AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #101 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har forstått at hele hans manifest var fullt av hans grandiose forestillinger om egen viktighet. Men å ta hans utsagn som sannheter, samtidig som en da anklager andre for å være enig med ham ? Når utsagnene ikke har rot i virkligheten kan en da ikke bare plukke ut enkelte deler og si " se her, sånn er det , for det har Breivik sagt" Det blir jo umulig å forholde seg til utsagn fra folk som ikke lever i den virkelige verden. Nei manifestet er fullt av politiske tanker og ideer fra høyresiden. Svært mange høyreorienterte politikere, bloggere og filosofer er sitert og ulike voldelige teoretikere hylles. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #102 Skrevet 2. mai 2012 Ingen har bedt om å få dette nettstedet stengt. Denne tråden fungerer mest som spam som har til henikt å blokkere viktige debatter rundt ABB og de politiske ideene hans.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #103 Skrevet 3. mai 2012 Ingen har bedt om å få dette nettstedet stengt. Denne tråden fungerer mest som spam som har til henikt å blokkere viktige debatter rundt ABB og de politiske ideene hans. Nei, vi kommer ikke til å diskutere "Eurabia"-konspirasjonsteorien eller noe annet av galmannsdritten i Breiviks manifest/document.no som en seriøs teori eller gyldig innlegg i samfunnsdebatten. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #104 Skrevet 3. mai 2012 Selv lokalavisen der Hans Rustad (eier av document.no) bor, Eidsvoll Ullensaker Blad, har beskrevet Rustad som en hovedeksponent for «den brune gørra»: «Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme». 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #105 Skrevet 3. mai 2012 Selv lokalavisen der Hans Rustad (eier av document.no) bor, Eidsvoll Ullensaker Blad, har beskrevet Rustad som en hovedeksponent for «den brune gørra»: «Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme». Det der er en subjektiv uttalelse fra en eneste person. Du kan ikke si at det der er mer sant enn det jeg sier, selv om det står på trykk i en avis. Hvem som helst kan skrive i en avis. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #106 Skrevet 3. mai 2012 Kan noen vennligst fjerne denne spamme-tråden.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #107 Skrevet 3. mai 2012 Nei, vi kommer ikke til å diskutere "Eurabia"-konspirasjonsteorien eller noe annet av galmannsdritten i Breiviks manifest/document.no som en seriøs teori eller gyldig innlegg i samfunnsdebatten. Breviks syn på Eurabia deler han vel flere aktive Fremskrittspartipolitikere. Selv stortingsrepresentanter for FrP er opptatt av Eurabia. 2
sebastianen Skrevet 3. mai 2012 #108 Skrevet 3. mai 2012 Selv lokalavisen der Hans Rustad (eier av document.no) bor, Eidsvoll Ullensaker Blad, har beskrevet Rustad som en hovedeksponent for «den brune gørra»: «Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme». Å, har lokalavisa skrevet det , ja da så. (ironi) 1
sebastianen Skrevet 3. mai 2012 #109 Skrevet 3. mai 2012 Kan noen vennligst fjerne denne spamme-tråden. Nå er det vel sånn at alle kan ikke bare skrive det du vil. 1
sebastianen Skrevet 3. mai 2012 #110 Skrevet 3. mai 2012 Breviks syn på Eurabia deler han vel flere aktive Fremskrittspartipolitikere. Selv stortingsrepresentanter for FrP er opptatt av Eurabia. Hvem da? Det er ikke å være tilhenger av Eurabia teorien å ønske strengere innvandringspolitikk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #111 Skrevet 3. mai 2012 Om man leter etter kilder til ABBs konspirasjonsteori, så er jo Koranen et naturlig sted å spinne noe sånt ut fra. Koranen er iallfall en kilde som bekrefter at muslimene planlegger verdensherredømme. 2
Mann 42 Skrevet 3. mai 2012 #112 Skrevet 3. mai 2012 Om man leter etter kilder til ABBs konspirasjonsteori, så er jo Koranen et naturlig sted å spinne noe sånt ut fra. Koranen er iallfall en kilde som bekrefter at muslimene planlegger verdensherredømme. Det tror jeg man kan ta med en klype salt. Det står noe lignende i bibelen. "Gå ut og gjør alle folk til mine disipler", sa Jesus. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #113 Skrevet 3. mai 2012 Det tror jeg man kan ta med en klype salt. Det står noe lignende i bibelen. "Gå ut og gjør alle folk til mine disipler", sa Jesus. De prøver da på det, gjennom aktiv og oppsøkende misjonering. Har du aldri møtt bibeltro kristne? Har du sett noen muslimer misjonere? Virker det som muslimer flest er mindre lojale til Koranen enn kristne er til Bibelen? Har du lest Koranen og Hadith, og sett hvordan Allahs og Muhammeds forhold til vold er? Når du har svart på disse spørsmålene: Hvordan ser du da for deg at befalingen fra Allah om verdensherredømme skal gjennomføres? ...just asking. 2
Mann 42 Skrevet 3. mai 2012 #114 Skrevet 3. mai 2012 De prøver da på det, gjennom aktiv og oppsøkende misjonering. Har du aldri møtt bibeltro kristne? Har du sett noen muslimer misjonere? Virker det som muslimer flest er mindre lojale til Koranen enn kristne er til Bibelen? Har du lest Koranen og Hadith, og sett hvordan Allahs og Muhammeds forhold til vold er? Når du har svart på disse spørsmålene: Hvordan ser du da for deg at befalingen fra Allah om verdensherredømme skal gjennomføres? ...just asking. Så hvis jeg ikke har hatt misjonerende muslimer på døra, så betyr det at de planlegger å gjøre meg til muslim med VOLD. Akkurat. Jeg er ikke videre bekymret for det, må jeg innrømme. Hvor alvorlig muslimer flest tar sin egen tro, varierer nok like mye som hos oss. Og jeg har aldri møtt en muslim som virket spesielt opptatt av MIN religion. Uansett så er denne blandede gruppen en minoritet, og ikke en spesielt stor, heller. Det er ikke mer enn maks 130.000 muslimer i dette landet. 1
Sophie-Ann Skrevet 3. mai 2012 #115 Skrevet 3. mai 2012 Trådn er ryddet for avsporinger. Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #116 Skrevet 3. mai 2012 Så hvis jeg ikke har hatt misjonerende muslimer på døra, så betyr det at de planlegger å gjøre meg til muslim med VOLD. Akkurat. Jeg er ikke videre bekymret for det, må jeg innrømme. Hvor alvorlig muslimer flest tar sin egen tro, varierer nok like mye som hos oss. Og jeg har aldri møtt en muslim som virket spesielt opptatt av MIN religion. Uansett så er denne blandede gruppen en minoritet, og ikke en spesielt stor, heller. Det er ikke mer enn maks 130.000 muslimer i dette landet. Det er over 600000 innvandrere fra den tredje verden. Flertallet av disse er nok muslimer, ikke kristne eller sekulære. Det blir litt flere enn 150000 ja. Du teller jo bare de som er registrert i trossamfunn.
Mann 42 Skrevet 3. mai 2012 #117 Skrevet 3. mai 2012 Det er over 600000 innvandrere fra den tredje verden. Flertallet av disse er nok muslimer, ikke kristne eller sekulære. Det blir litt flere enn 150000 ja. Du teller jo bare de som er registrert i trossamfunn. Det eksisterer ingen pålitelige anslag over antallet muslimer i landet som åpner for muligheten til at det kan være mer enn maksimalt 150.000. De som er registrert i muslimske trossamfunn utgjør bare 100.000. Og til din informasjon: Den tredje verden, som du kaller den, uten å spesifisere nærmere, består av mer enn bare muslimer. På verdensbasis er den kristne religionen større enn islam, og i tillegg kommer alle verdens hinduer, buddhister og andre trossystemer. Så det finnes overhodet ingen grunn til å si at flertallet av landets innvandrere fra den tredje verden er muslimer. Forøvrig så er påstanden din om at det er over 600.000 innvandrere fra den tredje verden, totalt gal. Det er 655000 innvandrere TOTALT, og av dem utgjør innvandrere fra andre europeiske land innen EØS langt den største delen. Du er totalt på bærtur. 1
Gjest meh Skrevet 3. mai 2012 #118 Skrevet 3. mai 2012 Anders Behring Breivik var aktiv skribent på document.no, som har kampen mot muslimene som hovedsak. Burde denne type nettsteder få fortsette å publisere på norske domener? Ja, det å stenge slike nettsider er rett og slett å sensurere helt legitime ytringer og meninger, gjør man det så senker man også terskelen for å gjøre det samme med andre nettsider. Det er et steg mot ett kontrollsamfunn som i mine øyne er langt i fra ønskelig. Som kjent så kan også sensurering av meninger og ytringer føre til radikalisering, på grunn av en følelse av at man ikke når fram med sitt budskap, og kan gjennom det føre til terror og vold. Vil man føre en kamp mot Islamskritikere så gjør man det ved å føre argumentasjon i en debatt, ikke gjennom sensur. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #119 Skrevet 3. mai 2012 Det der er en subjektiv uttalelse fra en eneste person. Du kan ikke si at det der er mer sant enn det jeg sier, selv om det står på trykk i en avis. Hvem som helst kan skrive i en avis. Det var en lederartikkel i avisen, skrevet av tidligere stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet. Ikke "hvem som helst".
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #120 Skrevet 3. mai 2012 Breviks syn på Eurabia deler han vel flere aktive Fremskrittspartipolitikere. Selv stortingsrepresentanter for FrP er opptatt av Eurabia. Skremmende at Breivik har meningsfeller. Jeg har alltid sagt at Frp er et nynazistisk parti som bør forbys. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå