Sophie-Ann Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg skal til Riga snart og lurer på noen av dere har vært der? Hvordan er prisnivået?? Er det noe jeg MÅ ha med meg??
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Riga er billig. Mat, drikke, klær på marked osv. Vi fikk alt vi trengte på hotellet og mer til, men senga var jævli hard da Ta en sånn busstur rundt Riga så får du sett mye. Sånn turistbussgreie. Sjekk været der, for det kan være KALDT!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Jeg er kjempeglad i Riga! Har du bestemt deg for hotell enda? hvis ikke har jeg et par svært gode tips. I Riga har de "alt" og til en rimeligere penge enn Oslo. hvis du er glad i SPA, bør du absolutt unne deg noen behandlinger, kommer gjerne med tips til SPA. (du kan bestille behandlinger - på norsk(!) på forhånd på en rekke av SPA'ene). Gamlebyen er veldig koselig, men foruten kjøpesenteret der (som er veldig fint og har "alt", i tillegg til SPA på toppen), så anbefaler jeg ikek Gamlebyen for shopping. Da ville jeg heller beveget meg i områdene fra jernbanestasjonen og mot venstre (når du står med ryggen mot gamlebyen). Vi spiser alltid minst et par måtlider på den surrealistiske kafeen Dali (i shoppingsenteret i gamlebyen, like ved operahuset). Både pga atmosfæren (surrealistisk og flott kafeinteriør) og pga maten ("ta selv råvarer og velg saus - før kokken steker det - buffet med asiatisk vri). Anbefaler også Double Cofee for kaffe og småretter. Dette er en kjede du finner overalt, med gode priser og god kaffe/smårett-meny. Er ellers ikke så mye å "se" i Riga. Men jeg syns det er en deilig by å bare "være" i. Byen er ikke overbefolket og "pulserende" men mer stille, hyggelig og snill, syns jeg. Jeg forbinder Riga med å koble ut, slentre rundt, shoppe litt, spise litt, kose seg, ta SPA-behandlinger. 1
Anglofil Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 (endret) Var i Riga i august i fjor og jeg må ærlig talt si at jeg ble voldsomt skuffet. Ærlig talt synes jeg ikke det var så himla billig, og det var en veldig kjedelig by, lite å se. Den er forsåvidt koselig, det er ikke det, men det var lite å gjøre og dårlige shoppingmuligheter. Mvh Yvonne Endret 27. april 2012 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Var i Riga i august i fjor og jeg må ærlig talt si at jeg ble voldsomt skuffet. Ærlig talt synes jeg ikke det var så himla billig, og det var en veldig kjedelig by, lite å se. Den er forsåvidt koselig, det er ikke det, men det var lite å gjøre og dårlige shoppingmuligheter. Mvh Yvonne Dårlige shoppingmuligheter?! Da lurer jeg veldig på hvor din shoppinglist ligger, eller hvor i Riga du var på shopping. De har riktignok ikke ALLE de eksklusive merkene i Riga (blant annet har de ikke Mulberry butikk der, som jeg så etter da jeg var der sist), men hvis man liker å shoppe i mer vanlige butikker, så har Riga "alt" til betydelig lavere priser. Sist vi var der shoppet vi blant annet i en veldig ok Levis butikk, og i en Adidas outlet midt i byen (superbillige fotballsko til ungen, løpesko til meg - alt til halv pris), vi handlet noen veldig kule Nike fritidssko til det andre barnet, jeg kjøpe masse fint på Zara, osv. I tillegg er det et russisk kjøpesenter i byen, der de har en del eksklusive og spennende butikker, og de har en del spennende interiørbutikker som fører de kjente merkene men til rimeligere priser. Første gang jeg var i Riga var jeg bare i Gamlebyen, og hvis man kun ferdes der, skjønner jeg at man kan føle seg skuffet mtp shopping. Men hvis man oppdager resten av byen, fatter jeg ikke at man ikke får tilfredsstilt shoppinggenet sitt?
Surriball Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Jeg er kjempeglad i Riga! Har du bestemt deg for hotell enda? hvis ikke har jeg et par svært gode tips. I Riga har de "alt" og til en rimeligere penge enn Oslo. hvis du er glad i SPA, bør du absolutt unne deg noen behandlinger, kommer gjerne med tips til SPA. (du kan bestille behandlinger - på norsk(!) på forhånd på en rekke av SPA'ene). Gamlebyen er veldig koselig, men foruten kjøpesenteret der (som er veldig fint og har "alt", i tillegg til SPA på toppen), så anbefaler jeg ikek Gamlebyen for shopping. Da ville jeg heller beveget meg i områdene fra jernbanestasjonen og mot venstre (når du står med ryggen mot gamlebyen). Vi spiser alltid minst et par måtlider på den surrealistiske kafeen Dali (i shoppingsenteret i gamlebyen, like ved operahuset). Både pga atmosfæren (surrealistisk og flott kafeinteriør) og pga maten ("ta selv råvarer og velg saus - før kokken steker det - buffet med asiatisk vri). Anbefaler også Double Cofee for kaffe og småretter. Dette er en kjede du finner overalt, med gode priser og god kaffe/smårett-meny. Er ellers ikke så mye å "se" i Riga. Men jeg syns det er en deilig by å bare "være" i. Byen er ikke overbefolket og "pulserende" men mer stille, hyggelig og snill, syns jeg. Jeg forbinder Riga med å koble ut, slentre rundt, shoppe litt, spise litt, kose seg, ta SPA-behandlinger. Dette innlegget summerte egentlig ganske godt opp det vi også gjorde da vi var i Riga. Vi bodde på Forums Hotel, ligger i gamlebyen, og et halvt steinkast fra Stockmannsenteret og sentralmarkedet. Markedet er gøy, men husk at du må prute. Vi kjøpte veldig lite på markedet siden verken jeg eller mannen synes pruting er noe særlig, men vi endte opp med å shoppe MASSE likevel! Vi var på Galerija Centrs midt i gamlebyen, Spice (som vi tok buss 22 til) og det senteret som henger fast i sentralbanestasjonen, husker ikke navnet. Stockmann var ikke noe særlig, det var bare skikkelige sossemerker som koster ekstremt mye der. Fikk skikkelig ekle vibber av hele senteret, men likte kinoen og den Meny-lignende dagligvarehandelen i første etasje. Hotellet var veldig ålreit til å være så billig! Personalet var hyggelig, frokosten hadde noe lite utvalg, men smakte greit, og senga var litt hard. Men det var rent og fint og grei størrelse på rommet. Vi var på Kolonna Spa øverst i Galerijasenteret. Det var digg. Anbefaler også en tur i Skyline bar om kvelden! Er enig med dem som sier at det ikke er veldig mye å gjøre i Riga, for det er det ikke, men det er billig og gode shoppingmuligheter. Vi fant dessuten en sånn sightseeingbuss med norsk guiding (i hodetelefoner)! Veldig kjekt.
Anglofil Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 (endret) Dårlige shoppingmuligheter?! Da lurer jeg veldig på hvor din shoppinglist ligger, eller hvor i Riga du var på shopping. De har riktignok ikke ALLE de eksklusive merkene i Riga (blant annet har de ikke Mulberry butikk der, som jeg så etter da jeg var der sist), men hvis man liker å shoppe i mer vanlige butikker, så har Riga "alt" til betydelig lavere priser. Sist vi var der shoppet vi blant annet i en veldig ok Levis butikk, og i en Adidas outlet midt i byen (superbillige fotballsko til ungen, løpesko til meg - alt til halv pris), vi handlet noen veldig kule Nike fritidssko til det andre barnet, jeg kjøpe masse fint på Zara, osv. I tillegg er det et russisk kjøpesenter i byen, der de har en del eksklusive og spennende butikker, og de har en del spennende interiørbutikker som fører de kjente merkene men til rimeligere priser. Første gang jeg var i Riga var jeg bare i Gamlebyen, og hvis man kun ferdes der, skjønner jeg at man kan føle seg skuffet mtp shopping. Men hvis man oppdager resten av byen, fatter jeg ikke at man ikke får tilfredsstilt shoppinggenet sitt? Nei, jeg synes ikke det var særlig bra shoppingmuligheter. Selvsagt beveget vi oss ut av gamlebyen, selv om det var der vi bodde. Og jeg er veldig lite opptatt av merker, men jeg synes det var dårlig utvalg. Det er min mening. Det russiske kjøpesenteret var jo noe begredelige greier, så vanvittig kjedelig og uinteressant. Edit: Eneste som var litt spennende var markedet. Ellers ble jeg relativt skuffet. Mvh Yvonne Endret 27. april 2012 av Yvonne 1
rachel who Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Kolonna spa kan virkelig anbefales! Enig. Det var det beste med Riga, billig og god spa. Men ellers....nei, Riga, falt ikke i smak hos meg.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Riga er til for BILLIG SPA-opphold, SPA, SPA, og opphold deg helst sentralt. Du kan få veldig billige hotellopphold, og taxiturene er BILLIGE. Alt er BILLIG! Du reiser ikke dit for å shoppe, de har riktignok Zara, men det meste ser ganske "jalla" ut. Nå var jeg omtrent i SPA-koma mens jeg var der, så ikke så mye av det kulturelle. Uff. Pluss at jeg reiste med en person som har fått overdose av kulturelle innslag. :gjeiper: Likte kafekulturen der, de har deilige sittesofaer på kafeene. Ikke harde, vonde, kantete stoler som her i Norge.
Ryvre Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Gamlebyen er jo fantastisk syns jeg da. Spise på restaurantene, spesielt den middelalderresrauranten, se på arkitekturen, handle i alle krimskramsbutikkene. Guidet busstur er et must også, man lærer mye om historien i Riga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå