AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg liker å være hvit, gjennomsiktig, det er ikke det, men nå har jeg altså bestemt meg for å få akkurat så mye farge at jeg ser levende ut Men, jeg har aldri tatt solarium, og jeg aner ikke tips, triks og råd ved det! Hva anbefaler dere en total nybegynner? Bør jeg råskrubbe meg i forkant av solariumet så jeg får vekk døde hudceller, så ikke fargen setter seg skjevt og sånn? I såfall, hvordan skal jeg skrubbe meg? Ja, dere skjønner, nyyyybegynner.
Fanta Exotic Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Start i det små, og bygg deg oppover! Kanskje du kan starte med 3-5 min siden du er så blek? Kjøp briller du kan bruke over øynene. Ta av smykker ol. som kan lage skille. Skrubb deg gjerne før du drar! Jeg pleier å gjøre det i dusjen med skrubbehanske. Lønner seg å ha med musikk, siden det er så kjedelig å ligge der, pluss at de som regel spiller dårlig musikk. vask solariumet før og etter bruk med antibakteriell såpe. (Du finner det ved siden av solariet) Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Takk Fanta! Et spørsmål til, ligger man der naken?
Adalin Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 (endret) Jeg bruker bare stringtruse når jeg tar sol, men vet om en del som ligger naken også. Fanta Exotic; får man ikke skille over nesen når man bruker solariumsbriller? Jeg bruker bare å legge litt bomull på øyelokkene, men kunne godt ha tenkt meg briller i stedet. Endret 27. april 2012 av facepalm
Gjest Applestore Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jeg har briller som er single, sånn at man ikke får skille over nesen. Jeg soler meg også naken, for å slippe alle skiller
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hvor får man singelbriller? Godt tips om det med singelbriller, så vi ikke får en hvit strek over nesa ts
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Det pleier som regel å henge en oversikt over hudtyper og tid for de forskjellige hudtypene i solariet. De få gangene jeg har tatt sol har jeg ligget i undertøy. (BH og string. Er ikke komfortabel med å ligge naken på sånne steder ) Kan være smart å bruke en slags solkrem også.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Første og eneste huskeregel: hold deg langt unna solarium om prematur aldring av huden er noe du ikke er særlig keen på! Noen få ganger i året går greit, men de fleste nordmenn er så bleike at de må sole seg hyppigere enn det for å få synlig brunfarge. Og da skal det ikke mye til før de første solrynkene popper opp. Er det verdt det? (Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring..) 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Første og eneste huskeregel: hold deg langt unna solarium om prematur aldring av huden er noe du ikke er særlig keen på! Noen få ganger i året går greit, men de fleste nordmenn er så bleike at de må sole seg hyppigere enn det for å få synlig brunfarge. Og da skal det ikke mye til før de første solrynkene popper opp. Er det verdt det? (Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring..) Hm... er dette jeg også er litt redd for.. Hva skjedde med deg, fikk du sånne solarr, som jeg har sett andre kalle det, skader av solarium og sånn i huden? ts
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 får man ikke skille på øynene av de brillene? de dekker jo øyelokka, litt rundt øynene, og over nesa (de jeg har sett).
Fanta Exotic Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Jeg bruker sånne briller --> LINK Da slipper jeg skille over nesa, og de passer fint i lommeboka. Jeg kjøpte dem på automat på Brun og Blid. (Selvom du ikke soler deg der, kan du jo gå innom og kjøpe) Jeg tar dem av mot slutten av soletiden for å ikke få så markant skille. Soler meg alltid i truse/string
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå