AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Går på Aap og jobber vedsiden av deltid. Skal på ferie i år og denne ferien er bestemt for lenge siden. Nav bestemte plutslig for å ha meg ut i arbeidsprøving. Så tiden jeg skal på ferie er jeg mest sannsynlig i en jobb via nav. Det jeg lurer på er om de kan nekte meg å dra å ferien ? Tar jo ikke ut ferien min i sommer på deltidsjobben jeg har nå pga at jeg tar den ut når jeg drar på tur. Ble et veldig rotete innlegg. - Kan de nekte meg å dra på tur en uke når jeg er i tiltak via dem ? Ringte nav som ikke kunne svare meg.
Silfen Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 De kan ikke nekte deg ferie, men de kan la vær å utbetale deg den perioden du er borte. Men som oftest vil dette løse seg om du avtaler med dem.
Helen Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Hvis du skal ha ferie slik at du ikke kan møte på arbeidstreningen de dagene du egenlig skulle vært der, mister du pengene for de dagene. Reiser du derimot mens du uansett har fri så kan du etter avtale med NAV beholde pengene. Det er hverfall slik jeg fikk det forklart da jeg var på møte denne uken. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Ts her. Jeg vet ikke når jeg kommer i arbeidstrening via nav. Står på venteliste. Men da blir det ikke konsekvenser som at aap avluttes fulstendig om jeg drar til utlandet ? skal såklart få ringt saksbehandleren min å få forklart saken. Jeg har jo krav på ferievia deltidsjobben min , jeg bare velger å ta den på høsten istedenfor i sommer.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jeg har vært på ferie når jeg gikk på AAP. Du kan søke om å få penger i den perioden via www.nav.no. Jeg glemte det, men krysset av for ferie. Det gikk helt greit, men de trakk fra pengene jeg var borte.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Arbeidsgiver har styringsrett når det gjelder ferie, så her kan vel NAV kreve at du møter på arbeidsutprøving? Uansett, får ikke håpe at de er så firkantede, når det er snakk om én uke ferie. 1
Tropic Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Det du kan risikere er at du ikke får penger de dagene du er i utlandet. Er du 4 dager på ferie får du ikke penger DISSE dagene, etter det får du penger som normalt igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Jeg fikk beskjed om at de trekker pengene for de dagene man er bortreist. Men hvis man gir beskjed til saksbehandler og det ikke krasjer med de dager man er på tiltak, så pleier saksbehandler å godkjenne ferein og ingen penger blir trukket Jeg har nå vært bortresit opptil tre ganger siden jeg har fått innvilget AAP i år, og de trakk ikke noen penger. Opplyste om bare den ene og det gikk bra Snakk med saksbehandler, kan hende det løser seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå