Tari Skrevet 25. januar 2004 #1 Skrevet 25. januar 2004 Skal dere "ha" det? Jeg syns det er litt teit jeg....det jeg kommer til å bli glad for morgenen etter er jo ikke en ting, men at den herligste mannen i verden ligger ved siden av meg på et nydelig hotellrom - og at vi er GIFT :D
Gjest Tex Skrevet 25. januar 2004 #2 Skrevet 25. januar 2004 Vi skal IKKE ha morgengave, av omtrent samme grunn som dere. "Her har du en gave kjære, siden du var så heldig og fikk gifte deg med meg igår...." Jeg syns hele ideen er dustete, men jeg vet jeg er rimelig alene om min påstand, og alle får gjøre som de vil, selvfølgelig. Og hvis noen føler seg trampet på nå, vel sorry assa....
Tari Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2004 "Her har du en gave kjære, siden du var så heldig og fikk gifte deg med meg igår...." samme tenker jeg - syns nesten det blir litt pinlig..
Aelwyn Skrevet 25. januar 2004 #4 Skrevet 25. januar 2004 Jeg blir vel å gi gave... Som takk for at jeg er verdens heldigste og skal få leve sammen med min kjære resten av livet... :-? Vet ikke helt hva jeg skal gi da men...
Gjest Tex Skrevet 25. januar 2004 #5 Skrevet 25. januar 2004 samme tenker jeg - syns nesten det blir litt pinlig.. Enig! Pinlig er ordet!!
April Skrevet 25. januar 2004 #6 Skrevet 25. januar 2004 Jeg skal gi morgengave...Sambo er en ivrig jeger, så han skal få en rifle han ønsker seg!
Gjest Tabby Skrevet 25. januar 2004 #7 Skrevet 25. januar 2004 Jeg blir vel å gi gave... Som takk for at jeg er verdens heldigste og skal få leve sammen med min kjære resten av livet... Dette er vel grunnen til at jeg vil gi gave. Kommer nok ikke til å blakke meg helt på den gaven, men synes det er riktig å takke for at han faktisk vil dele livet sitt med meg. Men nå liker jeg å gi små gaver som jeg vet (tror) han blir glad for.
:-) anna Skrevet 25. januar 2004 #8 Skrevet 25. januar 2004 Synes det er en fin skikk jeg, og tenker ikke på det som en takkegave. mer som et spesielt minne som du skal ha resten av livet. En kjærlighetsgave. Jeg fikk en fantastisk ring med en safir i av mannen min. Og den betyr MYE mer enn smykker jeg har fått ellers (rent bortsett fra gifteringen naturligvis) Mannen min fikk et lommeur med initialer inngravert.
Tari Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2004 Synes det er en fin skikk jeg, og tenker ikke på det som en takkegave. mer som et spesielt minne som du skal ha resten av livet. En kjærlighetsgave. Jeg fikk en fantastisk ring med en safir i av mannen min. Og den betyr MYE mer enn smykker jeg har fått ellers (rent bortsett fra gifteringen naturligvis) Mannen min fikk et lommeur med initialer inngravert. For meg er dette minnet gifteringen..
Gjest Tex Skrevet 25. januar 2004 #10 Skrevet 25. januar 2004 For meg er dette minnet gifteringen.. Var akkurat det jeg skulle skrive :D
jea Skrevet 25. januar 2004 #11 Skrevet 25. januar 2004 Vi gir hverandre morgengave...Vi syns det er koslig å gi hverandre gaver vi
Holly Hobbie Skrevet 25. januar 2004 #12 Skrevet 25. januar 2004 Jeg kommer til å gi ham noe - men vil ikke ha noe av ham, fordi det bare blir enda en utgift for ham dette året (vi har kjøpt leilighet og skal i gang med å etablere oss), men så var jeg så dum og begynte å snakke om temaet...det er ikke vanlig med morgengave i Storbritannia, så min kjære hadde ikke hørt om det, men nå sier han at han skal gi meg noe (men som sagt, så er det egentlig unødvendig - jeg har jo fått verdens nydeligste forlovelsesring allerede!). Jeg aner ikke hva jeg skal gi til ham. Noe ikke altfor dyrt, men personlig. Kanskje inngravert penn i sølv/gull og noe fint brevpapir med våre initialer - han er en ivrig (og talentfull!) brevskriver.
Gjest Tex Skrevet 25. januar 2004 #13 Skrevet 25. januar 2004 Vi liker også å gi hverandre gaver, men helst når det ikke er noen spesiell anledning. Vi er fex flink til å legge gave på puten dersom den ene skal sove borte en natt, eller gi hverandre konsertbilletter, blomster eller noe annet en hvilken som helst dag. Vi føler at morgengavetradisjonen er så "pålagt" så vi velger heller å droppe den. Tipper vi overrasker hverandre med gaver på bryllupsreisen i stedet. Sist vi var ute og reiste fikk jeg et nydelig Swarowskismykke..... Og Valentine gave har jeg aldri hverken fått eller gitt, ikke kommer det til å skje heller...
Gjest MrsL Skrevet 25. januar 2004 #14 Skrevet 25. januar 2004 Hos oss blir det morgengaver.......... Synes det er en ok gest dagen etter jeg........... og jeg har allerede kjøpt det han skal få
Jens Skrevet 25. januar 2004 #15 Skrevet 25. januar 2004 Skal man gi morgengaver syns jeg det skal være noe personlig. Jeg skal til fotograf og ta bilder av meg selv i undertøty med hvite hofteholdere høye sko og brudesløret mitt!!!Disse bildene skal han få!
Snurre Skrevet 25. januar 2004 #16 Skrevet 25. januar 2004 Har faktisk fått tak i en kunstner som skal lage et bilde til min kjære. Kunstneren bruker en teknikk som kalles Kolage (eller noe sånt) og skal bruke bilder, tegneserie fig., tekst og avisutklipp som har med livet til brudgommen å gjøre. Midt i bilde skal det være et bilde av meg i brudekjole :D
Arwen Skrevet 25. januar 2004 #17 Skrevet 25. januar 2004 Snurre: det tror jeg du kan klare å lage like fint selv. Mye mer personlig også da Vi kommer sansynligvis til å droppe morgengavene. Ikke fordi jeg synes det er teit og påtatt, men fordi jeg synes det er unødvendig.
-ida- Skrevet 25. januar 2004 #18 Skrevet 25. januar 2004 Vi kommer nok ikke til å ha det nei, grunnet at vi ikke bruker på penger på det. bryllupet koster oss nok. Gaver kan vi heller gi til hverandre da vi har litt mer og rutte med.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 26. januar 2004 #19 Skrevet 26. januar 2004 Vi tror vi skal det. Jeg har iallefall de samme planene som Jens, dra til fotograf og få proffe bilder i brudeundertøyet. Siden jeg nå trener 6 dager i uken + diett regner jeg med at kroppen er stram og fin til fotograferingen, slik at ingen cellulitter og slappe lår behøver å sjemmes!!! Så ja; vi skal vel ha det vi da. Elsker å gi hverandre gaver vi!
Lullu Skrevet 26. januar 2004 #20 Skrevet 26. januar 2004 Har faktisk fått tak i en kunstner som skal lage et bilde til min kjære. Kunstneren bruker en teknikk som kalles Kolage (eller noe sånt) og skal bruke bilder' date=' tegneserie fig., tekst og avisutklipp som har med livet til brudgommen å gjøre. Midt i bilde skal det være et bilde av meg i brudekjole :D[/quote'] Super idè!!! Kan jeg spørre hvem denne kunstneren er, og holder hun/han evnt. til i nærheten av Oslo? Har du noe tlf.nr? Og evnt. pris? Tusen takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå