Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nonsens. Høyresiden i norsk politikk er tradisjonelt den direkte motsetningen til liberalismen. Høyresiden i norsk politikk er Høyre, et konservativt (ikke liberalt) parti. Til venstre for dem finner man de liberale, Venstre. Liberalismen og konservatismen er to helt forskjellige ideologier, og tradisjonelt motpoler.

Konservatisme utelukker vel ikke liberalisme? Et eksempel er jo f.eks USA som er veldig konservativt, men samtidig veldig liberalt. I Norge er vi verken spesielt konservative eller liberale.

Liberalisme legger vekt på økt personlig frihet og svakere politisk innflytelse. Konservatisme legger vekt på å beholde eksisterende verdier.

AnonymBruker
Skrevet

Konservatisme utelukker vel ikke liberalisme? Et eksempel er jo f.eks USA som er veldig konservativt, men samtidig veldig liberalt. I Norge er vi verken spesielt konservative eller liberale.

Liberalisme legger vekt på økt personlig frihet og svakere politisk innflytelse. Konservatisme legger vekt på å beholde eksisterende verdier.

Poenget er at liberalisme ikke er lik "den norske høyresiden". I historisk forstand er liberalismen og høyresiden/konservatismen de to motsetningene. Uansett er ikke document.no hverken liberalt eller konservativt. Det er et islamofobt og sionistisk nettsted. Sionismen er forøvrig en kollektivistisk ideologi med klare likhetstrekk med både kommunismen og fascismen (bare se på hvordan Israel var organisert med kollektivlandbruk/kibbutz), i tillegg til jødisk nasjonalisme. Sionisme er så langt fra liberalisme som man kommer.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha lest noen av de mest hatefulle ytringene til " vensteresiden", kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til vi for allvor merker konsekvensene av den norske liberale politikken, flestparten av de som sitter i aps kommunestyre i oslo idag er av utenlandsk opprinelse, husk at så sent som i 2007 var partiet venstere tilbøyelig til å innføre sharialover i Norge ( heldigvis ble forslaget nedstemt. vil presisere at jeg overhodet ikke er rasist eller på noen måte støtter de besialske drapene til Breivik.

AnonymBruker
Skrevet

flestparten av de som sitter i aps kommunestyre i oslo idag er av utenlandsk opprinelse,

Hva er "utenlandsk opprinelse"? Familien min har dokumenterbart bodd i Oslo siden 1400-tallet. Hvis du er fra Vestlandet eller Finnmark, kan jeg regne deg som person av utenlandsk opprinnelse i Oslo-sammenheng? Faktisk, kan jeg regne nesten alle som bor i Oslo som innflyttere? Og hvilken betydning har det om man har sin opprinnelse på Vestlandet eller Nederland eller Tyrkia eller Italia, i forhold til oss av eldgammel Oslo-slekt?

husk at så sent som i 2007 var partiet venstere tilbøyelig til å innføre sharialover i Norge

Jeg har ikke hørt om dette partiet. Kan du fortelle litt mer om partiet og forslaget deres?

Skrevet

Hva er "utenlandsk opprinelse"? Familien min har dokumenterbart bodd i Oslo siden 1400-tallet. Hvis du er fra Vestlandet eller Finnmark, kan jeg regne deg som person av utenlandsk opprinnelse i Oslo-sammenheng? Faktisk, kan jeg regne nesten alle som bor i Oslo som innflyttere? Og hvilken betydning har det om man har sin opprinnelse på Vestlandet eller Nederland eller Tyrkia eller Italia, i forhold til oss av eldgammel Oslo-slekt?

Hihi, så smart du er.

Skrevet

I utenlansk opprinelse menes de som ikke er etnisk norske, hvis tippeoldeforeldrene dine er født i Norge regnes du som etnisk norsk.

En Somalier kan aldri bli etnisk norsk.. tror ikke jeg kan utrykke meg klarere enn det.

er fag termologi

Jeg har ikke hørt om dette partiet. Kan du fortelle litt mer om partiet og forslaget deres?

jeg mente selvsagt Venstre, gikk litt fort for seg, klarer du virkelig ikke å resonere deg til at venstere=Venstre, alle settningene dine er perfekt konstruet?, bare meningene dine som erdum

Skrevet
Ja, for det gjelder jo å ta alt bokstavelig.

Hvis du ikke mener det du skriver, hvorfor skriver du det da?

Det betyr ikke annet enn at du har skrevet en god del usakligheter selv, så det blir for dumt at nettopp du skal fortelle andre at de er usaklige.

Nei, det blir ikke for dumt i det hele tatt. Ingen her er 100% saklig, og det er ikke det som er problemet heller. Problemet er når hele argumentasjonen er basert på stadige usaklige påstander, og at det mangler skikkelige, saklige argumenter.

Men nå er jo det å være usaklig noe som kjennetegner document.no og dets lesere ganske så godt, så du er nok ikke i mindretall der.

Nå er du jo usaklig selv, så hva skal man si om slik dobbeltmoral? Hvis usaklighet kjennetegner leserne på document.no så må man vel konkludere at du er en så ivrig leser av nettstedet at du omtrent ikke gjør andre ting hele dagen?

Skrevet

Nonsens. Høyresiden i norsk politikk er tradisjonelt den direkte motsetningen til liberalismen. Høyresiden i norsk politikk er Høyre, et konservativt (ikke liberalt) parti. Til venstre for dem finner man de liberale, Venstre. Liberalismen og konservatismen er to helt forskjellige ideologier, og tradisjonelt motpoler.

Høyresiden er individualistisk. Det liberalistiske partiet DLF ligger til høyre for Høyre. Jo lenger til venstre man kommer, desto mer kollektivistiske blir de.

Nazismen er en kollektivistisk ideologi (sosialisme).

AnonymBruker
Skrevet

Høyresiden er individualistisk.

Bullshit. Høyresiden er hverken individualistisk eller kollektivist. Det finnes ikke én høyresideideologi. Det finnes både individualistiske og kollektivistiske høyreideologier.

AnonymBruker
Skrevet

Lars Gule mener hele 4000 av document-folkene deler Breiviks meninger.

Gule sier:

Jeg gjetter ut fra erfaring fra internett og kartlegging av mer samfunnsfaglig metode. Document.no er så viktig at Breivik i en periode jobbet for å få til et samarbeide mellom Frp og Document

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10054092

Det i seg selv er nok til å forby document.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også mange som tror på samme gud som breivik. Fysj!

Skrevet

Gule sier:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10054092

Er noe terroristjyplingen Lars Gule sier grunn til å forby et nettsted? Om noe bør forbys, så er det Lars Gule.

Merkelig hvorfor Lars Gule blir omtalt som forsker i denne sammenhengen, når han er kanskje den eneste nordmann som har hatt tilsvarende planer som Breivik, selv om Gule ikke klarte å gjennomføre det, da.

Gjest Gjest
Skrevet

Er noe terroristjyplingen Lars Gule sier grunn til å forby et nettsted? Om noe bør forbys, så er det Lars Gule.

Merkelig hvorfor Lars Gule blir omtalt som forsker i denne sammenhengen, når han er kanskje den eneste nordmann som har hatt tilsvarende planer som Breivik, selv om Gule ikke klarte å gjennomføre det, da.

Hadde samme planer kanskje en gang på 70-tallet var det? Men har ikke han i ettertid uttrykt at det var et feilskjær han begikk, og ikke noe han er stolt av?

Skrevet
Bullshit. Høyresiden er hverken individualistisk eller kollektivist. Det finnes ikke én høyresideideologi. Det finnes både individualistiske og kollektivistiske høyreideologier.

Hva er en kollektivistisk høyreideologi?

Skrevet

Gule sier:

Ja, i beste Stalin-stil vil du vel forby alt du ikke liker.

Det Gule gjør er å ta tall ut av løse luften:

"Om 10 prosent av disse brukerne ligger så langt til høyre at de deler Breiviks kontrajihadistiske univers, som jeg mener er et mildt anslag, så er det 3500-4000 meningsfeller."

Han mener altså ting. Ren synsing.

Og hva betyr "dele Breiviks meninger"? At de tenker identisk likt som Breivik? Hva slags meninger deler de?

AnonymBruker
Skrevet

Det er et islamofobt nettsted som publiserer artikler av høyreekstremisten Geert Wilders (som er nektet innreise i Storbritannia fordi han er ekstremist) og gærningene i "Norsk Israelsenter" (begge er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund for samarbeid med nazister i følge DMTs tidl. forstander Rolf Kirschner). Document.no er altså et nettsted med en klar høyreekstrem profil. Så høyreekstrem at DMT har tatt avstand fra deres skribenter.

Skrevet

Det er et islamofobt nettsted som publiserer artikler av høyreekstremisten Geert Wilders (som er nektet innreise i Storbritannia fordi han er ekstremist) og gærningene i "Norsk Israelsenter" (begge er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund for samarbeid med nazister i følge DMTs tidl. forstander Rolf Kirschner). Document.no er altså et nettsted med en klar høyreekstrem profil. Så høyreekstrem at DMT har tatt avstand fra deres skribenter.

Jeg er nysgjerrig; Hva skiller en høyreorientert person fra en høyreekstrem?

AnonymBruker
Skrevet

Høyreorientert = Per-Kristian Foss og Jan Petersen

Høyreekstrem = Geert Wilders, Fjordman/Hans Rustad, Meir Kahane, Adolf Hitler osv.

Anonym poster: 91e324fd4679c41a9cba547b8df7378e

Skrevet

Dette er en helt absurd påstand for en hver som faktisk har lest hva de skriver om på Document.no

Ja du har helt rett, et utspill av slik karakter fortjener ikke bli kommentert' kommmer fra en gal person.

Skrevet

Høyreorientert = Per-Kristian Foss og Jan Petersen

Høyreekstrem = Geert Wilders, Fjordman/Hans Rustad, Meir Kahane, Adolf Hitler osv.

Anonym poster: 91e324fd4679c41a9cba547b8df7378e

Og hva skiller de 'ekstreme' fra de 'orienterte', bortsett fra navnene, eller er dette en definisjon som du har kokt opp i ditt eget hode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...