Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig utsagn. En mann i sin beste alder som jobber med det han virkelig ønsker å jobbe med hevder seg da helt fint.

Hvem ønsker å ha en slitsom jobb med lav lønn uten avansementmuligheter? Vet du hvorfor det er så stor gjennomtrekk i det yrket? Fordi nesten ingen ønsker det.

Skrevet
Hvem ønsker å ha en slitsom jobb med lav lønn uten avansementmuligheter? Vet du hvorfor det er så stor gjennomtrekk i det yrket? Fordi nesten ingen ønsker det.

Det er et omsorgsyrke. Omsorgsyrker er noe særlig kvinner drømmer om.

Skrevet (endret)

Det er et omsorgsyrke. Omsorgsyrker er noe særlig kvinner drømmer om.

Ikke menn. Fjordman er, ved siste sjekk, mann. En av veldig få mannlige hjelpepleiere.

Endret av Mann 42
Skrevet
Ikke menn. Fjordman er, ved siste sjekk, mann. En av veldig få mannlige hjelpepleiere.

Jo, det finnes menn som drømmer om omsorgsyrker også. Jeg bare nevnte at det er vanlig blant kvinner for å illustrere et poeng, nemlig at mange ikke tenker på lønn og slikt når de ser for seg drømmeyrket.

• Liker 1
Skrevet

Du verden... Kan du ikke heller kritisere innholdet i det Fjordman skriver enn å kritisere hjelpepleier. Og da tydligvis i særdeleshet mannlige sådanne. Noe vi trenger flere av.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du verden... Kan du ikke heller kritisere innholdet i det Fjordman skriver enn å kritisere hjelpepleier. Og da tydligvis i særdeleshet mannlige sådanne. Noe vi trenger flere av.

Kan diskuteres. Men vi fjerner oss litt fra det jeg opprinnelig kommenterte: Jeg kommenterte at det er noe merkelig å lese at mannen stiller seg til doms over andre folk og raser og kvinners intelligens, når han selv så tydelig ikke tilhører det sjiktet av befolkningen som er spesielt intelligente. Han er neppe spesielt dum, heller. Men det er litt som å se "The pot calling the kettle black", om du skjønner. Ser du ikke ironien?

En mann som antakelig ikke er spesielt høyt begavet selv, skriver flammende innlegg om dumme niggere og ugeniale kvinner.

Endret av Mann 42
Skrevet
når han selv så tydelig ikke tilhører det sjiktet av befolkningen som er spesielt intelligente

Hvordan vet du det?

Skrevet

Hvordan vet du det?

Det har jeg allerede forklart et par ganger. Jeg har ikke noe mot å gjenta meg selv, men det skjer rett som det er at jeg blir kritisert for det av andre.

La meg i stedet fortelle en vits som jeg hørte fra Bill Bailey:

Tre menn kom inn i en bar. Den ene av dem var mindre begavet. Deretter utfoldet scenariet seg med enerverende forutsigbarhet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor noen forsvarer Israel her? Kvalmende!

AnonymBruker
Skrevet

Anders Behring Breivik begikk forøvrig terrorangrepet som hevn for at nordmenn er kritiske til Israel, fordi han vil et land basert på "støtte til Israel".

Skrevet
Jeg lurer på hvorfor noen forsvarer Israel her? Kvalmende!

Forsvarer hva? Israels eksistens?

Skrevet
Det har jeg allerede forklart et par ganger.

Ja, på grunn av yrket? Og dermed er vi tilbake til start.

Skrevet (endret)

Ja, på grunn av yrket? Og dermed er vi tilbake til start.

"forfatterskapet" hans er en god indikasjon også.

Man må være temmelig blåst i skallen for å tro på den sk "breddegrads"-teorien om intelligens. Dvs at jo lenger nord man kommer, jo smartere blir folkeslagene. Bad news for kineserne, verdens eldste og mest innovative kultur. Mesteparten av Kina ligger i den tempererte og den subtropiske sonen.

For ikke å snakke om de andre høykulturene i den subtropiske sonen.

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

Vi lever i et meritokrati: Avansement i den sosiale rangorden gjennom meritter og personlige egenskaper. En mann i sin beste alder som fortsatt er hjelpepleier, er en mann som ikke har de egenskapene som skal til for å hevde seg. Det er ikke spesielt fordomsfullt å påpeke dette, og det er ikke spesielt fordomsfullt å poengtere at de som er minst egnet til å mene noe om genialitet og intelligens, er de som så tydelig ikke skiller seg ut på noen av områdene.

Jeg har ikke noe mot hjelpepleiere, men spesielt smarte er de ikke. De er stort sett temmelig gjennomsnittlige, i likhet med resten av befolkningen.

Da er det påfallende mange kvinner som mangler de egenskapene som skal til for å hevde seg, for det er mange kvinner i sin beste alder som er hjelpepleiere. Tåpelig sagt av deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det påfallende mange kvinner som mangler de egenskapene som skal til for å hevde seg, for det er mange kvinner i sin beste alder som er hjelpepleiere. Tåpelig sagt av deg.

Det er påfallende mange utenlandske, ikke vestlige kvinner i sin beste alder i dette yrket.

• Liker 1
Skrevet

Er document.no høyreekstremt?

Ut fra det jeg har lest så virker majoriteten der ganske konservative og muligens høyreorienterte, ja, men ikke på noen måte ekstreme? Oppfordrer de til vold eller sivil ulydighet? Jeg kan muligens forstå at enkelte kan oppfatte siden som rasistisk, men da skal man etter min mening være ganske hårsår.

Usikker på om jeg i det hele tatt hadde hørt om siden etter at det kom frem i media at Breivik hadde deltatt i diskusjoner der og koblingen til Fjordmann.

• Liker 3
Skrevet

Det er et lavt kvalifisert, lavt lønnet yrke uten avansementsmuligheter, og ingen som kan ta en utdannelse jobber der særlig lenge. Jeg kan ikke helt se hva som er så tåpelig med å konstatere det?

AnonymBruker
Skrevet

Er document.no høyreekstremt?

Ut fra det jeg har lest så virker majoriteten der ganske konservative og muligens høyreorienterte, ja, men ikke på noen måte ekstreme? Oppfordrer de til vold eller sivil ulydighet? Jeg kan muligens forstå at enkelte kan oppfatte siden som rasistisk, men da skal man etter min mening være ganske hårsår.

Usikker på om jeg i det hele tatt hadde hørt om siden etter at det kom frem i media at Breivik hadde deltatt i diskusjoner der og koblingen til Fjordmann.

Hallo! Kommentarfeltene der består utelukkende av rasistisk hets mot muslimer. Artiklene består utelukkende av sutring over "Oslo blir mindre hvit". De publiserer høyreekstreme forfattere som islamofoben Geert Wilders eller gærningene i "Norsk Israelsenter" hele tiden. I følge Der Spiegel er Document.no en ekstremistisk og høyreekstrem hatblogg. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10097666

De som skriver på document.no er ikke konservative. De er høyreekstreme av Breivik-typen (ingen tilfeldighet at det var Breiviks favorittnettsted). Det der har ingenting med konservatisme å gjøre.

Skrevet

Hallo! Kommentarfeltene der består utelukkende av rasistisk hets mot muslimer. Artiklene består utelukkende av sutring over "Oslo blir mindre hvit". De publiserer høyreekstreme forfattere som islamofoben Geert Wilders eller gærningene i "Norsk Israelsenter" hele tiden. I følge Der Spiegel er Document.no en ekstremistisk og høyreekstrem hatblogg. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10097666

De som skriver på document.no er ikke konservative. De er høyreekstreme av Breivik-typen (ingen tilfeldighet at det var Breiviks favorittnettsted). Det der har ingenting med konservatisme å gjøre.

Geert Wilders? Han er en lovlig valgt politiker som jobber innenfor de demokratiske retningslinjene. Det er ikke han som truer folk på livet for deres meninger og sørger for at de alltid må ha livvakter med seg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har lagt merke til at en stor del av kommentarfeltet der består av bekymringer angående innvandring av ikke-vestlige til hovedstaden. Om dette er berettiget eller ikke, er en annen diskusjon. Dette er uansett langt unna å være ekstremistisk, høyreekstremt eller hatfullt. Det er ingen ytringer der som rammes av rasismeparagrafen, det er ingen ærekrenkelser der, det er ingen oppfordringer til vold eller ulovligheter.

Etter fokuset på nettstedet i kjølvannet av 22/7 så tok de klart avstand fra Breivik, som i tillegg til i VG og Dagbladet og andre nettsteder, deltok i diskusjoner der. Det kom også frem at han ikke fikk noe oppslutning eller innflytelse hos Document.no. Når du trekker paralleller mellom en massemorder og de som skriver på et nettsted massemorderen har lest og kommentert i, da er det vanskelig å ta verken deg eller begrunnelsene dine særlig seriøst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...