Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er islamofobene, dvs. de som trekker til nettsteder som document.no? De er gamle, arbeidsløse, ensomme bitre menn med lite utdannelse.

Enslige, barnløse menn over 65 år, med lite utdannelse, er overrepresentert på islamfiendtlige nettsteder, ifølge en kartlegging som Klassekampen har gjort.

Her er det en overvekt av eldre menn, ofte arbeidsledige, som kan føle seg utstøtt fra samfunnet og som søker mot en forklaring og en syndebukk

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/04/24/menn-overrepresentert-pa-islamfiendtlige-nettsteder

Anonym poster: 91e324fd4679c41a9cba547b8df7378e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, du er en mann i 60-årene. Og ingen hitling her, bare påpekning av fakta. Du sier at du er så inspirert av Robert Spencer, Bat Ye'or og Geert Wilders. Og hva har Dagbladet å si om dem? De var Breiviks helter.

Robert Spencer er i følge Anti Defamation League sin direktør Abraham Foxman en ekstremist som fremmer en konspirasjonsteoretisk antimuslimsk agenda, og leder organisasjoner som i følge Anti Defamation League og Southern Poverty Law Center er ekstremistiske hatgrupper.

Bat Ye'or er opphavspersonen til det som i følge forskerne Marján og Sapir er en "ekstremistisk konspirasjonsteori" ("Eurabia"), som inspirerte Anders Behring Breivik.

Geert Wilders er en ekstremist, som ble utestengt fra Storbritannia av den britiske innenriksministeren av denne grunnen.

Når jeg diskuterer med høyreekstreme, så får de tåle at anerkjente fakta påpekes. Jeg kan grave opp ikke bare et tonn, men en hel fjellkjede med anerkjente kilder som påpeker at Geert Wilders, Bat Ye'or, Robert Spencer og de andre personene du trekker frem anses som høyreekstremister og rasister. Det har vært masse fokus på at nettopp disse personene var Breiviks inspiratorer. Noe jeg tror du vet godt.

Jaja, så kan man og påpeke at ADL er en ekstrem gruppe. De er syklig opptatt av at ingen må kritisere de abrahamske religioner.

Leste du dagbladet artikkelen du linket til? Så du svarene fra personene du omtaler?

AnonymBruker
Skrevet

Nope, du er en mann i 60-årene. Og ingen hitling her, bare påpekning av fakta. Du sier at du er så inspirert av Robert Spencer, Bat Ye'or og Geert Wilders. Og hva har Dagbladet å si om dem? De var Breiviks helter.

Robert Spencer er i følge Anti Defamation League sin direktør Abraham Foxman en ekstremist som fremmer en konspirasjonsteoretisk antimuslimsk agenda, og leder organisasjoner som i følge Anti Defamation League og Southern Poverty Law Center er ekstremistiske hatgrupper.

Bat Ye'or er opphavspersonen til det som i følge forskerne Marján og Sapir er en "ekstremistisk konspirasjonsteori" ("Eurabia"), som inspirerte Anders Behring Breivik.

Geert Wilders er en ekstremist, som ble utestengt fra Storbritannia av den britiske innenriksministeren av denne grunnen.

Når jeg diskuterer med høyreekstreme, så får de tåle at anerkjente fakta påpekes. Jeg kan grave opp ikke bare et tonn, men en hel fjellkjede med anerkjente kilder som påpeker at Geert Wilders, Bat Ye'or, Robert Spencer og de andre personene du trekker frem anses som høyreekstremister og rasister. Det har vært masse fokus på at nettopp disse personene var Breiviks inspiratorer. Noe jeg tror du vet godt.

Jeg er faktisk en kvinne i slutten av 20 årene, men du skal da selvsagt få tro akkurat hva du vil.. :sminkedokke:

Så må jeg jo fortsette å takke deg for å skrive ned de navnene du gjør, det er jo bare for folk å søke litt rundt på nett om dem, og gjøre seg opp en mening selv. Det er ikke sikkert de lander på samme fordømmende konklusjon som deg - jeg gjorde ikke det. At det klassifiserer meg som "høyreekstremist" sier vel mer om deg og dine hersketeknikker enn om meg.

Anonym poster: 09a5a1f2dea5f79c51648d7d3754eb17

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det sier utelukkende noe om deg at du sier du er så enig med dem som Dagbladet kaller Breviks helter, og som Anti Defamation League kaller høyreekstreme rasister som sprer hat mot muslimer. Da vet vi det, liksom.

Pell deg hjem til bloggen din, Fjordman.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det sier utelukkende noe om deg at du sier du er så enig med dem som Dagbladet kaller Breviks helter, og som Anti Defamation League kaller høyreekstreme rasister som sprer hat mot muslimer. Da vet vi det, liksom.

Pell deg hjem til bloggen din, Fjordman.

Det var da voldsomt så sinna vi ble.. :fnise:

Hvis det er så vanskelig å tenke seg at en kvinne på 29 kan mene noe annet enn deg, så er det vel kanskje ett par paranoide vrangforestillinger inne i bildet?

Ha en riktig så fin dag :) Ikke la hatet ta over... :yvonne:

• Liker 2
Skrevet

Det var da voldsomt så sinna vi ble.. :fnise:

Hvis det er så vanskelig å tenke seg at en kvinne på 29 kan mene noe annet enn deg, så er det vel kanskje ett par paranoide vrangforestillinger inne i bildet?

Ha en riktig så fin dag :) Ikke la hatet ta over... :yvonne:

Tror ikke det er noe å ta særlig på vei for. Anonym poster: 91e324fd4679c41a9cba547b8df7378e begynner tydeligvis å bli lei av å grave seg dypere og dypere slik at han går all in på at noen skal stenge tråden og befri ham fra disse tvangstankene som går ut på hetse de som ikke deler de samme oppfatningene som ham, uavhengig av fakta eller sannhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

In your dreams. Det er ikke Fjordman som er moderator her. Det er Fjordman & co. som driver med rasistisk hets.

AnonymBruker
Skrevet

Og når vi er inne på Fjordman: Når skal han innkalles til soning? Det høyreekstreme Bush-regimet sperret inne muslimer av mye mindre grunn enn dette. I USA ville Fjordman vært sperret inne på Guantanamo på livstid, hvis han var muslim vel å merke.

Skrevet

In your dreams. Det er ikke Fjordman som er moderator her. Det er Fjordman & co. som driver med rasistisk hets.

Og når vi er inne på Fjordman: Når skal han innkalles til soning? Det høyreekstreme Bush-regimet sperret inne muslimer av mye mindre grunn enn dette. I USA ville Fjordman vært sperret inne på Guantanamo på livstid, hvis han var muslim vel å merke.

Fælt så opptatt du er av Fjordmann. Hvorfor skal han innkalles til soning når han ikke engang har blitt siktet for noe? Har han i det hele tatt gjort noe kriminelt?

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert terrorangrep? Spydd ut rasistisk hatpropaganda mot muslimer? Litt på linje med redaktøren i Der Stürmer?

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert terrorangrep? Spydd ut rasistisk hatpropaganda mot muslimer? Litt på linje med redaktøren i Der Stürmer?

Det er vel snart fristende å holde deg delvis ansvarlig for 9/11...

Skrevet

Har han oppfordret til terrorangrep eller foreslått dette som en mulig løsning?

Jeg spør fordi jeg faktisk ikke har lest så mye av ham.

Jeg har derimot fått med meg at han var svært islamkritisk og det gjør ham til en meningsfelle av Breivik. At han er Breiviks inspirator ansvarliggjør ham ikke automatisk av den grunn?

Har Fjordmann brutt ytringsfriheten, isåfall hvorfor er han ikke tiltalt og straffet for dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han oppfordret til terrorangrep eller foreslått dette som en mulig løsning?

Selv om han ikke direkte sier "begå terrorangrep" har han spredd hat og påstander om at det er en krig mellom muslimer og ikke-muslimer. Han er rasist og ekstremist.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel snart fristende å holde deg delvis ansvarlig for 9/11...

Her traff du spikeren på hodet. Pluss fra meg for den (dog får jeg ikke registrert den).

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er islamofobene, dvs. de som trekker til nettsteder som document.no? De er gamle, arbeidsløse, ensomme bitre menn med lite utdannelse.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/04/24/menn-overrepresentert-pa-islamfiendtlige-nettsteder

Når kommer kartleggingen over hvem som leser Klassekampen, utført av Document.no?

Anonym poster: 84eebfcd34ef021e42cc57ac8fbb6660

AnonymBruker
Skrevet

Selv om han ikke direkte sier "begå terrorangrep" har han spredd hat og påstander om at det er en krig mellom muslimer og ikke-muslimer. Han er rasist og ekstremist.

Islam er ikke en genetisk distinksjon så rasisme er det ikke. Mobbing forårsaker dårlig helse og han har jo ikke fått den beste oppvekksten eller familieforholdene heller. Å holde vilkårlige bloggere mer ansvarlige enn de som hetser blir helt absurd.

Anonym poster: 007662d0bc09a5f8ba5a73a77a5f584b

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer kartleggingen over hvem som leser Klassekampen, utført av Document.no?

Anonym poster: 84eebfcd34ef021e42cc57ac8fbb6660

Jada, nok en tirade fra Document-gærningene, som minner litt om Breiviks siste tirade:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/terror/Breivik-krever-a-bli-frifunnet-2992550.html

Klassekampens lesere er kartlagt fra før. Det er den høyt utdannede politiske og kulturelle eliten. Også Høyrepolitikere leser Klassekampen. Med andre ord den rake motsetning av document-folkene.

Skrevet

Jada, nok en tirade fra Document-gærningene, som minner litt om Breiviks siste tirade:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/terror/Breivik-krever-a-bli-frifunnet-2992550.html

Klassekampens lesere er kartlagt fra før. Det er den høyt utdannede politiske og kulturelle eliten. Også Høyrepolitikere leser Klassekampen. Med andre ord den rake motsetning av document-folkene.

Nå begynner du bare å bli plagsom..

Takk, vi har hørt meningene dine, på tide å finne seg noe annet å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Gjest gnækvåg
Skrevet

Det blir som å forby Helene Bøksle...årsakssammenhengen er like rasjonell.

Med andre ord synes jeg TS burde ta seg en tabelett. :tongue:

Nei.

Enig, litt skarpere midler mot mobbing og sverting derimot... :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...