Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg skal ha muntlig eksamen i engelsk første året på vgs og lurer på om noen av dere som har hatt det faget kan fortelle meg hvordan eksamen er lagt opp?

er det fordypningsemne i den eksamen?

ser frem til gode råd, på forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha en faglærerrapport, der står pensum. Hos oss er det lagt opp sånn at de hører en lyttetekst og så gjør greie for den. Presenterer emnet sitt og snakker om det. Får så spørsmål om emnet sitt. Så spørsmål om andre deler fra pensum, ofte en bok e.l. Skal 5og6 i bruk, så spør sensor eller eksaminator også om andre deler av pensum.

Skrevet

Jeg har vært oppe i denne, og vår eksamen var ganske strukturert lagt opp. Det kan selvfølgelig være variasjoner på hva som er aktuelt for de forskjellige skolene, men jeg regner med at dette er en ganske generell plan;

Vi fikk en halv times forberedelse der skulle vi høre på en cd om et gitt tema, ta notater og deretter greie ut om dette. Eksaminator var også ute etter egne meninger.

Etter dette fikk jeg et tema jeg skulle snakke om, eks. kriminalitet i Amerika. Snakket da om dette i ca ti minutter.

Den siste delen gikk ut på å snakke om et slags "særemne", altså om en engelsk roman/novelle man hadde lest. Det er viktig at teksten har litt handling, slik at man har en del å snakke om.

Etter dette igjen ville sensor at jeg skulle snakke kort om konflikten i Irland, og det var for å skille 6-eren fra 5-eren.

Håper dette gjorde deg litt klokere! =)

Skrevet

Hei, takk for svar, har noen flere tips?

ser frem til svar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...