Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var en lederartikkel i avisen, skrevet av tidligere stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet. Ikke "hvem som helst".

Åja, nei da må man jo ta uttalelsene på alvor. Noen menneskers subjektive meninger er jo mye mer verdt enn andres.. :ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Ja akkurat.

Skrevet
Fint å få det bekreftet... NOT.

Nettstedet er fullt av rasisme og høyreekstremisme og islamofobi. "Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme" (Eidsvoll Ullensaker Blad)

EUB ble felt i PFU for dette, så her motbeviste du deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

PFU er bare en privat organisasjon, så det spiller ingen rolle hva de mener.

Skrevet
PFU er bare en privat organisasjon, så det spiller ingen rolle hva de mener.

Er ikke denne simple lokalavisen også bare en privat organisasjon? Og har ikke denne simple lokalavisen gått god for PFU siden de deltar i ordningen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke denne simple lokalavisen også bare en privat organisasjon? Og har ikke denne simple lokalavisen gått god for PFU siden de deltar i ordningen?

Hvis du ikke en gang vet hva Dokument.no er, bør du kanskje ikke diskutere her.

Det burde være innlysende fra navnet at Dokument.no ikke er en lokalavis!

Skrevet

Det var vel snakk om eidsvoll ullensaker blad i forhold til pfu.

Skrevet

Det jeg skriver handler om lokalavisen EUB, som ble felt i PFU for en påstanden jeg siterer her. Du svarte at PFU "bare" er en privat organisasjon, og til det svarte jeg at det er EUB også, og EUB har i tillegg godtatt avgjørelsen PFU, da de deltar i ordningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PFU teller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

PFU teller ikke.

For fanatisk naive medlemmer av SOS Rasisme er det vel ingenting som teller, unntatt fiktive medlemmer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

PFU teller ikke.

Retningslinjene til PFU er da ganske felles akseptert som viktige og greie innen journalismen, derav får du PFU på nakken så er det rett og slett noe du har gjort feil.

www.document.no er heller ikke noe nazistisk nettsted, det er på randen av æreskrenkelse å påstå det.

Endret av meh
Skrevet

Kan du dokumentere at det Fjordman skriver er rasistisk? Det tror jeg ikke før jeg får se det.

Jeg pleier ikke å dra frem rasisme-kortet ofte, men her kan det etter min mening brukes:

Artikkel: IQ and Nordic achievement

Utdrag: "The cold climate theory predicts that Northeast Asians (Japanese, Koreans, Chinese and to some extent Vietnamese) should have higher average IQs than Southeast Asians and Indians, which is correct. It also predicts that Europeans should have higher IQs than Middle Easterners and North Africans, and much higher IQs than sub-Saharan Africans, which is also correct."

Og siden vi først er i gang, kan vi jo ta med noen om hans meninger om kvinner i artikkelen "Women and human accomplishment".

"Female geniuses exist, but they are much less frequent than male ones. (...)Generally speaking, the more logic is needed in a particular field, the fewer women you are likely to find there. (...)What we can say is that the next Newton or Einstein is overwhelmingly likely to be a man. Individuals with such an exceptionally high level of intelligence are rare among men, but they are practically non-existent among women. "

Men det skal Fjordman ha, han skriver i det minste artiklene sine selv, i motsetning til ABBs copy-paste-manifest. Fjordman har heller ikke plantet bomber eller massakrert barn og ungdommer.

Hva angår sensur av websider, synes jeg forøvrig Voltaire sa det bra for over 200 år siden: «Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det.»

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier ikke å dra frem rasisme-kortet ofte, men her kan det etter min mening brukes:

Utdrag: "The cold climate theory predicts that Northeast Asians (Japanese, Koreans, Chinese and to some extent Vietnamese) should have higher average IQs than Southeast Asians and Indians, which is correct. It also predicts that Europeans should have higher IQs than Middle Easterners and North Africans, and much higher IQs than sub-Saharan Africans, which is also correct."

Har ikke lest hele artikkelen men det er jo en viss sannhet i det han sier, miljøpåvirkninger som underernæring og sykdom kan ha stor påvirkning på IQ - og som kjent så er jo underernæring og sykdom vanligere i varmere områder som Afrika og Midt-Østen. Har dog ingenting med rase og genetikk å gjøre, bare miljø.

Gjest navnelapp
Skrevet

Never argue with idiots. They drag you down to their level, then beat you with their experience.

• Liker 1
Skrevet
PFU teller ikke.

De teller for avisen du siterte. Hvorfor hører du på avisen i det ene øyeblikket men ikke i det neste? Det virker svært uærlig og uredelig av deg.

Men det skal Fjordman ha, han skriver i det minste artiklene sine selv, i motsetning til ABBs copy-paste-manifest.

ABB har aldri lagt skjul på at det meste er kopiert fra andre kilder, men han har også skrevet mye selv i manifestet.

Skrevet

Og siden vi først er i gang, kan vi jo ta med noen om hans meninger om kvinner i artikkelen "Women and human accomplishment".

"Female geniuses exist, but they are much less frequent than male ones. (...)Generally speaking, the more logic is needed in a particular field, the fewer women you are likely to find there. (...)What we can say is that the next Newton or Einstein is overwhelmingly likely to be a man. Individuals with such an exceptionally high level of intelligence are rare among men, but they are practically non-existent among women. "

Men det skal Fjordman ha, han skriver i det minste artiklene sine selv, i motsetning til ABBs copy-paste-manifest. Fjordman har heller ikke plantet bomber eller massakrert barn og ungdommer.

Hva angår sensur av websider, synes jeg forøvrig Voltaire sa det bra for over 200 år siden: «Jeg utstår ikke det du sier, men skal forsvare til min død din rett til å si det.»

Artig å se Fjordman uttale seg med autoritet om intelligens og genialitet. Han er hjelpepleier, etter hva jeg forstår. Ikke akkurat en kar som har drevet det særskilt langt her i livet, med andre ord. Misforstå meg ikke, vi trenger dem også, inkludert de rasistiske. Et bekken tømmer seg tross alt ikke selv. Men hvis jeg skal belæres om medisin, så går jeg til en medisiner. Vil jeg vite noe om atomkraft, så er nok en kjernefysiker rett mann. Og vil jeg ha vektige innsikter i genialitet, så TROR jeg at jeg vil ha det fra en virkelig SMART person. Ikke en fordomsfull rompevasker.

Skrevet

Artig å se Fjordman uttale seg med autoritet om intelligens og genialitet. Han er hjelpepleier, etter hva jeg forstår. Ikke akkurat en kar som har drevet det særskilt langt her i livet, med andre ord. Misforstå meg ikke, vi trenger dem også, inkludert de rasistiske. Et bekken tømmer seg tross alt ikke selv. Men hvis jeg skal belæres om medisin, så går jeg til en medisiner. Vil jeg vite noe om atomkraft, så er nok en kjernefysiker rett mann. Og vil jeg ha vektige innsikter i genialitet, så TROR jeg at jeg vil ha det fra en virkelig SMART person. Ikke en fordomsfull rompevasker.

Se det, er du en elitistisk snobb? Kan hjelpepleiere ikke være intelligente? For noe vrøvl, nå går du langt over streken i din iver etter å kritisere "umoralen" og selv fremstå i den gyldne moralens lys.

• Liker 1
Skrevet

Vi er nok helt enige hva angår innholdet i Fjordmans skriverier - uavhengig av om han er rompevasker eller rakettforsker.

Faktisk møtte jeg Fjordman, da introdusert som Peder Jensen, en god del ganger noen år tilbake. Felles bekjente. Jeg ante da ikke noe om hans fritidsaktiviteter på nettet eller politiske ståsted generelt. I redelighetens navn må jeg innrømme at han fremsto som en sympatisk type, stillfarende, men slettes ikke uintelligent.

Akkurat det står jeg fortsatt ved, selv om jeg nå får gåsedhud av meningene hans. Ikke med positivt fortegn.

Skrevet

Se det, er du en elitistisk snobb? Kan hjelpepleiere ikke være intelligente? For noe vrøvl, nå går du langt over streken i din iver etter å kritisere "umoralen" og selv fremstå i den gyldne moralens lys.

Det er ikke noen nødvendig motsetning mellom et slitsomt lavtlønnsyrke uten avansementsmuligheter i et økonomisk system der utdannelse er åpent for alle som vil og kan øke sin kompetanse og ta en utdannelse, og intelligens.

Bare en statistisk en.

Gjest Gjest
Skrevet

Et kjennetegn på intelligens er evnen til å gjenkjenne intelligens hos andre, selv om du er dypt uenig med dem eller de ikke oppfyller dine forventinger om sosioøkonomisk rang. Så det kommer ikke som noen overraskelse at du ikke gjenkjenner intelligens hos Peder «Fjordman» Jensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...