Gjest Mahareth Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Vi skal ha kylling til middag, og jeg kommer ikke på noe godt å bruke den til. Er litt lei av båtpotet/bakt potet/ris og bernaisesaus/annen liknende saus, og det er det eneste jeg kommer på i dag Hva liker DU best å bruke kyllingfilet til? Alle forslag mottas med takk!
LilleLola Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Flyvende jakob! Min yndlingsrett:) eller kyllingburger, eller fylle de med ost og surre Bacon rundt.. nam:)
Brunhilde Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Jeg smakte en ovnsrett med kylling en gang for lenge siden, og den ble laget omtrent som følger: Brun kyllingfilet, lag en saus av sjampinjong og kantarell (fås på boks nå utenom sesongen, kanskje fryst også?), krydre godt med det krydderet du foretrekker til den slags mat. Legg kyllingen i ildfast form, dekk med sausen og revet ost, og stek til kyllingen er ferdig. 20 min på 220 grader, ca, tenker jeg. Server med ris og salat, eller med hjemmelaget potetmos og grønnsaker etter ønsker.
Marsipan Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Her brukes kyllingfileten mest i kombinasjon med Tandoori Chicken-Kit fra Toro...
Gjest NozMonster Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hva er Flyvende Jacob? google er din venn http://www.hagegal.info/index.php/diverse/matoppskrifter/alt-i-en-form/286-flygende-jacob-kyllingrett-i-ildfast-form- 1
LilleLola Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Flyvende jakob 2 pers. Kyllingfilet 1 pk matfløte 1/2 dl sweet chili saus 1/2 dl chili ketchup Karrikrydder. 2 bananer 1 pk Bacon Kutt kyllingfileten opp, stek den, og fordel i bunnen av en form. Kutt bananene i biter ( ca 1 cm tykk) og fordel over kjøttet. Bland sammen fløte, saus og ketchup, smak til med karri. Blir vel et par teskjeer. Hell sausen over kylling og bananer, stek Bacon (små strimler) og ha på toppen. 200 grader 15 minutt. Serveres med ris
Gjest Loverdose Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Dette er veldig enkelt, men også utrolig godt! Skjærer kyllingfileten i terninger og steker det i smør, sammen med mye grillkrydder og søt paprika skjært i små biter. Sammen med ris og sweet chili saus og ketchup er dette fantastisk godt! Super enkelt!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Syntes Jacoben hørtes ufattelig uappetittlig ut jeg.. Banan, ketchup og karrikrydder i samme form? Og til kylling? usj! 5
LilleLola Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Den er veldig god! banan er valgfritt da, samboer liker best uten banan så har det bare i halve formen. Jeg derimot ELSKER kombinasjonen varm banan og karri :D
murray Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Kylling med pestorisotto er veldig godt. Lag risotto på vanlig måte og bland i hjemmelaget pesto. Pleier også ha litt sopp i risottoen om jeg har det.
Gjest Armule Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Åh, det er så mye! Utrolig godt meg kyllingfilet på pizza. Kutt den i små biter. Ha den i panna, som du har hatt olje og diverse krydder i. Stek i noen minutter. Ha deretter i litt kokosmelk og sursøt saus og kok inn. Kyllingen blir fantastisk. Ha deretter på pizzaen sammen med tomatsaus, ananas og cashewnøtter (og eventuelt asparges). Denne komboen er NYDELIG Ellers kan du lett lage tikka masala ved å ovnsbake kyllingen sammen med ønsket krydder, tyrkisk/gresk youghurt og (hermetiske) tomater. Serveres med nanbrød/hvitløksbaguetter og salat. Regner med du har laget middag allerede, men et par forslag til neste gang
Lykkelitenen Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Fått dilla på supper og spesielt to nye faoritter med kylling: Tom kah gai Hot kyllingsuppe
Gjest Mahareth Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Takk for mange gode tips! Nå har jeg masse å prøve ut neste gang Pestorisotto høres kjempegodt ut!
Ryvre Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 •med ost inni og bacon rundt •enchilada •wok •med creme fraiche osv osv.
Jesse Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Jeg pleier å ovnssteke kylling med diverse grønnsaker alt etter hva jeg har i kjøleskapet. Varierer med krydder og evnt andre ingredienser. Det siste jeg lagde som ble veldig godt: Squash, paprika, eple, løk og mais legges i en ildfast form, hell en slump med matfløte over. Krydre kyllingen med f.eks provencekrydder, salt, pepper og hvitløk. Brun kyllingen raskt i panna for å få litt farge, og legg den oppå grønnsakene. Stekes på 200 grader i ca 20 min. Server med couscous eller ris.. Ovnsstekte grønnsaker sammen med kylling, fisk eller kjøtt er helt genialt når man ikke orker å stå å kokkelere så mye syns jeg
hobbychef Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Jeg har en favoritt:først steker du hakket sjampinjong i en stekepanne, så tar du i sjalottløk og hvitløk og steker til blankt, så tar du i litt hvitvin+litt kyllingkraft(buljong) og lar det redusere. Så tar du i biter av kyllingfilet og har i litt tandoorikrydder+litt provencekrydder+salt og pepper og lar det koke/braissere med i ca. 15. min. Helt mot slutten tar du i litt creme fraiche og server med ris, kanskje med en touch av safran/gurkemeie. Velbekomme!!!! For en litt hottere versjon ha i litt chili eller piri-piri-krydder helt mot slutten. Server gjerne med litt raita+chutney.
KristinL Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Liker det best helt enkelt: stekt kyllingfile i strimler med ris, bretagnesaus og salat. Eller med ovnsbakte poteter/evt grønnsaker og soppsaus (laget av sjampingjong, smør, fløte, salt og pepper).
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Sitronmarinert kylling med couscoussalat er godt og vårlig. Bland sammen olivenolje, presset sitronsaft, litt sitronsaft, revet hvitløk, salt, pepper og friske eller tørkede krydderurter, f.eks timian. Ha dette over kyllingen og legg i kjøleskapet så lenge du har tid til. Jeg pleier å ha alt i en plastpose. Kok couscous eller bulgur med olivenolje, presset sitron, salt og pepper. Når den er ferdig blandes den med mer olivenolje, sitron, salt og pepper og f.eks hakket rødløk, vårløk, tomater, bladpersille, mynte, frisk timian, ruccola, paprika, agurk, squash, fetaost, oliven, kikerter (ikke alt da) i en bolle. Stek kyllingen i marinaden i en stekepanne, et par minutter på hver side og la den ettersteke/trekke i seks til åtte minutter. Ha gjerne tzatziki til, det lages på to minutter av gresk yoghurt, salt, pepper, hvitløk og revet agurk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå