Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har noen gode forslag til frokost/lunsj på PSMF kosthold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så at ingen hadde svart på dette. Jeg prøver meg på PSMF "light".

Jeg må ha fiber, så spiser firberrik og skikkelig grovbrød i tillegg fordi jeg sliter med irritabel tarm, men må si at PSMF har også hjulpet siden lette karbohydrater som regel lager krøll for magen min.

Jeg har søkt masse på nettet selv etter PSMF mat da jeg har liten fantasi innen mat.

Og det jeg synes er kjekt til små måltider/frokost/lunsj er omelett, kokt egg og kjøttpålegg, salat med kjøtt eller fisk. Og favoritten hvis jeg er i farta er faktisk å ta crispi salat (sånn bladsalat i krukke) og legge på det pålegget (masse!) jeg vil (røketlaks, kalkunpålegg, egg) og rulle sammen, NAM NAM. Er jeg skikkelig fysen tar jeg en dært majones også. Kjører ikke så strengt på fett.

Også så klart lage egne karbonader/hamburger av karbonadedeig, paprika, løk, egg og masse deilig krydder, lett å varme opp igjen for et kjapt måltid.

Vil gjerne høre hva slags lette måltider dere andre lager :jepp:

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på dietten siden lørdag. Jeg har spist kjøttet fra en hel grillet kylling (plukket vekk skinnet og fett). Synes det er godt å steke/varme kjøttet med litt løk og grillkrydder og ha det i salat (isberg, paprika, agurk og tomat).

Jeg har også stekt eggehviter, løk og sopp. Da tilsetter jeg enten reker eller blåskjell. Og tacosalat er godt som lunsj/middag.

Har også spist en skyr til dagen.

Ønsker gjerne også tips til oppskrifter:-)Har bare godt på dietten noen dager, men kjenner allerede det er en utfording å ikke bli lei maten:-P

Skrevet

Hei.

Har vært på denne dietten i 2 uker og jeg kan ikke si jeg spiser så mye spennende. Nå kjører jeg den skikkelig strikt også.

Frokost for meg er ca 400g med kyllingfilet, 100g brokkoli og 100g blomkål. Og en stor spiseskje med fiskeolje.

Middag er ca 4-500g hvit fisk, torsk- eller seifilet, 100g brokkoli, 100g blomkål og 50g løk.

For meg er dette drepende kjedelig, men motivasjonen ser jeg i speilet hver dag. Siden en skal spise mer normalt en gang i uka, hjelper det veldig også.

Om en trenger mer fiber, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan spise 10-xxg med fiberhusk i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...