Gå til innhold

Verste og beste mat i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verste var syltynne oksestekskiver som var kalde. Sausen lunken og ihjelkokte gulrøtter

Beste smaksmessig og tilbredning var steinbit,hummer til forett,og helstekt indrefilet til hovedrett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verste: knusktørr reinsdyrmedaljong, ihjelkokte grønnsaker, harde poteter og saus som manglet både salt, pepper, einer og ja- det meste. Og totalt oversukret multekrem til dessert. Brudeparet var helt knust over den fæle maten. Vi syntes så synd på dem alle sammen og vet at de i ettertid fikk igjen endel av pengene de hadde betalt.

Beste: et bugnende koldtbord med masse godsaker, både kalde og varme retter og folk fra cateringen som passet godt på å etterfylle fatene og holde alt delikat.

• Liker 1
Skrevet

det verste: pizza kjøpt fra peppes eller pizzabakeren. alle var kalde og det så virkelig ikke spisende ut. vi fikk også bare servietter ingen fat ellet bestikk og heller ikke noe dressing.

det beste: 3 retters med forrett: laksetartar, Hovedrett: helstekt indrefillet med fløtegratinerte poteter og peppersaus + grønnsaker

Dessert: sjokoladefondtant. naaam

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dårlig mat i ett bryllup, men det beste noensinne var ett bryllup hvor man serverte en blading av varme og kalde tapasretter i gamle lokaler som før ble brukt til øl-brygging^_^

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verste: Delt mellom a) pizza (ikke laget av italiener) - tviler på at det er mulig å få servert varm og velsmakende pizza til mange gjester samtidig, b) trerettersmeny med rekecocktail, oksestek med ihjelkoktegrønnsaker og utvannet saus, samt is med jordbær. Ingen av delene smakte noen ting. Det beste var faktisk isen, helt vanlig Diplom-is.

Beste: a) Grillet lam (helt) og masse småretter, og alle kunne tappe sitt eget øl. b) Midtøsten tapas.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beste: a) Grillet lam (helt) og masse småretter, og alle kunne tappe sitt eget øl. b) Midtøsten tapas.

*orgasme og skamløs sikling*

• Liker 3
Skrevet

Verste: Seig og tørr oksestek (tygg, tygg, tygg), med ihjelkokte grønnsaker og poteter med "snerk"

Beste: 11-retter (!) middelhavsmat.

Skrevet

Det verste jeg har fått servert i bryllup er sodd! På en fin andreplass finner man alle varianter av stek. Spiller ingen rolle hva slags dyr det er - tradisjonell stek er tamt og kjipt. Forbinder det med søndagsmiddag hos svigermor. Det beste jeg har fått servert var grillbuffet med helstekt gris & lam + skikkelige grove pølser.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan får man snerk på poteter?

Skrevet

Det verste jeg har fått servert i bryllup er sodd!

Det er da vanlig bryllupsmat?

Jeg tenker å ha det hvis fremtidig ektemann vil :sjenert:

Skrevet

Hvordan får man snerk på poteter?

Snerk er når potetene har en hinne utenpå. Som et nytt lag med skall. Kanskje det riktige ordet ikke er snerk, men det er ihverfall ekkelt.....

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke vanlig hvor jeg er fra.

Den sodden jeg har smakt har vert ganske kjedelig, så jeg håper det finnes hjemmelagde versjoner som er gode...

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke vanlig hvor jeg er fra.

Den sodden jeg har smakt har vert ganske kjedelig, så jeg håper det finnes hjemmelagde versjoner som er gode...

Nei, det er vel i Trøndelag det er vanlig. Er festmat her :)

Og man må selvfølgelig ha ordentlig laga sodd i bryllup, kan fort bli litt kjedelig ellers.

Skrevet

Verste: forretten: tallerken med sjømat som må ha kommet rett ut fra kjøleskapet. Iskaldt og brødet var hard som betong. Til hovedrett hadde de reindyrsfilet som dessverre var knusktørr, potetene som var harde og sausen uten noe smak som helst. Desserten var 3 (!!!) halve jordbær og en diger porsjon med vispet krem som manglet sukker. På toppen av det hele var det juli, gørrvarmt og ikke nok å drikke.

Beste: faktisk i mitt eget bryllup. Fire-retters med suppe, asparges-cocktail, filet Wellington som var perfekt og hjemmetlaget is-bombe til dessert. Er glad vi ikke sparte på maten, svigers snakker fremdeles å ta seg en tur til hotellet.

Skrevet

Nei, det er vel i Trøndelag det er vanlig. Er festmat her :)

Og man må selvfølgelig ha ordentlig laga sodd i bryllup, kan fort bli litt kjedelig ellers.

Oh yes!! Jeg har fått krutegod sodd i bryllup. Gjestene spiste ikke - de ÅT! :ler: Ved siden av var det hjemmelaga brød og godt smør.

Forøvrig har jeg fått servert en ganske så under pari røkt svinekam. Skjønt, med litt krydder ble den nogenlunde spisende men det var så LITE mat :forvirret: (Noen hadde visst bommet grovt på antall gjester)

Av god mat i bryllup kan nevnes elgmedaljong så mør at den smmmmelter på tunga, smekkerlekker tapas og koldtbord der mesteparten av maten var "fra havet". Nyyydelig....!!

Skrevet

Det er nok ikke vanlig det jeg er fra. Det bryllupet jeg fikk det servert i tok sted i Trøndelag. Sodden var visst skikkelig den, i følge de som er mer drevne på denslags enn meg. Hver sin smak :)

Gjest Mildrid
Skrevet

Beste: Tapas og grillmat.

Verste: Tørr og kald svinestek, ihjelkokte grønnsaker og poteter med snerk. Kalde de og.

AnonymBruker
Skrevet

Den værste maten fikk jeg i bryllupet til en nær slektning.

Både hun og han er litt "fine på det" og dette var et gedigent bryllup med 130 gjester, og store forventninger.

Forretten var loff med røkelaks og eggerøre. loffen var nok fra fredagen, for den var seig, sånn som bare gammel loff er.. Oppå seigeloffen var det en skje med grynete eggerøre og en tynn bit røkelaks, på ca 1,5 x 4 cm. ikke smør, et salatblad eller noe...

Så var det en ulidelig lang pause mens vi hørte brudens far tale i en halvtime over hennes fortreffeligheter og hvor heldig ektemannen var som hadde funnet et kupp som bruden var...

Så var det svinestek med brokkoli, gulrøtter, snerkete poteter og fløtesaus. Det var nok planen å ha varm mat, men med så mange gjester og bare 5 til å servere så var maten god og kald når vi fikk den.

Desserten var firstprice vaniljeis og importjordbær. Ingen av delene smakte godt...

Skrevet (endret)

Uff, her var det en del trist mat...

Mitt favorittbryllup noensinne hadde en helt fantastisk buffet med alle mulige typer kjøtt og fisk, kylling, vegetarretter, masse tilbehør, utrolig gode desserter - men det beste av alt var helstekt gris, såkalt lechón, altså helstekt gris på filippinsk vis. Fantastisk godt!! (I tillegg var det et veldig morsomt bryllup med masse dansing og fest til seeent...)

Verste maten jeg har fått: maten var kanskje OK, men i et bryllup jeg var i ventet vi fra vielsen var over 17:45 til 21:30 med å spise!! Vi var naturligvis veldig sultne og de på kjøkkenet var fra seg, det ødela jo skjemaet deres fullstendig. (Grunnen var at brudeparet tok bilder i timesvis.)

Endret av Aranciata
Skrevet

Jeg er enig med siste taler i at timingen på maten er nesten like viktig som hvordan den smaker. Jeg var i et bryllup hvor maten ble servert veldig seint pga. brudeparet hadde valgt å ta bilder et sted lang unna, så de brukte lang tid på kjøring fra kirka og etterå til festen. Jeg trodde dessuten jeg skulle svime av da det viste seg at jeg ikke fikk forrett, slik som de andre, da maten endelig kom, fordi kjøkkenet ikke hadde fått med seg at jeg skulle få et kjøttfritt alternativ (forretten var skinke). Det tok da halvannen time fra forretten ble servert (de andre) til hovedretten kom. Maten var helt grei, men serveringspersonalet hadde ikke skjønt at de skulle servere i to omganger, så det var masse mat igjen når middagen var over, og gjestene var fortsatt sultne.

Ja, kunne sagt en del mer om mat i dette 3-dagers-bryllupet. Har sjelden i mitt liv hatt en så sulten helg (og ja, det ble sagt at brudeparet skulle stå for det meste av maten, også for de med spesielle matbehov - likevel endte jeg opp med å ha med meg to middager i kofferten, og det var vel helgas høydepunkt matmessig, bortsett fra at en av boksene lakk under flyturen og alle klærne mine luktet indisk). Det er en stund siden jeg var i dette bryllupet, men jeg kjenner fortsatt fortvilelsen når jeg begynner å mimre. :ler:

Har spist en del god bryllupsmat også, uten at jeg husker noe spesielt akkurat nå. Syns sjelden mat i bryllup er de voldsomste kulinariske opplevelsene, men stort sett så godt at jeg ikke tenker noe mer over det i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...