Vegglampe Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg er lei hele leiligheten jeg leier allerede.. Det er en veldig ny leilighet, den er kjempe fin, ligger bra til og perfekt for meg. Jeg har ikke råd til å flytte og heller ikke ork til det når jeg er syk og under behandling. Jeg har lett etter leilighet i 1,5 år og endleig fikk jeg en som var godkjent for utleie. Jeg flyttet inn ca 15 mars 2012.. Det var elendig vasket. Det er hvite vegger her, men den var dekorert med svarte flekker, utgangsdøra var flekkete, taket på badet var gulflekkete samt de hvite flisene. Lyspærene til vifta over ovnen hadde gått, lyspæra til ovnen hadde gått. Røykvarsleren var ødelagt, så den måtte jeg kjøpe ny. pluss at jeg kjøpte en ekstra til soverommet, så nå har jeg en i stua og en på soverommet + at jeg kjøpte batterier, det er helt ok. Jeg har enda ikke fått brannsluknignsapparat. dusjkabinettet var ikke vasket og var fullt av kalkrester, såpeholderen var ikke vasket. Vifta over komfyren var ikke vasket og det vokste pels på den og platene!!!!!! Inni komfyren var det så fettete at jeg måtte vaske tre ganger med sterke rengjøringsmiddler. Platene så det ut som noen hadde stekt ribbe og latt fettet bli igjen.. Rista var svart, men ble sølvfarget da jeg tok fram stålulla. Platene ble rene da jeg tok fram såpe og en skrape + stålull. vinduene var heller ikke vasket. kjøkkenskapene var ikke vasket, så det måtte jeg vaske selv. Det er mugg på soverommet i hjørnet ved senga, da jeg flytta inn trodde jeg det var møkk, pga at det var så dårlig vasket her. Men så i dag at det var ikke møkk, men mugg.. Da jeg skulle flytte inn skulle det være kjøleskap her, men det hadde gått i stykker to dager før jeg skulle flytte inn. Utleier skulle kjøpe nytt, men jeg hørte aldri noe selvom jeg maste. til slutt tok jeg saken i egne hender å kjøpte meg kjøleskap. Jeg fikk igjen penger av utleier en uke senere, så det er gjort opp. Varmekablene på badet går det ikke ann å skru ned, så der er det alltid varmt. Termostaten på soverommet viser helt feil, noe ala 38 grader og det er 18 grader i rommet og kaldt.. Det tok fler uke før tvkanalene i leiligheten var i orden som er inkludert i leia. Men akkurat nå føler jeg meg så utrolig lei hele leiligheten. for å toppe det hele, så lekker dusjbatteriet i dusjen. Jeg føler jeg virkelig maser og pirker på utleier. Jeg har ikke fått noe redusert leie selvom JEG har vasket før jeg flyttet inn, jeg har kjøpt lyspærer som hadde gått før jeg flytta inn, jeg har kjøpt røykvarslere. Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt dusjbatteri da det koster litt. Og jeg har ikke råd til å kjøpe midler til å drepe muggen.. Men jeg gjør gjerne jobben. Jeg har heller ikke lyst til å fortelle utleier at lista på komfyren er løs og at den da ikke er tett.. Men jeg må jo selvsagt fortelle det. Jeg kan også ta jobben med å bytte dusjbatteriet, men jeg har ikke lyst til å gjøre det når jeg ikke er ferdig utdannet rørlegger enda. Jeg betaler heller ikke strøm. da det er inkludert i leia, så på en måte er det ikke mitt problem at varmekablene på badet ikke går ann å skrus ned, dette har ejg sakt i fra om muntlig. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre, jeg er bare litt frustrert nå og vet bare ikke hva jeg skal si eller skrive til utleier.
lillemeg90 Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 off.. ikke noe kjekk situasjon.. jeg har ikke akkuratt erfaring med akkurat dette, men min erfaring er at det er lurt å ha all kommunikasjon skriftlig. og at du tar bilde av feilene/skadene ovs. da kan ikke utleier komme etterpå og si at det er deg. mugg er jo ikke akkurat bra... er det ventil på soverommet?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #3 Skrevet 28. april 2012 jeg tar alltid bilder med engang jeg flytter inn sånn at de ikke skal trekke fra mitt depositum når jeg finner ut jeg skal flytte. og er det feil og mangler må du nesten bare prate med huseier. huseieren min blir ikke sur om jeg ringer å spør om noe eller det er noe feil.
Vegglampe Skrevet 28. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2012 Det er ventil på rommet, men som utleier sa til meg da jeg flytta inn " Han som leide før deg hadde skrudd igjen alle ventilene i leiligheten så jeg har akkruatt skrudd dem opp". De fungerer utrolig dårlig, så jeg har vinduet mye åpent. Der det er mugg på veggen, så står ikke senga mi inntil. Men det sto derimot en annen seng her før jeg flytta inn, den har nok stått inntil veggen. Har tatt bilde av mugget, tenkte å be utleier å kjøpe vaskemiddler så skal jeg vaske. Jeg betaler faktisk 7000 kr for 25km2, og dette her syntes jeg starter å bli litt dyrt for meg..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 oi det var dyrt!! for så lite... har dobbelt så stort som deg å betaler halvparten:O uten mugg å slikt selvfølgelig
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Get a grip! At det var dårlig vasket måtte du ha klaget på da du tok over leiligheten. Det andre du klager over er bare bagateller. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Get a grip! At det var dårlig vasket måtte du ha klaget på da du tok over leiligheten. Det andre du klager over er bare bagateller. er mugg i leiligheten en bagatell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå