Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er passende å gi i pengegave til sin egen sønn/datter?

Og hva gir dere til annen familie som komfirmerer seg?

Lurer på hva som er gjengs for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg fikk 5 000 av mamma og stefaren min når jeg konfirmerte meg. I tillegg betalte de for hele festen og kjøpte meg en kjole til 2 000.

Jeg skal i konfirmasjon til stebroren min og da kommer jeg til å gi 500 fra meg og min forloved.

Skrevet

jeg fikk 5000:) bunaden fikk jeg av mormor og morfar

AnonymBruker
Skrevet

Hva er passende å gi i pengegave til sin egen sønn/datter?

Og hva gir dere til annen familie som komfirmerer seg?

Lurer på hva som er gjengs for tiden.

Her gis:

tante-onkelbarn 1000 kr

fadderbarn 1000 kr

søsken 1500 kr

barnebarn 2500 kr

venninnebarn 500 kr

nabobarn 200 kr

AnonymBruker
Skrevet

Det er snart 15 år siden jeg ble konfirmert da, men jeg fikk 10 000 med mine foreldre i tillegg til konfirmasjonsfesten samt en liten samlebok med inngravert navn og dato for konfirmasjonen. Bunaden pluss et større pengebeløp fikk jeg med besteforeldrene mine.

Ellers lå vel beløpene på 1000,- og oppover fra resten av familie og slekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte alt til konfirmasjonen. Konfirmanten fikk en sovepose samt et smykke av meg i tillegg. Har ikke vært i nærheten av de summene som nevnes her. Landet vel på 1000 kr i presang.

AnonymBruker
Skrevet

15 år siden jeg konfirmerte meg og jeg fikk bunad og selskapet av mamma. Det var gaven fra henne og fra søstera mi fikk jeg en gullring.

Skrevet

Jeg fikk konfirmasjonsfesten akkurat sånn jeg ville ha den og en bunad i gave av mamma og pappa... for å si det sånn bunaden alene kosta 23000 og det er noen ting som jeg ikke har til den. Med absolutt alt av søljer og tilbehør vil den koste langt over 30000..

Broren min fikk vel en gave til 15-20000 av mamma og pappa. Lillebror sin tur neste år og da aner jeg ikke.. Vil vel ligge på det samme. Planen min er å gi gave til 1000 til lillebror. Til storebror ga jeg ikke store gaven, men jeg var med på gaven fra mamma og pappa.

Vi har fått veldig dyre gaver, men dog gaver vi virkelig ønsket oss og bruker/brukte mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...