AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Jeg er en av de desperate. Søkt og søkt,men får ikke napp. Dagpenger kommer,men er ikke som lønn. Har spekulert på hva jeg kan gjøre. har en egenkapital på 200.000,hva kan jeg starte med. Er det nok?
Britt Banditt Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Hva slags kompetanse har du da? Er ikke alle som passer til alt. Har du prøvd vikarbyråer for å få jobb kjapt?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Kan du søke NAV om å få bli med på et avklaringskurs? Man kan gå på et slikt kurs selv om man ikke går på arbeidsavklaringspenger. I min kommune har de i hvertfall et veldig bra opplegg. Først går man på et slags kurs i fire uker der det tas opp ting som karrierevalg (kanskje kan du bruke din kompetanse til noe annet enn det du søker på), interessetester, skrive CV, intervjutrening, motivasjon osv. Deretter har man ofte arbeidstrening/arbeidspraksis der man får prøvd seg ut i en jobb en periode. En sånn arbeidspraksis er gull verdt for en som har vært langtidsledig. Det er mye lettere å få jobb om man allerede er i aktivitet enn om man har et hull på to års arbeidsledighet på cv-en. Ellers skal det være enkelt å få seg oppdrag som ringevikar på SFO og i barnehage, og eventuelt sykehjem. Ikke noen varig løsning, men man har i hvertfall en inntekt mens man søker etter noe bedre. Og kanskje får man tilbud om lengre vikariater der man er ringevikar, kanskje ender man til slutt opp med fast jobb. Mitt råd til alle arbeidssøkere er i hvertfall: Ikke begrens deg til å søke på jobber som lyses ut. Mange jobber lyses aldri ut, og svært mange av de som lyses ut er egentlig tiltenkt en annen person som allerede er i jobben, men så er arbeidsgiver pliktig til å lyse ut stillingen likevel. Man må gå andre veier for å få jobb. Som å starte som vikar og jobbe seg opp derfra, eller oppsøke interessante bedrifter og tilby sin kompetanse. 2
Kriz Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Hei Jeg kan vise deg hva du kan starte med for under 2500 kr hvis du er lærevillig, selvstendig, har gode kommunikasjonsevner, lett å snakke med, positiv og er arbeidsom. Men hvordan kommer jeg i kontakt med deg? Send meg kotaktinfo på pm så ser vi om dette kan bli en karrierevei for deg. Ellers ønsker jeg deg lykke til med jobbsøkingen, ikke gi opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå