Gå til innhold

Jeg er redd for å søke jobb, fordi jeg er stygg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg blir beskyldt for å være et troll, eller andre ting, vil jeg si at jeg er klar over at jeg har en type angst, ikke sant..

Problemet mitt er at jeg føler meg så stygg. Jeg er redd for å bli bedt om å sminke meg hvis jeg skal ha den og den jobben, jeg er redd for å ikke bli ansatt fordi jeg er stygg. Jeg tåler ikke sminke noe særlig, det blir bare verre da.

Jeg føler at huden min er gusten, det gjør meg stygg, små kviser og arr her og der, ser bare ikke bra ut.

Jeg er redd for å bli avvisst på intervjuer pga utseende mitt :(

Ja, jeg går til psykolog..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner veldig mange stygge mennesker i jobb, deriblant meg selv.

De må faktisk ha fått jobben på et eller annet vis, de også.

Jeg tror ikke du er et troll, og jeg skjønner at dette er et problem for deg, men samtidig kan du ikke i ramme alvor mene at du skal slippe jobbsøking eller la være å jobbe fordi du føler deg stygg? Hva skal du leve av da? Hvordan skal du betale regningene dine?

Dra huet opp av din egen navle og prøv å se på verden utenfor ditt eget hode. Du har helt sikkert masse kvaliteter, og du kan klare dette! Kom igjen jente, livet er for kort til å synes synd på seg selv og gi opp ved hindringene! :klem:

• Liker 2
Skrevet

Du er sikkert ikke så stygg som du tror. Men uansett har utseende veldig lite å si når du søker jobb.

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du skal søke jobb som modell så er ikke dette noe problem. Du kommer veldig langt med å være blid og hyggelig, evt at du har gode kvalifikasjoner.

Hvis det er kjempeskummelt å skulle være veldig synlig på jobb så burde du heller prøve deg som telefonselger :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare ærlig; men jeg som arb.giver foretrekker en pen ansatt vs. en stygg, hvis kvalifikasjonene er de samme vel å merke.

Det har noe å gjøre med hvordan bedriften vil fremstå utad.

Skrevet

Du er sikkert ikke så stygg som du tror. Men uansett har utseende veldig lite å si når du søker jobb.

Det er ikke helt sant, det har de til og med forska på av en eller annen merkelig grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner kun to "stygge" mennesker, og begge har jobber som innebærer ansikt mot ansikt med kunder. Du har ingenting å frykte ts. Noen ansetter kanskje ikke "stygge" mennesker, endel bakerier f.eks, men det er ikke et stort tap. Der er alltids noe annet.

Skrevet

De fleste mennesker er jo ikke modell pene. De er vanlige mennesker med et vanlig utseende. Noen ser litt bedre ut en andre og andre ser ikke fult så bra ut.

Jeg skal garantere deg at du ikke er for stygg til å få deg en jobb.

Bare kom deg ut å søk du.. Gå på intervju og kos deg. Vær selvsikker og blid, da kommer du langt... :gjeiper:

Kan få et kyss på kinnet av meg i samme slengen.. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare veldig, veldig dårlig selvtillit..

Skrevet

Du er så stygg som du gjør deg selv. Vil du være pen så er du pen. Tenker du at du alltid er stygg vil du forbli stygg. Noen ganger tenker jeg bare "jaja, jeg er et menneske, og mennesker ser slik ut". Du trenger ikke bruke sminke, men for å gi et godt førsteinntrykk er det godt om du har på deg penere klær, altså ikke joggebukse. Det er ikke så mye som skal til.

Skrevet

Det er ikke helt sant, det har de til og med forska på av en eller annen merkelig grunn.

Det eneste jeg har lest er at pene kvinner med bilde i søknaden ikke får like mange intervjuer, fordi kvinner som ansetter blir sjalu på de.

• Liker 1
Skrevet

Det eneste jeg har lest er at pene kvinner med bilde i søknaden ikke får like mange intervjuer, fordi kvinner som ansetter blir sjalu på de.

Ikke bare er det lettere for de å få jobb, men de får høyere lønn og bedre betingelser og fordeler på jobb.

http://e24.no/jobb/pene-faar-lettere-jobb/20040509

http://studenttorget.no/index.php?show=4513&expand=4631,4513&artikkelid=9453

http://www.psychologytoday.com/blog/wired-success/201109/good-looks-will-get-you-job-promotion-and-raise

http://www.msnbc.msn.com/id/3917414/ns/dateline_nbc/t/face-value/#.T5qsnFIsD2g

Skrevet

Som stygg må man søke jobb der utseendet ikke betyr noe. Og det er massevis av jobber der ute for alle sammen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe pent med de aller, aller, aller fleste. Jeg tror ikke jeg har møtt noen jeg har tenkt at han eller hun var stygg. Men har vel kankje sett en eller to på tv liksom.

Jeg tror ikke du er stygg TS, det er vel heller selvtillitten som ikke er som den burde være. Lykke til videre hos psykologen, og din vei videre til å bli glad i deg selv som du er :)

AnonymBruker
Skrevet

dette leste jeg og, veldig pene mennesker bør droppe bilder på søknaden(synes bilder på søknad er en uting uansett), for mange som ansettere er kvinner og de er sjalu

Skrevet

Hvis huden er gusten og arret bør du sørge for å få litt sol på deg, spise sunt og gå en daglig tur ute hver dag/kveld uansett vær og vind. Gjør en innsats for å komme deg i litt bedre form, hvis den skoen trykker.

Det handler ikke om å slanke eller sminke seg, men om å se sunnere ut.

Faktisk er mye av sminking kun et forsøk på å etterlikne tegn på sunnhet og ungdommelighet. Resten er tale om å forsterke seksuelle signaler, så det trenger vi ikke bekymre oss for i denne sammenheng. Så, når folk sminker seg for å se sunne ut - er det ikke da bedre å heller være the real thing?

Det er lite som skal til. Dessuten er det sjelden tale om fin eller stygg, men om personlige preferanser for hva en vil stappe i senga eller ikke. Smak og behag er såpass ulik, at noen vil garantert finne noe ved deg attraktivt, om ikke annet - så usikkerheten. :gjeiper:

Arbeidsgiver vil normalt fokusere på arbeidsinnsats. Der teller dine fraværsdager mer enn hvor røde lepper du har. Forresten har jeg sett mange skrekkeksempler på normalt attraktive kvinner som "sminker seg til døde". Enten sminker de seg for sjekker'n, eller klatter på seg rene skjære teatersminka. Det blir rett om du jobber på bar eller Den Nationale Scene - Dog ikke om du ruger i kassa på rema, eller raker hundedritt i parken.

En mann tar ikke på seg direktørdress for å søke jobb som gatefeier. Da er det viktigere at han ser ut til å kunne overleve støv og harde tak.

Noen klesforretninger og enkelte andre steder har sjefer som ansetter etter utseende. Ofte føler kunder seg mindre velkomne slike steder, og stikker derfra fordi de møtes av en ovenfra-og-ned-holdning. Flertallet av også slike butikker har folk med like forskjellig utseende som resten av befolkningen.

Du bør ta en tur på butikker av ulike slag, og andre arbeidsplasser, og se hvor mange helt vanlige folk som er i flertall. De fleste av dem har kjærester, venner og kolleger som liker dem svært godt. På arbeidsplassen er det personligheten din som teller. Det er den du gjør arbeidslivet kjekkere for andre med - eller kjipere. Penhet er kun egnet til å skaffe deg uønsket oppmerksomhet, som stjeler fokus fra arbeidsoppgavene.

Men, hvilke yrker kunne du se for deg som aktuelle å prøve deg i? Hva slags type arbeide vil du trives med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
:klem:
AnonymBruker
Skrevet

Har det samme problemet som deg TS. Bare at jeg er lubben, redd arbeidsgiver skal synes jeg er for feit og stygg og ikke egne meg til å være ute blant folk. Utrolig trist. I tillegg har jeg søkt mange jobber og levert CV, men får ingen. Så tror grunnen er for at jeg er litt lubben...

Skrevet

Jeg er ansvarlig for ansettelsesprosessen på jobben min, og jeg tenker aldri på om personene jeg ansetter er stygge eller pene. Jeg tenker kun på om de kvalifisert til stillingen :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...