Chocoholic Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg har prøvd å bruke MAC typographic som eyeliner noen ganger, fordi jeg synes det er fint å ha en smudget eyeliner noen ganger - litt mer smokey. Problemet er at den alltid smitter av på globalen når jeg blunker? Etter endt dag har jeg en sterk markert stripe i globalen og kun litt igjen av selve eyelineren. Noen som har noe tips til å forhindre dette? Jeg bruker Urban Decay primer potion under + en basefarge, oftest MAC patina eller satin taupe.
Callisto83 Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 (endret) Vet ikke helt hva jeg kan foreslå, for folks øyne og hud veldig er forskjellig + at øyeskygge er forkskjellig, så det er ikke alltid like lett å gi et fasitsvar på hva som vil funke. Er øyeskyggen ganske matt? Bruker du en slik tynn flatspisset pensel? Jeg har best effekt hvis jeg damper kosten litt først, på den måten blir øyeskyggen litt mer tusjete. Deretter tar jeg kosten oppe i fargen, blåser av litt støv og kanskje kakker den litt på benken, rett og slett fordi noen øyeskygger kan smuldre litt nedover på kinnet hvis ikke. Jeg bruker heller ikke primer eller en basefarge før jeg gjør dette, jeg legger altså den mørke sotede streken først - deretter et tynt lag med en lysere farge (f.eks) over. Så det funker ihvertfall her, og resultatet blir værende en god stund uten å feste seg i globelinjen Endret 27. april 2012 av Callisto83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå