Dolly-Betty Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Satte hull med pistol for 8 uker siden. Satte inn andre dobber enn de medisinske etter 7 uker. Hadde ingen problemer de 7 ukene og renset med saltvann hver dag. Etter at jeg begybnte å bruke andre i ekte sølv, har jeg tatt de ut hver natt og sovet uten dobber. I morges var det skikkelig vanskelig å få dobbene gjennom på morgenen. Kan det begynne å gro så fort på en natt? Måtte presse de gjennom så det begynte å blø. Det har vært vondt i ettermiddag. Har renset med sterilt saltvann og hatt på bacimysin. Tips til hva jeg bør gjøre? Skal jeg sove med noe i om natten?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Det kan nok være lurt å sove med dem om natten, så lenge det er brukt pistol tar det ganske lang tid før det er grodd skikkelig. Jeg har mange hull, og stadig betennelse i noen av dem og da pleier jeg bare å rense med saltvann så gir det seg fort. Du kan prøve å klemme på hullen for å se om det er værk, og hvis du får klemt ut noe pleier det å gå fortere over. Lykke til! 1
Dolly-Betty Skrevet 27. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2012 Det kan nok være lurt å sove med dem om natten, så lenge det er brukt pistol tar det ganske lang tid før det er grodd skikkelig. Jeg har mange hull, og stadig betennelse i noen av dem og da pleier jeg bare å rense med saltvann så gir det seg fort. Du kan prøve å klemme på hullen for å se om det er værk, og hvis du får klemt ut noe pleier det å gå fortere over. Lykke til! Nå har jeg renset øredobbene med sånn klorhexidin (?), ørene med saltvann, og presset gjennom nóen små dobber med basimycin på staken. Håper det hjelper! Takk for "trøst" Ble litt skremt her. Lurer på å kjøpe et par små enkle øredobber på stift,. Hva har du i ørene når du har betennelse?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Nå har jeg renset øredobbene med sånn klorhexidin (?), ørene med saltvann, og presset gjennom nóen små dobber med basimycin på staken. Håper det hjelper! Takk for "trøst" Ble litt skremt her. Lurer på å kjøpe et par små enkle øredobber på stift,. Hva har du i ørene når du har betennelse? Jeg bruker bare vanlig sølv-øredobber kjøpt hos guldsmed. Merker ingen forskjell om jeg har i de eller de som ble "skutt" i. Fortsett med saltvann morgen og kveld til det har gått over. Bruker du klorhexidin burde du skulle over med saltvann igjen, for det er veldig sterkt.
Dolly-Betty Skrevet 27. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2012 Satser på å ta de ut igjen imorgen tidlig og vaske ører og dobber igjen. Takk for tips omå vaske de etter bruk av klorhexidin
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Jeg bruker bare vanlig sølv-øredobber kjøpt hos guldsmed. Merker ingen forskjell om jeg har i de eller de som ble "skutt" i. Fortsett med saltvann morgen og kveld til det har gått over. Bruker du klorhexidin burde du skulle over med saltvann igjen, for det er veldig sterkt. Skulle stå skylle Min erfaring er at saltvann er det beste! Og jeg skyller bare mens øredobbene fortsatt er i(du kan prøve å bare skyve de litt frem og tilbake), og lar dem være mest mulig ifred
Dolly-Betty Skrevet 27. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2012 (endret) Skulle stå skylle Min erfaring er at saltvann er det beste! Og jeg skyller bare mens øredobbene fortsatt er i(du kan prøve å bare skyve de litt frem og tilbake), og lar dem være mest mulig ifred Bare la være å ta de ut i morgen da? Med mindre jeg kjøper noen nye... Jeg skylte bare rundt de andre i 7 uker og det gikk vedig greit, men de var kanskje litt løsere. Ei jeg kjenner sier hun bruker krokdobber hvis hun er betent, men de kan jeg jo ikke sove ed Endret 27. april 2012 av Dolly-Betty
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Bare la være å ta de ut i morgen da? Med mindre jeg kjøper noen nye... Jeg skylte bare rundt de andre i 7 uker og det gikk vedig greit, men de var kanskje litt løsere. Ei jeg kjenner sier hun bruker krokdobber hvis hun er betent, men de kan jeg jo ikke sove ed Jeg har alltid latt de vanlige stå i, og det går alltid over etter en stund Og har det vært ekstra ille har jeg brukt brulidin salve fra apoteket.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Unnskyld, men dette problemet har du omtrent bedt om å få. For det første er pistol bortimot den verste måten du kan ta hull på. Em piervingnål stikker hull i vevet i øret, en pistol brøyter seg i vei gjennom det. Dermed er det mye mer vev som blir ødelagt, og det bruker lengre tid på å gro. Smykket du får etter hull med pistol er også mer uhygienisk. Videre er det ikke anbefalt å bytte smykke så tidlig som du gjorde. Når du først har fått problemer med hullet, så må det få så mye ro som mulig. Om du driver og tar smykket inn og ut, ødelegger du hud som er i ferd med og heles, og du dytter inn en masse bakterier og annen dritt. Hvorfor bruker du et sterkt rensemiddel når du ikke har betennelse? Det beste er å bruke rent saltvann. Alt annet blir ofte for sterkt - noe som fører til at såret kan bruke flere ganger så lang tid på å gro. Noe som igjen øker sjansen for å få små infeksjoner/betennelser. Ikke kjøp sånne små øredobber med stift. Disse sitter ofte veldig trangt, noe som fører til at såret ikke får "pustet" ordentlig, og verk o.l. blir ikke drenert bort ordentlig. Dessuten er de super grobunn for bakterier, siden de både er trange og har masse krinkler og kroker. Om du blør og har begynnende betennelse så bytt til et ORDENTLIG piercingsmykke i titan, til nød kirurgisk stål. Ikke sølv. Sølv reagerer med kroppsvæsker (blod, svette, verk) og kan føre til alt fra misfarging til allergiske reaksjoner, siden det da lekker mer nikkel. Rent sølv bør bare brukes i hull som er helt, helt grodd. Og helst ikke da en gang. 2
Dolly-Betty Skrevet 28. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2012 (endret) Unnskyld, men dette problemet har du omtrent bedt om å få. For det første er pistol bortimot den verste måten du kan ta hull på. Em piervingnål stikker hull i vevet i øret, en pistol brøyter seg i vei gjennom det. Dermed er det mye mer vev som blir ødelagt, og det bruker lengre tid på å gro. Smykket du får etter hull med pistol er også mer uhygienisk. Videre er det ikke anbefalt å bytte smykke så tidlig som du gjorde. Når du først har fått problemer med hullet, så må det få så mye ro som mulig. Om du driver og tar smykket inn og ut, ødelegger du hud som er i ferd med og heles, og du dytter inn en masse bakterier og annen dritt. Hvorfor bruker du et sterkt rensemiddel når du ikke har betennelse? Det beste er å bruke rent saltvann. Alt annet blir ofte for sterkt - noe som fører til at såret kan bruke flere ganger så lang tid på å gro. Noe som igjen øker sjansen for å få små infeksjoner/betennelser. Ikke kjøp sånne små øredobber med stift. Disse sitter ofte veldig trangt, noe som fører til at såret ikke får "pustet" ordentlig, og verk o.l. blir ikke drenert bort ordentlig. Dessuten er de super grobunn for bakterier, siden de både er trange og har masse krinkler og kroker. Om du blør og har begynnende betennelse så bytt til et ORDENTLIG piercingsmykke i titan, til nød kirurgisk stål. Ikke sølv. Sølv reagerer med kroppsvæsker (blod, svette, verk) og kan føre til alt fra misfarging til allergiske reaksjoner, siden det da lekker mer nikkel. Rent sølv bør bare brukes i hull som er helt, helt grodd. Og helst ikke da en gang. Nå er infoen du kommer med ikke det nettsidene til Blomdahl går ut med. Der leste jeg minimum 4 uker men helst opptil 6 uker. Jeg tok de ut etter 7 pga jeg ønsket noen fine sølvøredobber på bryllupsdagen vår. De tykke i Titan tør jeg ikke presse inn i igjen redd jeg ikke får de inn. Hadde nok piercet hvis det hadde vært en piercer i nærheten, men bor på et lite sted uten så mange spesialfasiliteter. Har mange venner og kjente og alle har skutte hull uten å dø av det. Renset dobbene med klorhexidin for å desinfisere de. Har ikke hatt det i øret. Inni ørehullene har jeg kun hatt sterilt saltvann (øyeskyll) og bacimysinsalve. Endret 28. april 2012 av Dolly-Betty
Binta Ba Skrevet 28. april 2012 #11 Skrevet 28. april 2012 Bruk KUN saltvann, ikke klorhexidin med mindre du faktisk har ordentlig betennelse, og aller helst ikke da en gang.. Man får tak i kirurgisk stål som er veldig, veldig tynt, men meg bekjent kun på piercingbutikker. Og ja, er bedre å bruke gull enn søl så tidlig. Du har gjort den feilen med å ta smykkene inn og ut, dette bør man ikke gjøre før man har hatt hullene noen år, etter min erfaring..og jeg har hatt 10 i ørene tilsammen. Putt inn ringer, rens med saltvann, og beveg på ringene "inn og ut" med saltvann på. sov med ringene i, ikke pirk. Innen to uker burde du være helt fin igjen, med mindre det er betennelse. Det at du har skutt hull er det jo lite å gjøre med nå, men ja, jeg ville også anbefalt å pierce neste gang. Selv om alle mine i mine ører også er skutt..hadde jeg visst da hva jeg vet nå, ville jeg gådd til en piercer:) 1
Dolly-Betty Skrevet 28. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2012 Bruk KUN saltvann, ikke klorhexidin med mindre du faktisk har ordentlig betennelse, og aller helst ikke da en gang.. Man får tak i kirurgisk stål som er veldig, veldig tynt, men meg bekjent kun på piercingbutikker. Og ja, er bedre å bruke gull enn søl så tidlig. Du har gjort den feilen med å ta smykkene inn og ut, dette bør man ikke gjøre før man har hatt hullene noen år, etter min erfaring..og jeg har hatt 10 i ørene tilsammen. Putt inn ringer, rens med saltvann, og beveg på ringene "inn og ut" med saltvann på. sov med ringene i, ikke pirk. Innen to uker burde du være helt fin igjen, med mindre det er betennelse. Det at du har skutt hull er det jo lite å gjøre med nå, men ja, jeg ville også anbefalt å pierce neste gang. Selv om alle mine i mine ører også er skutt..hadde jeg visst da hva jeg vet nå, ville jeg gådd til en piercer:) Nå har jeg satt inn de tykke titanium som ble skutt inn. Det var ikke så vondt i dag lenger Titan er vel bra De er lange på skaftet så det er luft på begge siden og festet bak er av plast.
Minya Skrevet 28. april 2012 #13 Skrevet 28. april 2012 Satte hull med pistol for 8 uker siden. Satte inn andre dobber enn de medisinske etter 7 uker. Hadde ingen problemer de 7 ukene og renset med saltvann hver dag. Etter at jeg begybnte å bruke andre i ekte sølv, har jeg tatt de ut hver natt og sovet uten dobber. I morges var det skikkelig vanskelig å få dobbene gjennom på morgenen. Kan det begynne å gro så fort på en natt? Måtte presse de gjennom så det begynte å blø. Det har vært vondt i ettermiddag. Har renset med sterilt saltvann og hatt på bacimysin. Tips til hva jeg bør gjøre? Skal jeg sove med noe i om natten? Grotiden i øreflipper (når du har tatt hull med piercingnål forøvrig) er ca tre måneder. Med pistol må du nesten doble tiden, da er du på fem til seks måneder. Med andre ord; hullene dine har ikke grodd ferdig enda, og når du tar ut øredobbene om natten, lar du hullene gro pent for seg selv. Gå til et piercingstudio og kjøp deg ordentlige dobber eller ringer i titan eller kirugrisk stål, og slutt å ta dem ut hele tiden. Grunnen til at du har vondt nå, er at du har gjentatte ganger stukket opp igjen hullene i ørene, med urensede øredobber. Bakterieutopia herjer i ørene dine nå og det er to måter å slippe det på. 1. Ta ut øredobbene, la hullene gro helt og gå til en sertifisert piercer for å få nye hull seinere. 2. Sett inn ringer eller bolter i titan eller kirurgisk stål, og slutt å ta på øredobbene. De gror mye bedre om du bare lar dem være i fred. 1
Dolly-Betty Skrevet 28. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2012 Dyppet de tykke titanstakene i bacimysin og stakk de gjennom i morges. Føler det er mye bedre nå. Meker hverken at jeg er varm eller sår lenger i ørene. Ja ja, kanskje jeg kan ha vanlige dobber til jul Skal i bryllup til ei venninne i juni, så får se om jeg tørr å gå en dag med noen flotte sølv jeg fikk i morgengave
Pia82 Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har 4 hull i hvert øre og i begynnelsen så var jeg sår og alle ble etterhvert litt betente. Men jeg lot øredobbene alltid være i (tok de kun ut under rensing) og betennelsene og sårheten gikk over. Jeg renset med Pyrisept. Det er over 10 år siden jeg tok det siste hullet og har ikke hatt betennelse siden første året. Ha øredobbene i og rens daglig til hullene er fine igjen. Pass på å være forsiktig med fake øredobber, jeg tåler ikke alle typer selv. Det hullet jeg har i brusk der tåler jeg bare ekte gull og en gammel sølvøredobbe jeg har. Jeg har kjøpt nytt sølv hos sølvsmed, de tåler jeg ikke i det hullet. Merkelig
Husplante Skrevet 23. januar 2013 #16 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har 4 hull i hvert øre og i begynnelsen så var jeg sår og alle ble etterhvert litt betente. Men jeg lot øredobbene alltid være i (tok de kun ut under rensing) og betennelsene og sårheten gikk over. Jeg renset med Pyrisept. Det er over 10 år siden jeg tok det siste hullet og har ikke hatt betennelse siden første året. Ha øredobbene i og rens daglig til hullene er fine igjen. Pass på å være forsiktig med fake øredobber, jeg tåler ikke alle typer selv. Det hullet jeg har i brusk der tåler jeg bare ekte gull og en gammel sølvøredobbe jeg har. Jeg har kjøpt nytt sølv hos sølvsmed, de tåler jeg ikke i det hullet. Merkelig Jeg har hørt at du ikke skal bruke pyrisept på piercinger, jeg fikk i allefall ikke lov til å bruke det av det på piercingstudio da jeg tok hull i øyenbrynet. Han sa det var fordi pyrisept er sårrens, og vil holde kanter osv renset, noe som gjør at det tar mye lengre tid å gro. Tror det røsker opp sårkantene, rett og slett. Saltvann er en naturlig bestanddel i kroppen vår og vil ikke herje med sårkantene på samme måte, bare drepe bakterier. Men jeg skal ikke si noe, jeg og familien fikk beskjed om å bruke pyrisept selv hos frisøren da jeg var rundt 8... og gjorde jo det, og det tok godt over et halvt år før jeg tok dem ut, og i hvertfall 1 eller to år til jeg faktisk kunne la være å ha dobber i om natten. Men jeg var 8, så kunne liksom ikke noe for det akkurat!
Minya Skrevet 23. januar 2013 #17 Skrevet 23. januar 2013 Frisører har et lite kurs i å bruke ørepistol, en profesjonell piercer har fem års anatomistudier bak seg. Pyrisept er for sterkt for piercinger nettopp fordi den holder såret åpent lenger. Med piercinger vil man helst at det skal gro kjappest mulig, derfor bruker man heller saltvann for å rense bort bakterier. Da ødelegger man ikke sårkantene i piercingen, imotsetning til hva pyrisept og klorhexidin eller legesprit ville gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå