Gå til innhold

Bryllup handler visst mest om gjestene og minst om brudeparet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har snakket endel om bryllup, men ikke planlagt noe særlig. Vet vi vil gifte oss om et år eller to. Men både mine og hans foreldre snakker om bryllup som om det er de som skal gifte seg. Og det er ikke måte på hvilke meninger folk har. Man MÅ ha treretters (selv om det verste jeg vet er å sitte 5-6 timer ved bordet!) Uformell sommerfest med koldtbord, vin og fint vær er ikke aktuelt. Her skal det være stivpynta!

Fargene må være de samme som svigermor brukte, og min mor vil jeg skal bruke samme fargene som hun brukte. Gjestelista har de nærmest klar allerede, og den inkluderer mange vi stort sett krangler med eller unngår å treffe.

Vi har snakket om å stikke av og gifte oss i utlandet, for jeg gidder ikke et bryllup planlagt av mor og svigermor. Ingen av oss liker stive, tradisjonelle bryllup - vi vil ha god, uformell stemning, men da blir diverse folk i slekta sur, for man er visst "gniten" om man ikke har treretters og mange kelnere. For oss handler det ikke om prisen, men hva som faktisk representerer oss...

Det går så langt at vi begynner å miste lysten på bryllupet...

Har så lyst å bare reise til utlandet og gifte oss i sjømannskirken et eller annet sted, bare oss to...

Argh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om man ikke kan bestille fint sommervær, så syns jeg uformell sommerfest (dog uten Peppes) høres ut som et finfint bryllup.

Reis avgårde om dere blir trakket ned av forventingner. :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de ikke betaler noe av festen kan de passe sine egne saker. Uformell sommerfest høres deilig ut! Invitere noen av deres nærmeste venner og gifte dere i utlandet uten at de vet det høres ut til å være det beste :) Jeg hadde blitt sprø om noen skulle diktere vårt bryllup ned til minste detalj. Hvilke farger dere tenker på skal vel de bare ta rennefart og drite i! :rasende:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reis til utlandet/tinghuset/der DERE vil gifte dere. Så gjør dere det uten å si i fra på forhånd. Hvis dere ikke gjør det, så kommer du resten av livet ditt til å ha negative tanker om Dagen grunnet mor og svigermor.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at bryllup handler om hverken brudepar eller gjester, men om å følge regler. Og det er ikke hvilken som helst regler nei, det er stramme regler uten slingringsmonn som gjør at alle som prøver å gjøre noe utenom malen skal presses inn i samme form. Og resultatet er selvfølgelig at alle bryllup blir helt like, og da tilslutt kjedelige.

• Liker 7
Skrevet

Er du gammel nok til å gifte deg er du gammel nok å bestemme selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

si fra til svigermor og mor da.... er ikke værre.

• Liker 1
Skrevet

Huff, skikkelig stive bryllup hvor man skal invitere ett dusin mennesker man egentlig ikke kjenner eller liker.

Nei om alle hadde hatt ørten meninger om hvordan vi skulle hatt vårt bryllup, så hadde vi heller gifta oss på en ambassade ett sted.

Bryllup må nesten være en balanse gang mellom hva brudeparet ønsker og hva som vil være ett hyggelig selskap for gjestene. Jeg synes at det viktigste med festen er at alle koser seg^_^ Og da pleier det å være greit at det ikke blir FOR mye taler, sanger og ting som skjer rundt det nye ekteparet...

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at bryllup handler om hverken brudepar eller gjester, men om å følge regler. Og det er ikke hvilken som helst regler nei, det er stramme regler uten slingringsmonn som gjør at alle som prøver å gjøre noe utenom malen skal presses inn i samme form. Og resultatet er selvfølgelig at alle bryllup blir helt like, og da tilslutt kjedelige.

Ja der er jeg enig. Det er utrolig mange meninger om hva som hører hjemme i bryllup. Vi vil jo ikke ha taler eller sanger, men det mener vist mange at vi må ha. Til og med min forlover som hater å tale!'

Nå er det litt knot å gjøre slike fester veldig spesielle da det skal passe både bestemor og den yngste fetteren, men det er mulig å hvertfall gjøre at man skille dem fra hverandre;)

Gjest Linnerle
Skrevet

Du burde bare si i fra til de, helt streit, at dette er ditt og din vordende manns bryllup og at det er dere som bestemmer. Eller dra til utlandet og gjør det der. Utrolig kjipt av dem å skulle bry seg og bestemme så mye, men redd det ofte er ganske typisk.

Jeg og min mann gjorde alle forberedelsene selv, fordi jeg liker å gjøre sånt og at det var "vårt" bryllup. Mamma vil alltid lage sang, hvilket jeg syns er helt skrekkelig,liker ikke allsang, og da sa jeg rett og slett i fra. Litt snurt ble hun, men på den store dagen var alt sånt glemt og alle gledet seg :)

Skrevet

Jeg tenker at et bryllup handler om begge parter, men aller mest om brudeparet. Personlig var det viktig for meg å tenke på gjestene, at en del faktisk reiste langt for å komme i bryllupet og det var da bare rett og rimelig at vi tenkte på gjestene ift mat, drikke osv.

Vi gjorde det til vårt, men det var viktig at våre gjester trivdes. Samtidig må også gjestene tenke på at det også er en feiring av brudeparet, og at man dermed ikke kan forvente at det blir akkurat slik man selv ønsker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Uff, så utrolig slitsomt. Er utrolig glad for at ingen la seg oppi hva vi skulle gjøre. Synes dere skal gjøre akkurat som dere vil, de andre har hatt sitt bryllup nå er det deres tur :)

Skrevet

Vi reiste fra alt og giftet oss i københavn, stille og rolig med bare de aller nærmeste som vi ville ha der! Var helt fantastisk og anbefales virkelig!! For de som ble "fornærmet" lager vi en uformell fest til sommeren med kaffe og kaker! Det er deres bryllup, så dere bestemmer:-)

Skrevet

Vi reiste fra alt og giftet oss i københavn, stille og rolig med bare de aller nærmeste som vi ville ha der! Var helt fantastisk og anbefales virkelig!! For de som ble "fornærmet" lager vi en uformell fest til sommeren med kaffe og kaker! Det er deres bryllup, så dere bestemmer:-)

God idè!!! :jepp:

Vi var invitert til en dobbel 40 års fest for så oppdage at det var en "vi har gifta oss"-etterpåfest. Mange fikk hakeslepp men åhhhh så artig vi hadde det. Settinga var grillfest i hagen, partytelt og bruden hadde selvplukka blomster på bordet. Feiringa hadde en veeeldig laid back stemning og når to "nybakte" svigermødre hadde rullet opp haka og snurpa igjen furteleppa si (etter 5 minutter med åååh og aahh og hæææ???), ble det en knall fest ;):ler:

TS - gjør som DU og til tilkomne ønsker. Ikke hva familien deres vil!!

• Liker 3
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke snakke mer med dem om bryllupet. Planlegg for dere selv akkurat det bryllupet dere vil ha, og gi om nødvendig beskjed om at de ikke har stemmerett.

Jeg gikk i fella og spurte mor og svigermor om råd, bare dumt. Brukte litt tid på å ro meg ut av situasjonen, og har siden ikke spurt dem om noe. Om de spør sier vi bare at vi har kontroll, og at de får vente å se hvordan det blir.

• Liker 1
Gjest norah
Skrevet

Vi har snakket endel om bryllup, men ikke planlagt noe særlig. Vet vi vil gifte oss om et år eller to. Men både mine og hans foreldre snakker om bryllup som om det er de som skal gifte seg. Og det er ikke måte på hvilke meninger folk har. Man MÅ ha treretters (selv om det verste jeg vet er å sitte 5-6 timer ved bordet!) Uformell sommerfest med koldtbord, vin og fint vær er ikke aktuelt. Her skal det være stivpynta!

Fargene må være de samme som svigermor brukte, og min mor vil jeg skal bruke samme fargene som hun brukte. Gjestelista har de nærmest klar allerede, og den inkluderer mange vi stort sett krangler med eller unngår å treffe.

Vi har snakket om å stikke av og gifte oss i utlandet, for jeg gidder ikke et bryllup planlagt av mor og svigermor. Ingen av oss liker stive, tradisjonelle bryllup - vi vil ha god, uformell stemning, men da blir diverse folk i slekta sur, for man er visst "gniten" om man ikke har treretters og mange kelnere. For oss handler det ikke om prisen, men hva som faktisk representerer oss...

Det går så langt at vi begynner å miste lysten på bryllupet...

Har så lyst å bare reise til utlandet og gifte oss i sjømannskirken et eller annet sted, bare oss to...

Argh!

Det skal vi om en måned. Ser på det som en etterlengtet ferie med et romantisk bryllupsinnslag.

Og det beste er at så og si ingen vet at vi drar, ergo; jeg slipper alle innspill og spørsmål om bryllup. Ingen bortsett fra oss selv er invitert :)

Jeg er rett og slett ikke interessert i bryllupssnakk, og er enda mindre interessert i masse meninger om hvordan vi skal ha det eller ikke.

Satt ved siden av et par idag i en park, hvorpå de brukte evigheter på å diskutere bordplassering, tegnet og styrte på flere store ark - og mens jeg skrudde opp lyden på musikken i øretelefonene føltes valget om å ikke et stort selskap veldig riktig :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...