Gå til innhold

Erfaringer med tre tette barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått tre barn på kort tid (rundt 4 år) og vil dele erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjener til en familie der 3 barn kom i løpet av 4 år. Da den yngste var 3, skilte de lag. Kranglet for mye om arbeidsfordeling, osv.

Skrevet

vet ikke helt om mitt synspunkt er det du var på jakt etter, men..

vi er totalt 4 søsken som kom i løpet av en periode på 4 1/2 år.. jeg er i midten.. var fryktelig mye når alle var for små til å klare ting selv.. og når alle var i puberteten samtidig.. men det positive er jo at vi alltid hadde noen å leke med.. vi kjedet oss ikke som små..

Kluet for oss var vel at vi måtte ha vise rutiner på så og si alt. Vi ble ikke fulgt opp like mye på alle aktiviteter vi hadde, men det ble en god fordeling på det. Vi ble tidlig selvstendige alle sammen.

Vi hadde alle faste tider vi skulle være i seng til helt opp til vi var 14/15 år.. og fikk ikke stå opp før en vis tid på morgningen.. På den måten så fikk foreldrene våres mulighet til å være alene uten alle ungene løpende rundt.. Vi er også kjent for å være effektive, var aldri trege med å komme oss av gårde. Vi fikk beskjed om at bilen kjører da, så om vi ikke var klare så var det likevel bare å hoppe inn i bilen.. Vi hadde alle arbeidsoppgaver i huset fra vi var 10 år gamle. alt fra å lage middag, til klesvask.. Var eneste måten vi fikk gjort alt som skulle gjøres når begge foreldrene var i full jobb..

Personlig synnes jeg det ofte ble mye med 4 barn så tett, men alt har sine fordeler og ulemper..

AnonymBruker
Skrevet

Flere? :)

Skrevet

Naboen her fikk fire barn på under tre år....

Hektisk har det virket, og ungene har gått mye på selvstyr.... Mulig det begynner å bli bedre nå som alle er i eller nærmer seg skolealder....

AnonymBruker
Skrevet

Naboen her fikk fire barn på under tre år....

Hektisk har det virket, og ungene har gått mye på selvstyr.... Mulig det begynner å bli bedre nå som alle er i eller nærmer seg skolealder....

Ja det hørtes ganske slitsomt ut. Her blir det tre på rett under 3,5 år hvis alt går som det skal.

Skrevet

Jeg har fått 3 på 2,5 år. Skal være ærlig og si at det har vært hardt!! Men det kommer seg :)

Minste er nå 1,5 (altså er eldste 4), og hverdagen er mye lettere nå, enn da jeg hadde en baby, en ettåring, og en på 2,5 :kjefte:

Jeg har vært hjemme med de alle 3 til nå, men fra høsten har jeg søkt de inn i barnehage :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Parforholdet har en tendens til å forsvinne fordi folk ikke prioriterer det. Husk at dere er kjærester.

• Liker 1
Skrevet

Parforholdet har en tendens til å forsvinne fordi folk ikke prioriterer det. Husk at dere er kjærester.

Veldig viktig, lett å glemme oppi alt annet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å glemme, og vanskelig å sette av tid til.. Men hittil med to barn har det gått veldig greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...