedvigR
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #13 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Jeg leier. Leier en hybelelilighet på studiestedet mitt, også leier jeg et hus på hjemstedet mitt. (Ukependler) Hvor stor plass har du? Hybelleiligheten min er 35 kvm. Stue og kjøkken sammen, et lite soverom og et lite bad. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Jeg bor 200 m. fra høgskolen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bor alene i hybelleiligheten min. Huset jeg leier på hjemstedet mitt deler jeg med samboern. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? Jeg betaler 3200 for hybelleligheten. Så er det ca 500-600 for strøm. Har mobilt bredbånd på 300 i mnd, også har jeg rikstv på 250 eller noe i måneden, men det er for begge husstandene, har to kort for prisen av ett så det hadde blitt det samme uansett. Stor eller liten by/studiested? Lite studiested.
Catnip Skrevet 28. april 2012 #14 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Jeg leier. Hvor stor plass har du? ca. 55 m2 Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Jeg bor ca. 10- 15 min med buss unna mitt campus. Om man sykler, tar det 45- 50 min. Det er nærme byen, da. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Jeg bor med kjæresten! Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 7000, med internett og TV inkludert. Er jævlig gjerrig på strømmen, så strømregningene er ikke så gale. Stor eller liten by/studiested? En av de største studentbyene i Norge. YAY, første innlegg som bruker, hurra.
TøydukkeAnna Skrevet 28. april 2012 #15 Skrevet 28. april 2012 Ja, hvordan bor dere, dere som er studenter nå? Studenthybel Eier du eller leier du? Leier Hvor stor plass har du? Ca. 15 kvm soverom, så deler jeg et liite kjøkken og liiiiiite bad med ei til Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? 30 min gåtur unna skolen Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Deler med en Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV?' 3000 per mnd, inkludert strøm, vann, internett og TV. Stor eller liten by/studiested? Liten by, men nærme storby Og andre ting hvis det er noe jeg har glemt
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #16 Skrevet 28. april 2012 Ja, hvordan bor dere, dere som er studenter nå? Eier du eller leier du? Leier, i London Hvor stor plass har du? Stort soverom, usikker på kv.m. Resten av leil. er middels stor. 2 bad Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Midt i smørøyet! Er så fornøyd Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bor med 2 andre jenter Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 5400 i mnd alt inkl. Stor eller liten by/studiested? London Og andre ting hvis det er noe jeg har glemt
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #17 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier for øyeblikket Hvor stor plass har du? 60 m2 Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Bor sentralt, 10 min gange fra universitetet, 5 min fra høgskolen Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Bor alene, men typen flytter inn snart Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 4000 inkl. alt. Har ikke tv-uttak da. Stor eller liten by/studiested? Trondheim
Gjest Raindrops Skrevet 28. april 2012 #18 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier. Hvor stor plass har du? Jeg er elendig på dette. Men stor nok. Jeg har egen stue med god plass til det jeg trenger. Har klesskap, skrivepult, to stresslesser, stuebord, sofa, bokhylle, en trapp og fortsatt plass til å danse, pluss soverom. Badet og kjøkkenet har også god plass. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Rolig strøk meg gåavstand til begge deler. I underkant av ti minutter unna sentrum, og 25 minutter til skolen (til fots). Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Deler kjøkken og bad med en annen jente. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 3900 inkluderer alt untatt strøm. Den er på 800 i mnd på hver av oss, men vi får utbetalt det som eventuelt blir til overs på slutten av året. Mest sannsynlig får vi igjen penger, for vi bruker ikke 1600 kroner i mnd på strøm, selv om vi er to. Det nekter jeg å tro :gjeiper: Stor eller liten by/studiested? Middels vil jeg si. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #19 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? - bor med samboer, som eier Hvor stor plass har du? - 80 kvadrat Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? - 10 min t-bane til universitet, 5 min til byen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? - kjæreste Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? - ingenting:) Stor eller liten by/studiested? - vet ikke om jeg vil kalle det en stor by, men i norgessammenheng kanskje. oslo, da..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #20 Skrevet 28. april 2012 Eier du eller leier du? Leier. Hvor stor plass har du? 38 kvadratmeter. Bor du nært universitetet/høgskolen, nært byen eller mer perifert? Ca. 15 minutt å gå. Ca. 30 minutt å gå til byen. Bor du alene, med kjæreste, i kollektiv...? Hvor mange deler du med? Kjæresten min er med meg ca. 2-3 dager i ukene, jeg bor alene. Hvor mye betaler du hver måned? Er det inkludert internett/strøm/kabel-TV? 4000,- inkludert strøm. Stor eller liten by/studiested? Liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå