Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg planlegger å flytte til England slutten av juni, har sett på flyttebyråer og har bedt om prisforslag, men ikke hørt noe enda. Er det noen her inne som vet om gode pålitelige og rimelige byråer? Hva kan jeg forvente? Jeg har ikke sååå mye å flytte. Det er et par hvitevarer, en seng, en sofa, salongbord, tv-bord + TV (kanskje et garderobeskap) og andre småting som ikke veier mye.

Hva tror dere det kan koste meg å flytte dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte http://movecorp.co.uk/ da vi flyttet fra England til Norge for to år siden.

Vi betalte £780 for dør-til-dør service, inkludert henting i 3. etg. Vi hadde sikkert 50 bokser. Pristilbudet sa 196 kubikkfot - det er litt over 5,5 kubikkmeter. Dette var det rimeligste tilbudet vi fikk, og de virket seriøse.

Du bør imidlertid vurdere om det er nødvendig å flytte de tingene du skal ha med deg. Vaskemaskin, seng, sofa osv - er det ting som er viktige for deg, eller kunne du solgt dem og kjøpt nytt eller brukt i England? Husk at ting er en god del billigere der enn her.

Dersom du aldri skal tilbake, lønner det kanskje å flytte alt, men dersom du skal tilbake til Norge en gang, og du har tilgang på lagring i Norge, ville jeg anbefalt å se om du kan la være å ha flyttelass.

Vi hadde stort sett rimelige møbler da vi bodde der, så solgte eller ga bort det meste. Hos oss var det småtingene som gjorde at vi trengte flyttelass - etter over 5 år var det såpass mye bøker, klær, osv. at det var for mye til å ta med på flyet, selv med noen turer frem og tilbake.

Skrevet

Jeg bruker også Movecorp akkurat i øyeblikket. Tingene mine ble hentet på døren i Norge og er akkurat nå i en container et sted på havet på vei til USA. For meg virker de seriøse, de flytter dør-til-dør og prisene er ikke urimelige i det hele tatt.

Jeg ville også vurdert om møbler er noe du vil ta med. Etter å ha sett litt på pris for flyttingen, bestemte jeg meg for å kvitte meg med alt av møbler. Det som er blitt flyttet er hovedsakelig bøker. Møbler tar mye plass og det blir fort dyrt å flytte det...

Skrevet

Forøvrig spiller ikke vekt noen stor rolle. Det er volum som bestemmer prisen. Jeg fikk beskjed om at de ikke ønsker bokser over 35-40 kg fordi de er vanskelige å håndtere, men selv ikke de boksene jeg kun fylte med bøker ble så tunge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...