AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #61 Skrevet 28. april 2012 Kan du dokumentere at det Fjordman skriver er rasistisk? Jeg trenger vel ikke dokumentere det. Det har vært skrevet masse om det. 1
otilie Skrevet 28. april 2012 #62 Skrevet 28. april 2012 ja. jeg vet at fks forum for folk med spiseforstyrrelser blir lagt ned hele tiden. Begge deler sprer jo negative holdninger selv om de som holder til på nettstedene ser på det som mer positivt og normalt å diskutere. Men det blir jo helt feil.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #63 Skrevet 28. april 2012 Jeg trenger vel ikke dokumentere det. Det har vært skrevet masse om det. Hvor? Link til noe av det han selv har ført i pennen? Jeg har ikke sett noen si noe om at det han skriver er rasistisk. Jeg har lest at han er innvandringskritisk på grunn av islam, men ikke rasistisk. 3
_Aries Skrevet 28. april 2012 #64 Skrevet 28. april 2012 Hvor? Link til noe av det han selv har ført i pennen? Jeg har ikke sett noen si noe om at det han skriver er rasistisk. Jeg har lest at han er innvandringskritisk på grunn av islam, men ikke rasistisk. Dessverre er det det samme for mange 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #65 Skrevet 28. april 2012 Anders Behring Breiviks kommentarer hos Document.no http://www.document.no/anders-behring-breivik/ 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #66 Skrevet 29. april 2012 Nettopp. Document.no ble en tid drevet av Anders Behring Breivik og Hans Rustad, som planla et papirmagasin basert på på document.no
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #67 Skrevet 29. april 2012 Nettopp. Document.no ble en tid drevet av Anders Behring Breivik og Hans Rustad, som planla et papirmagasin basert på på document.no ABB drev ikke Dokument.no sammen med Rustad. Det med å starte en papiravis var vel bare et forslag fra ABB? 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #68 Skrevet 29. april 2012 (endret) Nettopp. Document.no ble en tid drevet av Anders Behring Breivik og Hans Rustad, som planla et papirmagasin basert på på document.no Det er fortsatt ingen grunn til å forby nettstedet. Hans Rustad har ikke drept noen. Det har heller ingen andre av de som skriver på document.no. Har noen av dem oppfordret til drap? Neppe. ..og selv om noen skulle ha gjort det har de stadig ikke skrevet noe som er verre enn det som står i Koranen. Gateavisa, det anarko-marxistiske tidsskriftet Breivik nevner, skriver om bruk av rusmidler. Det er fortsatt lovlig. Ytringsfriheten står veldig sterkt i Norge, og det skal den fortsette å gjøre. Retten til å ytre seg fritt har faktisk aldri drept noen, men det har Breivik og en mengde rasende muslimer som ikke tåler satiriske vitsetegninger, kunstnerisk islam-kritikk eller kvinners selvstendighet. Jeg tenker på fatwaen mot Salman Rushdie, attentatet mot William Nygaard (som heldigvis overlevde), Theo van Gogh (RIP), øksangrepet på Kurt Westegaard, 9 æresdrap i Norge*, et (for meg) ukjent antall æresdrap i Sverige, Danmark, Europa og resten av verden, nesten 3000 mennesker i New York, et antall offere i London, Mumbai, Bali, .... Listen er laaang, og i tillegg så mange drapstrusler fra rasende muslimer for helt ubetydelige ting at det ikke lar seg gjøre å telle dem. ...unntatt de truslene som står i Koranen og de andre muslimske skriftene da. De kan vi telle. Gitt informasjonen i forrige avsnitt. Er det det dokument.no eller islam som bør forbys syns du? * 8. nov. 1982, Drammen: En tyrkisk far og hans to sønner knivdrepte en 31 år gammel landsmann. 31-åringen skal ha hatt et seksuelt forhold til den tyrkiske familiens 20 år gamle datter. * /.../ Sitat forkortet, les mer her: http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Minst-ni-resdrap-i-Norge-2384370.html Bond, mod Endret 1. mai 2012 av Bond 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #69 Skrevet 29. april 2012 Glemte å nevne at æresdrap er hjemlet i Koranens sure 18:65-81.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #70 Skrevet 29. april 2012 Det eneste de driver med på document.no er å spre hat mot muslimer. Blant skribentene finner man folk som ble kastet ut av Det Mosaiske Trossamfund for det som Det Mosaiske Trossamfund sier er samarbeid med nazister, "gamle og nye". Jeg lurer virkelig på hvor du får all informasjonen din ifra... Det Mosaiske Trossamfund er den jødiske menigheten i Norge... Document.no er vel å regne som kristent og konservativt hvis jeg ikke tar helt feil. Veldig få blir 'kastet ut' av DMT, og en liten fugl sier meg det ville blitt litt for dumt hvis de mente det samme som nazistene... Men helt seriøst, hvor har du alt dette oppspinnet ifra? Jeg respekterer friheten du har til å ytre dine meninger og synspunkt, men det avslører kanskje noen vesentlige mangler i både historie og samfunnsviten... Ha en ellers riktig så fin dag
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #71 Skrevet 29. april 2012 ja. jeg vet at fks forum for folk med spiseforstyrrelser blir lagt ned hele tiden. Begge deler sprer jo negative holdninger selv om de som holder til på nettstedene ser på det som mer positivt og normalt å diskutere. Men det blir jo helt feil. Delvis riktig, forum for folk som er "Pro-ana" (dyrker/er positive/fremmer en livsstil som anorektier, mange med religiøse ritualer, eget "burn"-underforum der man kan legge ut bilder av seg selv og få kommentarer av typen "din feite ku" tilbake som "motivasjon" for å slanke seg) blir lagt ned. Med rette, mener jeg. Andre forum om spiseforstyrrelser har blitt stående! Å sammenligne Pro-ana med document.no er litt søkt, all den tid pro-ana er direkte helseskadelig og er laget av mennesker som er klinisk syke. 1
otilie Skrevet 29. april 2012 #72 Skrevet 29. april 2012 Delvis riktig, forum for folk som er "Pro-ana" (dyrker/er positive/fremmer en livsstil som anorektier, mange med religiøse ritualer, eget "burn"-underforum der man kan legge ut bilder av seg selv og få kommentarer av typen "din feite ku" tilbake som "motivasjon" for å slanke seg) blir lagt ned. Med rette, mener jeg. Andre forum om spiseforstyrrelser har blitt stående! Å sammenligne Pro-ana med document.no er litt søkt, all den tid pro-ana er direkte helseskadelig og er laget av mennesker som er klinisk syke. for å komme med et litt teit argument da "hvorfor får document.no være åpen når andre forumer stenges?" det var derfor jeg nevnte det. Noen her inne mener nå at document.no bør få være åpent. Og jeg har ikke lest hele tråden, men det største argumentet kan jeg tro må være ytringsfrihet? Og jeg ser jo den, men hva slags type mennesker i landet skal få lov til å ha ytringsfrihet, og hvem får ikke? Og hvorfor? Anorektikere får ikke ha det til en viss grad, (for eksempel. det er flere forumer og sånn som blir stengt også da) men høyre-ekstreme kan det. document.no sprer dårlige holdninger og kan påvirke fks "unge og dumme" på en veldig negativ måte. Og det er jo en side som bare er helt enveis-sport. Og enveissporte meninger om sånne ting er jo noe av det dummeste man kan ha.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #73 Skrevet 29. april 2012 for å komme med et litt teit argument da "hvorfor får document.no være åpen når andre forumer stenges?" det var derfor jeg nevnte det. Noen her inne mener nå at document.no bør få være åpent. Og jeg har ikke lest hele tråden, men det største argumentet kan jeg tro må være ytringsfrihet? Og jeg ser jo den, men hva slags type mennesker i landet skal få lov til å ha ytringsfrihet, og hvem får ikke? Og hvorfor? Anorektikere får ikke ha det til en viss grad, (for eksempel. det er flere forumer og sånn som blir stengt også da) men høyre-ekstreme kan det. document.no sprer dårlige holdninger og kan påvirke fks "unge og dumme" på en veldig negativ måte. Og det er jo en side som bare er helt enveis-sport. Og enveissporte meninger om sånne ting er jo noe av det dummeste man kan ha. Jeg ser poenget ditt, og er tilbøyelig til å være delvis enig, samtidig så mener jeg det er en stor forskjell i det at det som oftest er bloggplatformer og utenlandske nettselskaper (eller hva de nå heter, de som "eier" slike forumssteder :gjeiper: ) som stenger Pro-anasider. Det er ikke Norges stat, liksom. Det er heller ikke ulovlig med Pro-anasider, men langt de fleste er jo enige om at det utelukkende er destruktivt og ødeleggende. Jeg tror at om en eller annen idiot hadde kjøpt opp et norsk domene og startet en pro-anagreie så hadde det nok blitt stående. Jeg er også enig i at document.no sprer dårlige holdninger og kan påvirke "unge og dumme" på en negativ måte, og i så måte kan man kanskje sammenligne pro-ana og document. Samtidig så er det en stor forskjell her, og det er det at document er en politisk greie, pro-ana handler om sykdom.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #74 Skrevet 29. april 2012 Jeg ser poenget ditt, og er tilbøyelig til å være delvis enig, samtidig så mener jeg det er en stor forskjell i det at det som oftest er bloggplatformer og utenlandske nettselskaper (eller hva de nå heter, de som "eier" slike forumssteder :gjeiper: ) som stenger Pro-anasider. Det er ikke Norges stat, liksom. Det er heller ikke ulovlig med Pro-anasider, men langt de fleste er jo enige om at det utelukkende er destruktivt og ødeleggende. Jeg tror at om en eller annen idiot hadde kjøpt opp et norsk domene og startet en pro-anagreie så hadde det nok blitt stående. Jeg er også enig i at document.no sprer dårlige holdninger og kan påvirke "unge og dumme" på en negativ måte, og i så måte kan man kanskje sammenligne pro-ana og document. Samtidig så er det en stor forskjell her, og det er det at document er en politisk greie, pro-ana handler om sykdom. joda. men om vi hele drar det ned til snakk om ytringsfrihet da (jeg kan ikke se noe annen god grunn til hvorfor document.no skal få lov til å være oppe) så stiller jo alle sånne forumer seg på lik linje fordi de alle sprer negative holdninger. Men ytringsfrihet har vært mye diskutert i det siste, sånn som fks de muhammed-tegningene og alt sånt da. Og det er jo ikke et problem som er blitt løst. Men vi ser jo alle nå at ytringsfrihet KAN være direkte farlig. Og det er jo ikke bra.... en i familien min har lenge vært skeptisk til innvandrere/muslimer, og hun pleide å være mye på nettet. Etterhvert kom hun seg inn på et sånt forum som kan minne om document.no og det var mye nazist-greier der. Og det gikk jo utover familien fordi bestemor fikk vite om det, og hun levde jo under krigen. Hun i familien min fikk ikke lov til å drive på disse sidene lenger, så hun meldte seg ut av det miljøet etterhvert. Nå er hun sammen med en fra et mulimsk land og er ikke så trangsynt lenger. Hadde hun fått lov til å fortsette på disse forumene, og bestemor aldri hadde fått vite om det, så vet jeg ikke hvordan hun hadde endt opp nå. Hun var ganske mye inn i det, og hun visste ikke bedre. Så jeg syns hvertfall ikke at sånne sider er bra. Hun hadde jo fks holdninger som "herregud, ingen kan alle ungen sin for *et navn* for det er jo jødisk!" beviser bare hvor dumme unge folk kan bli av sånne nettsider... jeg er glad for at hun ikke fikk lov til å være på de lenger... så hun fikk ikke lov til å ha noe ytringsfrihet om den saken i vår familie, og det gikk jo bra etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #75 Skrevet 29. april 2012 joda. men om vi hele drar det ned til snakk om ytringsfrihet da (jeg kan ikke se noe annen god grunn til hvorfor document.no skal få lov til å være oppe) så stiller jo alle sånne forumer seg på lik linje fordi de alle sprer negative holdninger. Men ytringsfrihet har vært mye diskutert i det siste, sånn som fks de muhammed-tegningene og alt sånt da. Og det er jo ikke et problem som er blitt løst. Men vi ser jo alle nå at ytringsfrihet KAN være direkte farlig. Og det er jo ikke bra.... en i familien min har lenge vært skeptisk til innvandrere/muslimer, og hun pleide å være mye på nettet. Etterhvert kom hun seg inn på et sånt forum som kan minne om document.no og det var mye nazist-greier der. Og det gikk jo utover familien fordi bestemor fikk vite om det, og hun levde jo under krigen. Hun i familien min fikk ikke lov til å drive på disse sidene lenger, så hun meldte seg ut av det miljøet etterhvert. Nå er hun sammen med en fra et mulimsk land og er ikke så trangsynt lenger. Hadde hun fått lov til å fortsette på disse forumene, og bestemor aldri hadde fått vite om det, så vet jeg ikke hvordan hun hadde endt opp nå. Hun var ganske mye inn i det, og hun visste ikke bedre. Så jeg syns hvertfall ikke at sånne sider er bra. Hun hadde jo fks holdninger som "herregud, ingen kan alle ungen sin for *et navn* for det er jo jødisk!" beviser bare hvor dumme unge folk kan bli av sånne nettsider... jeg er glad for at hun ikke fikk lov til å være på de lenger... så hun fikk ikke lov til å ha noe ytringsfrihet om den saken i vår familie, og det gikk jo bra etterhvert. Om man skal dra det ned til ytringsfrihet: høyreekstreme har jo også ytringsfrihet... Jeg tror at om man forbyr de å ytre seg så får vi slike tikkende bomber som ABB. Da må man også samtidig forby RU å skrive at de ønsker væpna revolusjon. Det får ganske voldsomme konsekvenser om man skal forby noe, og ikke noe annet. Og hvem skal ta disse avgjørelsene om hva som er lov og hva som ikke er lov? Jeg tror man kan motvirke at folk blir hjernevasket og fordummet av steder som document.no ved å spre fakta, og motargumenter. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #76 Skrevet 29. april 2012 Om man skal dra det ned til ytringsfrihet: høyreekstreme har jo også ytringsfrihet... Jeg tror at om man forbyr de å ytre seg så får vi slike tikkende bomber som ABB. Da må man også samtidig forby RU å skrive at de ønsker væpna revolusjon. Det får ganske voldsomme konsekvenser om man skal forby noe, og ikke noe annet. Og hvem skal ta disse avgjørelsene om hva som er lov og hva som ikke er lov? Jeg tror man kan motvirke at folk blir hjernevasket og fordummet av steder som document.no ved å spre fakta, og motargumenter. Breivik har vel selv sagt at åsaken til hans handlinger var at han ikke fikk mulighet til å komme frem med sine meninger på andre måter, at han og hans meningsfeller møtte sensur istedet for dialog? 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #77 Skrevet 29. april 2012 Det at noen få svake sjeler lett lar seg rive med av ekstremisme er ikke en grunn til å nekte oppegående mennesker å ytre seg. Det blir litt som med alkohollovgivningen: vi kan ikke forby alle å drikke øl eller vin fordi noen få får problemer med det (samme burde gjelde cannabis og ecstacy, spør du meg). En løsning vi kunne hatt er aldersgrenser på diskusjonsforum. Det virker mer fornuftig enn å forby. Samtidig så er det ikke sånn at alle automatisk blir mer kritiske til hva de leser selv om de blir eldre. ..og jeg synes store barn og tenåringer bør eksponerer for at det finnes folk med ekstreme holdninger. Jo mer informasjon om sånt de får, jo mindre naive blir de. Når alt dette er sagt synes jeg det finnes like mange ekstremister på "venstresiden" som på "høyresiden". Mange er fæle til å stemple de de anser som politiske motstandere. Freppere, sosialistpakk, høyreekstremister, venstreekstremister, nazister, kommunister, landsforrædere, rasister, ... Skjellsordene hagler. Denne hakkingen på meningsmotstandere bidrar til mer polarisering fremfor å invitere til dialog og løsninger på reelle problemer. Vi har et problem med islamifisering og NAVing i deler av byen. Det er nok derfor "høyreekstremistene" roper så høyt.
sebastianen Skrevet 29. april 2012 #78 Skrevet 29. april 2012 Nettopp. Document.no ble en tid drevet av Anders Behring Breivik og Hans Rustad, som planla et papirmagasin basert på på document.no http://no.wikipedia.org/wiki/Document.no Ærlig talt, tar du bare fakta rett ut av luften ? ABB har aldri drevet Document.no. Jeg antar du er samme AB som finner på en masse annet rart og kaller det fakta.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #79 Skrevet 30. april 2012 (endret) Det faktum at ABB aldri har drevet document.no, men kun vært en overivrig bruker av stedet? Ingen andre kan klandres for hva han har gjort., og du vet det så godt, så gi deg med den heksejakta. Det er ingen massemordere unntatt ABB. Sitat fjernet Sophie-Ann, mod Endret 3. mai 2012 av Sophie-Ann 2
Mann 42 Skrevet 30. april 2012 #80 Skrevet 30. april 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Document.no Ærlig talt, tar du bare fakta rett ut av luften ? ABB har aldri drevet Document.no. Jeg antar du er samme AB som finner på en masse annet rart og kaller det fakta. Det stemmer. Men en av Breiviks luftige påstander om seg selv og sine aktiviteter, er at han var innflytelsesrik og FORSØKTE å få de som drev document.no til å lage en papirutgave. Så langt hans fantasi. Realiteten var at han skrev et innlegg der han foreslo nettopp dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå