Gå til innhold

Facebook, brukerprofil og regler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en diskusjon med en venn nå, ang idrettslag og andre (ikke bedrifter som driver med salg) som oppretter en brukerprofil på facebook. Jeg kan bruke et kor som eksempel.

De har laget en profil som om de var en privatperson på Facebook, istedet for å opprette en gruppe eller en side. Jeg mener dette er feil, og mener jeg kan huske at det ikke var lov engang. Min venn ser ikke problemet med det, så lenge de ikke selger noe.

Jeg har søkt på nettet for å finne retningslinjer og regler for hva som er lov, men er tydeligvis ikke noe godt på sånt.

Er det lov? Tar jeg feil her? Hvordan er egentlig reglene for dette?

By the way; jeg prøver å finne dette ut for min egen del, jeg har ikke tenkt å rapportere noe. Og litt for å vinne diskusjonen :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er ikke lov. Blir de oppdaget kan de få profilen stengt. Men de får vel først en beskjed om å gjøre den om til en side som folk kan like.

Det er i grunnen bare å klikke helt nederst i profilen din på FB og velge "opprett side" så ser man hvem de er for.

I reglene står det at det ikke er lov å ha mer enn en personlig profil. Når man oppretter en personlig profil som kalles "XXXkoret" så har man brutt denne regelen.

En side for en organisasjon eller et lag er langt mer effektiv enn en brukerprofil. Bl.a. kan man gi administratorrettigheter til flere brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...