jabx Skrevet 10. mai 2012 #141 Skrevet 10. mai 2012 Det er ikke noen nødvendig motsetning mellom et slitsomt lavtlønnsyrke uten avansementsmuligheter i et økonomisk system der utdannelse er åpent for alle som vil og kan øke sin kompetanse og ta en utdannelse, og intelligens. Bare en statistisk en. Nå er det mange som har slitsomme lavtlønnsyrker som drømmejobben. For eksempel politi, lærer, osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2012 #142 Skrevet 10. mai 2012 Jeg pleier ikke å dra frem rasisme-kortet ofte, men her kan det etter min mening brukes: Artikkel: IQ and Nordic achievement Utdrag: "The cold climate theory predicts that Northeast Asians (Japanese, Koreans, Chinese and to some extent Vietnamese) should have higher average IQs than Southeast Asians and Indians, which is correct. It also predicts that Europeans should have higher IQs than Middle Easterners and North Africans, and much higher IQs than sub-Saharan Africans, which is also correct." Er det rasistisk å forholde seg til virkeligheten? Intelligensforskjeller mellom menneskeraser er godt dokumentert. I lys av den økende kunnskapen om gruppebasert biologisk mangfold blant mennesker, som i stor grad deler skillelinjer med det som er den tradisjonelle oppfatningen av menneskeraser, hvor hjertemedisinen BiDil som bare virker på negere er et stjerneeksempel, fremstår det også ekstremt merkelig å operere med en [ideologisk] forestilling om intelligenslikhet mellom menneskeraser.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2012 #143 Skrevet 10. mai 2012 Det Fjordman snakker om er jo ikke hans egne tanker og konklusjoner med direkte hentet fra samfunndebatant Ole Jørgen Anfindsen:http://www.vl.no/samfunn/-bistand-ma-ta-hensyn-til-iq-forskjeller. Jeg skal ikke legge meg oppe i den forskningsmessige gehalten til Anfindsen. Men å avfeie ham som en uskolert hjelpepleier kan man ikke. http://no.wikipedia.org/wiki/Ole_J%C3%B8rgen_Anfindsen
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #145 Skrevet 11. mai 2012 Retningslinjene til PFU er da ganske felles akseptert som viktige og greie innen journalismen, derav får du PFU på nakken så er det rett og slett noe du har gjort feil. www.document.no er heller ikke noe nazistisk nettsted, det er på randen av æreskrenkelse å påstå det. Det er nazistisk. Om de ikke kaller seg det selv, så er det ikke store forskjellen, som Eidsvoll Ullensaker Blad påpekte.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2012 #146 Skrevet 11. mai 2012 Nå er det mange som har slitsomme lavtlønnsyrker som drømmejobben. For eksempel politi, lærer, osv. Ja, når de er fem år! Innen de blir Utøya-barn har de fleste for lengst forstått at slitsomme lavlønnsyrker ikke er tingen.
Gjest Ana Skrevet 11. mai 2012 #147 Skrevet 11. mai 2012 Det er nazistisk. Om de ikke kaller seg det selv, så er det ikke store forskjellen, som Eidsvoll Ullensaker Blad påpekte. Hm? Hva med å komme med noen argumenter? Jeg kunne like gjerne sagt at du er nazist fordi "han og han sa at du var det". Document.no er ikke i nærheten av å være nazistisk. 1
Gjest meh Skrevet 11. mai 2012 #148 Skrevet 11. mai 2012 Det er nazistisk. Om de ikke kaller seg det selv, så er det ikke store forskjellen, som Eidsvoll Ullensaker Blad påpekte. Vås, det finnes nok enkeltmedlemmer innad i Document.no som har et Nazistisk tankegods, men det hører til sjeldenhetene - meg kjent så slås Nazistiske ytringer ned på der. Document.no er et anti-islamistisk nettsted, det alene er verken rasisme eller nazisme. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2012 #149 Skrevet 11. mai 2012 Vås, det finnes nok enkeltmedlemmer innad i Document.no som har et Nazistisk tankegods, men det hører til sjeldenhetene - meg kjent så slås Nazistiske ytringer ned på der. Document.no er et anti-islamistisk nettsted, det alene er verken rasisme eller nazisme. Jo, islamofobi er en form for rasisme/høyreekstremisme. De publiserer artikler av Geert Wilders hele tiden. Og av folk som er så ekstreme at de er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund, dvs. de to aktivistene i Norsk Israelsenter (de to eneste noensinne som har blitt ekskludert).
Gjest meh Skrevet 12. mai 2012 #150 Skrevet 12. mai 2012 Jo, islamofobi er en form for rasisme/høyreekstremisme. De publiserer artikler av Geert Wilders hele tiden. Og av folk som er så ekstreme at de er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund, dvs. de to aktivistene i Norsk Israelsenter (de to eneste noensinne som har blitt ekskludert). Meg kjent så er ikke Islam en rase, og man er ikke nødvendigvis rasist hvis man er høyreekstrem. Geert Wilders er da også mot Islam og innvandring fra ikke-vestlige land på lik linje med de som holder til på Document.no, igjen, hva har det med rasisme å gjøre? 1
Leifern Skrevet 12. mai 2012 #151 Skrevet 12. mai 2012 Meg kjent så er ikke Islam en rase, og man er ikke nødvendigvis rasist hvis man er høyreekstrem. Geert Wilders er da også mot Islam og innvandring fra ikke-vestlige land på lik linje med de som holder til på Document.no, igjen, hva har det med rasisme å gjøre? Å slenge rundt seg med rasismebeskyldninger er millionindustri. Se bare på hvor mange millioner SOS Rasisme har karret til seg, utelukkende ved å drive en organisasjon som er basert på å rope rasisme for alle mulige ting. Men pendelen er heldigvis i ferd med å snu, både SOS Rasismes fall og f.eks. document.no sin positive utvikling når det gjelder oppslutning tyder på dette.
sebastianen Skrevet 12. mai 2012 #152 Skrevet 12. mai 2012 Jo, islamofobi er en form for rasisme/høyreekstremisme. De publiserer artikler av Geert Wilders hele tiden. Og av folk som er så ekstreme at de er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund, dvs. de to aktivistene i Norsk Israelsenter (de to eneste noensinne som har blitt ekskludert). Geert Wilders er da ikke nazist.....
Mann 42 Skrevet 12. mai 2012 #153 Skrevet 12. mai 2012 Nå er det mange som har slitsomme lavtlønnsyrker som drømmejobben. For eksempel politi, lærer, osv. hjelpepleier....
Leifern Skrevet 12. mai 2012 #154 Skrevet 12. mai 2012 hjelpepleier.... Er det nå virkelig så mange som har dette som drømmejobb?
Mann 42 Skrevet 12. mai 2012 #155 Skrevet 12. mai 2012 Er det nå virkelig så mange som har dette som drømmejobb? Nei, det er det jeg sier.
Leifern Skrevet 12. mai 2012 #156 Skrevet 12. mai 2012 Nei, det er det jeg sier. Jepps, leste ikke mange nok innlegg i sted, ser jeg!
jabx Skrevet 12. mai 2012 #157 Skrevet 12. mai 2012 Ja, når de er fem år! Innen de blir Utøya-barn har de fleste for lengst forstått at slitsomme lavlønnsyrker ikke er tingen. Nei, når de er voksne og skal velge karrierevei. Greit at du ikke er voksen nok til å skjønne at man faktisk kan ønske å jobbe med noe man brenner for, men det får stå for din regningn.
jabx Skrevet 12. mai 2012 #158 Skrevet 12. mai 2012 Det er nazistisk. Om de ikke kaller seg det selv, så er det ikke store forskjellen, som Eidsvoll Ullensaker Blad påpekte. Så ble EUB felt i PFU som de selv deltar i. Altså var de enige i at de begikk et overtramp.
jabx Skrevet 12. mai 2012 #159 Skrevet 12. mai 2012 Jo, islamofobi er en form for rasisme/høyreekstremisme. De publiserer artikler av Geert Wilders hele tiden. Og av folk som er så ekstreme at de er ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund, dvs. de to aktivistene i Norsk Israelsenter (de to eneste noensinne som har blitt ekskludert). Hvordan kan Israel-venner være nazister?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå