AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #41 Skrevet 27. april 2012 Document.no er ren nazisme og ingenting annet. Da tror jeg du har misforstått nazisme noe veldig Men du må gjerne utdype, sleng gjerne inne ett par gode argumenter med litt hod også. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #42 Skrevet 27. april 2012 Da tror jeg du har misforstått nazisme noe veldig Men du må gjerne utdype, sleng gjerne inne ett par gode argumenter med litt hod også. Klagen gjelder en kommentarartikkel i Eidsvoll Ullensaker Blad (EUB) som omhandler Hans Rustad fra Eidsvoll, redaktør i nettstedet document.no. Artikkelen omtaler Rustad som en hovedeksponent for «den brune gørra»: «Det spiller ingen rolle hva sølet kaller seg, dette ligner veldig på nazisme».
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #43 Skrevet 27. april 2012 Og hvorfor soner ikke egentlig Breiviks inspiratorer fengselsstraff? Fjordman, Bruce Bawer, Bat Ye'Or og Hans Rustad?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. april 2012 #44 Skrevet 27. april 2012 Og hvorfor soner ikke egentlig Breiviks inspiratorer fengselsstraff? Fjordman, Bruce Bawer, Bat Ye'Or og Hans Rustad? Kan du komme med direkte eksempler på hva de skulle vært tiltalt for som bryter med norsk lov? Hvis ikke, der har du grunnen til at de ikke soner! 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #45 Skrevet 27. april 2012 Si meg, har noen av dere som er så anti faktisk tatt dere tid til å lese inne på Document? Det er faktisk ganske mye interessant som debateres, ofte saker jeg kunne ønske det sto litt mer om i de store nettavisene - men som sjeldent dukker opp.. Skal det ikke være lov å debatere? Jeg synes det er skemmende hvor lite noen av dere verdsetter ytringsfriheten, og ikke minst respekterer den. Er dere uenig, så bruk kraften av ord - det er liksom det et demokrati handler om... Og til slutt, slutt å bruke ABB som en hersketeknikk. Ingen andre kan holdes ansvarlig for det han har gjort enn han selv. Og hvis dere mener noe annet, så får dere begynne å hate personer som winston Churchill og Ghandi også - begge bl.a sitert i manifestet hans visstnok. Er så drit lei at det ikke skal gå an å være et fritt menneske i et demokrati - bare fordi èn galning tydeligvis ikke kunne være det! Jeg lurer på om mange av de som skriver her inne er sinte AUFere med en form for massesuggesjonsmentalitet? Jeg forstår at dere er traumatiserte og sjokkerte etter Utøya, men ingen andre enn ABB har skyld i det som skjedde, og det hjelper ingen at dere forsøker å polarisere verden, slik at den til slitt kun inneholder de som er enige med dere i alt som er anti hva ABB mente, og de som da selvfølgelig må være enige med ham fordi de ikke er enige med dere i alt. Virkeligheten er ikke polarisert på den måten i det hele tatt, og det må dere klare å ta inn over dere ettehvert. Om det oppleves som frustrerende å ikke få støtte for svarthvittsynet og den "du er enten med oss eller med ham"-holdningen dere representerer, bør dere kanskje gjøre noe annet enn å diskutere her inne. Dere fremstår som verre enn de dere forsøker å sverte når dere slenger ut av dere den ene usaklige og hatefulle generaliseringen etter den andre. Om det gjør vondt å se hva andre mener, logg av og finn på noe dere blir glade av. Sykle en tur. Gå på butikken og kjøp frukt. Mat endene. Gå en tur i marka. Pust inn og ut og se den upolariserte, fargerike verden. Nyt det faktum at dere tross alt har det veldig bra. Massakre er nesten vanlig mange steder i verden, og det er ingenting noen av oss kan gjør med akkurat det. Du har ett eneste dyrebart liv. Prøv å nyt det så godt du kan, for det hjelper verken deg eller noen andre at du har dårlig samvittighet for å ha det bra. Det er ikke noe poeng i å være trist eller sint. 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #46 Skrevet 27. april 2012 Kan du komme med direkte eksempler på hva de skulle vært tiltalt for som bryter med norsk lov? Hvis ikke, der har du grunnen til at de ikke soner! Fjordman ble forhørt av politiet og datamaskinen beslaglagt. Så politiet mener tydeligvis han har gjort noe galt.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #47 Skrevet 27. april 2012 Det ble med et par smileyer øverst der som ikke skulle vært der. Må ha kommet borti da jeg sveiper nedover for å finne applausen til det siterte innlegget. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #48 Skrevet 27. april 2012 Fjordman ble forhørt av politiet og datamaskinen beslaglagt. Så politiet mener tydeligvis han har gjort noe galt. Politiet var i sjokk og handlet irrasjonelt. Han ble ikke tiltalt for noe, så han har ikke gjort noe galt. 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. april 2012 #49 Skrevet 27. april 2012 Fjordman ble forhørt av politiet og datamaskinen beslaglagt. Så politiet mener tydeligvis han har gjort noe galt. De undersøkte om han hadde gjort noe galt, populært kalt etterforskning. Mener man at vedkommende HAR gjort noe galt iht norsk lov, så tar man gjerne ut en tiltale og saken blir behandlet i en rettssak. Dette er grunnlaget for rettsstaten vår. Man er altså uskyldig, inntil man er dømt for noe. Såvidt jeg vet er Fjordman eller hva han heter ikke engang tiltalt for noe, og det er derfor ingen grunn til at han eller de andre skal sone. Er dette virkelig så vanskelig å forstå 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #50 Skrevet 27. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #51 Skrevet 27. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes. Selvfølgelig skal han ikke straffes. Han har like mye rett til å formidle sin versjon av virkeligheten som alle andre. 4
sebastianen Skrevet 27. april 2012 #52 Skrevet 27. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes. Ønsker du deg virkelig et samfunn der en fengsles for sine meninger ? Hva om de som ikke er enige med deg plutselig sitter med makta ? Eller vil du bare avskaffe demokratiet så ikke det skjer ? 6
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. april 2012 #53 Skrevet 27. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes. Østerrike har en lov som sier at fornektelse av Holocaust ikke er tillatt, en slik lov finnes ikke i Norge, og han kunne dermed ikke fått samme straff her. Ser du forskjellen? Forøvrig har Irving fortsatt å spre akkurat det samme budskapet i ettertid, men da i land der slike utsagn ikke er ulovlig, men tvert i mot beskyttet av ytringsfriheten.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #54 Skrevet 27. april 2012 Østerrike har en lov som sier at fornektelse av Holocaust ikke er tillatt, en slik lov finnes ikke i Norge, og han kunne dermed ikke fått samme straff her. Ser du forskjellen? Forøvrig har Irving fortsatt å spre akkurat det samme budskapet i ettertid, men da i land der slike utsagn ikke er ulovlig, men tvert i mot beskyttet av ytringsfriheten. Kilde? De kildene jeg har sett sier det motsatte. Irving er ikke østerriker, men brite, og Storbritannia har samme typer lover som Norge. Så vil Østerrike kidnappe Fjordmann og la ham sitte 50 år i fengsel, eller skal de være dobbeltmoralske?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. april 2012 #55 Skrevet 27. april 2012 Kilde? De kildene jeg har sett sier det motsatte. Irving er ikke østerriker, men brite, og Storbritannia har samme typer lover som Norge. Så vil Østerrike kidnappe Fjordmann og la ham sitte 50 år i fengsel, eller skal de være dobbeltmoralske? Dine kilder sier det motsatte av hva? Og hvem var det som ikke kom med kilder først Selvfølgelig er Irving brite, men han kom med uttalelsene i Østerrike som altså ikke er tillatt der. Han ble også arrestert i Østerrike, der de hadde hatt en stående arrestreordre i mange år. Så det var absolutt ikke snakk om noen kidnapping
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2012 #56 Skrevet 27. april 2012 Document.no er ren nazisme og ingenting annet. Dette er en helt absurd påstand for en hver som faktisk har lest hva de skriver om på Document.no 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #57 Skrevet 28. april 2012 Dette er en helt absurd påstand for en hver som faktisk har lest hva de skriver om på Document.no Det eneste de driver med på document.no er å spre hat mot muslimer. Blant skribentene finner man folk som ble kastet ut av Det Mosaiske Trossamfund for det som Det Mosaiske Trossamfund sier er samarbeid med nazister, "gamle og nye".
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #58 Skrevet 28. april 2012 Nei. Det er et tullebegrep. Islam er farlig, mens fobier er frykt for noe som er ufarlig. HA! Ikke kom her og si at slanger og edderkopper IKKE er farlige! Forøvrig: Nei, document.no bør ikke forbys. Det er veldig viktig at det finnes fora der disse menneskene får ytret meningene sine. Selv om jeg synes det meste av det som står på document er koko. Hilsen en AUFer som ikke er sinna (men trist, for denne tragedien er rett og slett ufattelig. Men sint? Nei.)!
_Aries Skrevet 28. april 2012 #59 Skrevet 28. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes. Det blir jo litt som å legge ned skolen på grunn av sosialistpropagandaen der.. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #60 Skrevet 28. april 2012 Fjordman har jo spydd ut propaganda i årevis. I Østerrike satte de David Irving i fengsel i tre år for at han på 80-tallet, 25 år tidligere, visstnok hadde formidlet sin tolkning av en krig 70 år tilbake. Men Fjordman som daglig sender ut et rasistisk hatbudskap mot nålevende muslimer, han skal ikke straffes. Kan du dokumentere at det Fjordman skriver er rasistisk? Det tror jeg ikke før jeg får se det. Har du også noen eksempler på at det han skriver er hatsk? Like hatsk som Koranen er mot ikke-monoteister? Truer han med å drepe noen? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå