Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan Israel-venner være nazister?

Israelerne er de nye nazistene. Det er det eneste landet med apartheid, de bygger apartheidmur og holder frem nazistene som sitt forbilde.

• Liker 1
Skrevet

Israelerne er de nye nazistene. Det er det eneste landet med apartheid, de bygger apartheidmur og holder frem nazistene som sitt forbilde.

Nei... Israel fører ingen apartheidpolitikk, latterlig påstand, muslimene som bor i Israel har like store rettigheter som alle andre, disse utgjør også omtrent 15%.

Samtidig så er antisemittisme en helt elementær faktor i Nazisme, og du tror vel ikke jødene i Israel er anti-jøder?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Israelerne er antisemitter. Palestinerne er like mye semitter (antagelig mer enn israelerne, som stort sett er russere), og israelerne er antipalestinske og undertrykke palestinerne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull! Sist jeg var i Israel krydde det av muslimer, etiopere, russere, thailandske arbeidere, beduiner og alt imellom. Jeg så flere muslimske kvinner i hijab spaserende i Tel Aviv og det var en rekke unge arabiske hip hop ungdommer som gikk og highfiva hverandre - som i Oslo. Makan til smeltedigel av forskjellige kulturer og farger skal du lete LENGE etter, og her sitter du og snakker om apartheid? Ikke få meg til å le!!!

Israel er det ENESTE demokratiet i Midtøsten, og media i Norge er så farget av sitt venstrevridde syn at de ikke klarer å formidle dette. Israel er også bygget opp på sosialdemokratiske verdier, f.eks kibbutzer osv, og store deler av det bittelille landet er bare en tørr ørken. Det er derimot blitt jordbruk og fine områder fordi jødene opparbeidet landet fra scratch. Spør Hamas om de er interessert i det samme...

Kunnskapsløsheten din er urovekkende.. Du behøver ikke tro på hva jeg skriver, men heldigvis er Israel åpent nok til at selv DU kan ta turen dit og se det med dine egne øyne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kunnskapsløsheten din er urovekkende.. Du behøver ikke tro på hva jeg skriver, men heldigvis er Israel åpent nok til at selv DU kan ta turen dit og se det med dine egne øyne.

Hei. Jeg drar ikke til autoritære/totalitære stater, herunder Putin-Russland, Hviterussland og Israel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2574751.ece

Jeg drar heller ikke til land som praktiserer apartheid.

AnonymBruker
Skrevet

Israel er forøvrig ikke noe demokrati.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg drar ikke til autoritære/totalitære stater, herunder Putin-Russland, Hviterussland og Israel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2574751.ece

Jeg drar heller ikke til land som praktiserer apartheid.

Nei, det gjør du sikkert ikke... Men det er likevel Israel du retter kritikk mot, for innerst inne vet du at jødene er mer demokratiske enn f.eks regimet i Nord Korea, eller Syria, hvor eventuelle protester ville bli møtt med et nakkeskudd.. Utrolig nok er det ingen venstrevridde som marsjerer i tog for de stakkars sivile i disse landene, men men.. Man er 'tøff i trynet' mot de som ikke slår tilbake er vel konklusjonen :)

Og den artikkelen du linket til var tåpelig. Skal liksom en nordmann marsjere inn i Israel med brev og forvente seg å løse alle problemene uten at Israelere mistenker han som aktivist? Tro meg, de er ekstreme mot de fleste reisende på Ben Gurion flyplass. Og er man "aktivist", vel da gjør vel Israelerne jobben sin. Og det har de en god grunn til, de har stoppet masse rart fra å entre landet på den flyplassen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det skjønner du :)

• Liker 1
Skrevet

Israelere kan per definisjon ikke være nazister siden nazismen er bygget på jødehat. Du kan ikke bare kalle alt du ikke liker for nazisme. Her skyter du deg selv i foten.

På hvilken måte driver Israel med apartheid? Hvilken mur snakker du om? På hvilken måte har de nazistene som sitt forbilde?

• Liker 1
Skrevet

Det er nok det jo. Alle israelske innbyggere har stemmerett, inkludert arabere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei de har ikke det. Palestinerne får ikke stemme i sitt eget land. Israel har Nürnberglover som forbyr ekteskap mellom jøder og palestinere.

AnonymBruker
Skrevet

Nei de har ikke det. Palestinerne får ikke stemme i sitt eget land. Israel har Nürnberglover som forbyr ekteskap mellom jøder og palestinere.

Tøys. Derimot har islam nurnberglover. Det er forbudt for en vantro mann å gifte seg med en muslimsk kvinne.

• Liker 1
Skrevet

Hva er palestinernes land? Mener du at palestinerne ikke egentlig stemte på Hamas? Eller at israelske arabere ikke har stemmerett i Israel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Palestina er palestinernes land.

Skrevet

Palestina er ikke et land, men et område. Kanskje du skulle prøve å sette deg inn i saken før du deltok i diskusjonen?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Slik Norge er nordmenns land?

• Liker 2
Skrevet

Fint å få det bekreftet... NOT.

Nettstedet er fullt av rasisme og høyreekstremisme og islamofobi. "Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme" (Eidsvoll Ullensaker Blad)

Argument from authority.

Begynn å nøste opp hva du personlig finner rasistisk og høyreekstremistisk ved nettstedet heller.

Gjest sannheten
Skrevet

Artig å se Fjordman uttale seg med autoritet om intelligens og genialitet. Han er hjelpepleier, etter hva jeg forstår. Ikke akkurat en kar som har drevet det særskilt langt her i livet, med andre ord. Misforstå meg ikke, vi trenger dem også, inkludert de rasistiske. Et bekken tømmer seg tross alt ikke selv. Men hvis jeg skal belæres om medisin, så går jeg til en medisiner. Vil jeg vite noe om atomkraft, så er nok en kjernefysiker rett mann. Og vil jeg ha vektige innsikter i genialitet, så TROR jeg at jeg vil ha det fra en virkelig SMART person. Ikke en fordomsfull rompevasker.

Oh, the irony..HVEM er fordomsfull liksom?

Skrevet (endret)

Oh, the irony..HVEM er fordomsfull liksom?

Vi lever i et meritokrati: Avansement i den sosiale rangorden gjennom meritter og personlige egenskaper. En mann i sin beste alder som fortsatt er hjelpepleier, er en mann som ikke har de egenskapene som skal til for å hevde seg. Det er ikke spesielt fordomsfullt å påpeke dette, og det er ikke spesielt fordomsfullt å poengtere at de som er minst egnet til å mene noe om genialitet og intelligens, er de som så tydelig ikke skiller seg ut på noen av områdene.

Jeg har ikke noe mot hjelpepleiere, men spesielt smarte er de ikke. De er stort sett temmelig gjennomsnittlige, i likhet med resten av befolkningen.

Endret av Mann 42
Skrevet
En mann i sin beste alder som fortsatt er hjelpepleier, er en mann som ikke har de egenskapene som skal til for å hevde seg.

Merkelig utsagn. En mann i sin beste alder som jobber med det han virkelig ønsker å jobbe med hevder seg da helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...