AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 jeg er student, og igår måtte jeg innom kommunen her i byen fordi jeg hadde noen spørsmål om noe greier som kommunen har med å gjøre da.. anyways... ble sendt opp på kontoret til ei ung dame (26-29 år tenker jeg hun må ha vært). Hun hjalp meg veldig med det jeg lurte på, og etterpå slo vi av en prat om bare alt og ingenting egentlig. Hun damen fortalte meg at hun ikke har tid til så mye sosialt, og hun flyttet hit for ett år siden. Byen vi bor i er veldig liten og det er vanskelig å bli kjent med folk. Hun virka veldig glad for å ha noen å prate med, men jeg trakk meg liksom litt tilbake fordi jeg trudde det skulle være litt mer tørt og grått hos kummunen og at ting skulle være mer formelt der og at de alltid hadde dårlig tid og sånn hehe men ja.. (jeg tok visst tydeligvis feil, beklager til dere som jobber i kommunen:P) Når jeg skulle dra, sa hun "ja da sees vi... nei vi sees vel ikke...." så ble det litt sånn "jaja... hadet da...." stemning.. Og nå i etterkant syntes jeg så synd på henne! Hun var veldig hyggelig, men det virket som om hun ikke hadde det så greit sosialt utifra det hun sa, og jeg vet at det er vanskelig å bli kjent med nye i denne byen bortsett fra på jobb/skole. Hun jobber også med ting som har med tillatelser til utesteder å gjøre, så hun var også ikke så godt likt av folk på utestedene fordi de alltid trodde hun skulle komme og sjekke ting om hun dro dit... stakkar! Men ja, jeg skal ringe henne på mandag, for å få helt klart opp i det jeg kom til henne for å spørre om. Og jeg har litt lyst til å be henne ut på mandag kveld da jeg og de andre studentene skal grille og dra ut etterpå! Men jeg vet ikke om det blir teit å spørre henne om det! Hun er mest sannsynlig en 5-6 år eldre enn meg, og selv om jeg ikke har noe imot å henge med eldre mennesker så kan noen syns det er rart å henge med yngre mennesker. Hva syn dere? Hadde dere blitt glad om noen dere bare slo av en hyggelig liten prat med på denne måten hadde bedt dere ut?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 som venner selvfølgelig! ikke noe dating. jeg er også jente, og jeg er hetero
Betty2 Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 Go for it, det værste du får er et nei, men da har du i hvertfall prøvd. lykke til
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg synes denne damen oppførte seg uprofesjonelt. Som ansatt i en etat/bedrift skal man selvsagt være hyggelig mot klienter, men ikke bli privat. Det er tydelig at denne damen har det vanskelig, når hun overtrådte den grensen. Du må naturligvis ta kontakt hvis du vil, men jeg tror ikke det er så lurt. Edit: satt inn et ord for at det ikke skulle bli misforståelse. Endret 28. april 2012 av Arabella
Gjest Janus Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 (endret) Ja, selvsagt skal du be henne med ut om du selv har lyst. Det blir ikke enklere enn dette. Om du ønsker å være litt avslappet rundt det, så bare si at du og noen venner skal samles og at hun gjerne må bli med om hun har lyst. EDIT: Ser nå at du nevner at du er jente, men jeg mener fortsatt at du bør invitere henne ut om du selv har lyst. Det er ikke alltid så lett å være ny og alene på en plass hvor det er vanskelig å bli kjent med folk. Endret 28. april 2012 av Janus
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Jeg synes denne damen oppførte seg uprofesjonelt. Som ansatt i en etat/bedrift skal man selvsagt være hyggelig mot klienter, men ikke bli privat. Det er tydelig at denne damen har det vanskelig, når hun overtrådte den grensen. Du må naturligvis ta kontakt hvis du vil, men jeg tror ikke det er så lurt. Edit: satt inn et ord for at det ikke skulle bli misforståelse. Tja... Liten kommune! Så lenge det ikke er snakk om et klientforhold ser jeg ikke helt problemet! Det er ikke i alle situasjoner det er upassende. Alle jobber jo med et eller annet. Be henne med! Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg var henne
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 jeg blir ikke hennes klient. jeg dro vel egentlig bare til henne for å få litt rådgivning om en sak. (hadde egentlig tenkt å bare ringe og ta det kjapt, men ingen svarte telefonen så da dro jeg likegjerne ned på kommunen) også bare syns jeg så synd på henne når hun fortalte at hun bare jobba og jobba og at noen folk i byen hadde et dårlig syn på henne pga stillingen. det var ikke sånn at hun satt der og sutra liksom. men det virka som hun syns det var litt kjipt, og var glad for at jeg gadd å ta meg noen minutter og bare prate om alt og ingenting men ja, jeg kan jo nevne det for henne. syns hun fortjener mer enn å bare sture inne på kontoret i en helt ny by kan se for meg at det er litt kjipt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå