AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Har en Acer Aspire 5738Z. Har bare hatt den i ca ett år. Problemet er at plutselig er skjermen helt svart, mens dataen/viften fremdeles går.. Så dataen er på, og det er mulig å spille musikk feks, men skjermen er helt svart. Når jeg klapser pc'en igjen så er det heller ikke alltid den går i ventemodus, men jeg hører at viften går.. men skjermen er da svart hvis jeg åpner den opp igjen. Skjønner ikke hvorfor den er sånn??:S Håper noen kan hjelpe!
TheHairyToothfairy Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 mulig du har svidd prosessoren til skjermkortet. vanskelig å si uten at jeg har maskinen foran meg. kan være så enkelt at en ledning/kobling til skjermen ikke er på lengre.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Hvordan ser jeg om jeg har svidd prosessoren til skjermkortet?
Gjest badeand1 Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Hadde et sånt problem med min forrige bærbare. Skjermen satt løst til der hvor tastaturet er. Så fort skjermen rørte på seg litt så ble den svart. Veit ikke om det er tilfelle med din data, men. Er den svart konstant?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hadde et sånt problem med min forrige bærbare. Skjermen satt løst til der hvor tastaturet er. Så fort skjermen rørte på seg litt så ble den svart. Veit ikke om det er tilfelle med din data, men. Er den svart konstant? Nei, den er ikke svart hele tiden. Pleier å skru den av og på når den blir svart, og da funker den igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Kan være en feil med skjermkortet. Har du sjekket om du har oppdaterte drivere?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Kan være en feil med skjermkortet. Har du sjekket om du har oppdaterte drivere? Hvordan sjekker jeg det?
Mann 42 Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 (endret) Har det samme problemet med min bærbare. Har "løst" det med å koble den til en HDMI-inngang på TV-en. Og det funker riktig bra. Det eneste aberet er at den da ikke er bærbar lenger. TS kan jo forsøke det som en sjekk av om det er skjermen eller skjermkortet som har takket av. fn+F4 toggler mellom bærbar og ekstern skjerm. Forøvrig så er det to års garanti på pc, så TS kan ta den til butikken og få en ny. Endret 30. april 2012 av Mann 42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå