AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg går på AAP, og har ingen utsikter til å klare å komme tilbake i min gamle jobb. Siden jeg ikke har utdannelse utover videregående, er jeg avhengig av å gjennomføre studier for å ha større muligheter til å få en type jobb helsen min tåler (svært vanskelig å få kontorjobber som ikke krever utdannelse, er ofte flere hundre søkere per stilling). Jeg søkte om å få utdanning godkjent i tiltaksplanen min, men fikk avslag på dette. NAV krever ikke annet av meg enn egentrening og jobb etter evne (noe som utgjør per i dag 8 timer fordelt utover uken, mer enn jeg strengt talt tåler i min jobb). Foreldrene mine, snille som de er, har sagt seg villig til å støtte meg økonomisk de tre årene utdanningen min varer, og gir meg derfor sjansen til å gjennomføre dette (boliglån og forsørgeransvar gjør at jeg trenger mer inntekt enn studielån og det lille jeg jobber kan gi). Jeg kommer derfor til å si fra meg AAP, slik at jeg står fritt til å kunne starte disse studiene. Er det noen som vet hvor lang tid i forveien jeg må ha vært uten AAP før jeg kan begynne å studere? Holder det at jeg ikke mottar AAP lenger enn juli, og at jeg begynner studier i august? Eller har jeg en slags "karantene"? For ordens skyld, jeg er innvilget AAP foreløpig ut dette året, og oppfyller alle krav til dette.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Kan du ikke maile/ringe saksbehandleren din og spørre?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Kan du ikke maile/ringe saksbehandleren din og spørre? Er interessert i andres erfaringer i forhold til dette. TS
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jeg går på det samme som deg. Fikk ikke ta den utdanningen jeg selv ville, men fikk til at jeg ble utplasert et sted der jeg ville jobbe når utdanningen var ferdig for å se om jeg kunne jobbe med det. Arbeider der nå. så vet ikke hvilket svar jeg får av når når tiden min er ute her :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hæ, hva er det for noe tull? Er det virkelig sånn at man må ha vært så og så lenge uten AAP for å kunne studere? Det må vel bare være så enkelt at man tar et møte med saksbehandleren sin, forteller hva som skal skje og så ordner de det. Ingen kan nekte deg å studere, de kan bare velge å stoppe utbetalingsen og kansellere stønaden vil jeg tro. Akkurat som de gjør om man ikke gidder å sende meldekort.
Surriball Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Lånekassens ekstra støtte for folk som har barn. I tillegg får du jo studielån når du er i høyere utdanning. Det blir jo faktisk en del penger, selv om jeg skjønner at boliglånet antakelig spiser opp en del av de pengene. Men studenter har jo husleie de også...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Hvordan skal du klare å studere når du ikke klarer å være på jobbtiltak mer enn 8 timer i uken?
Amarinda Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Hvordan skal du klare å studere når du ikke klarer å være på jobbtiltak mer enn 8 timer i uken? Hva med å lese TS innlegg først? Det er 8 timer i hennes opprinnelige jobb det er snakk om.. Ikke tiltak. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Hva med å lese TS innlegg først? Det er 8 timer i hennes opprinnelige jobb det er snakk om.. Ikke tiltak. Takk, Tally. Er min opprinnelige jobb, ja. NAV ønsker ikke å prøve meg i noen form for arbeidsrettede tiltak. Min saksbehandler sa rett ut til meg at jeg skulle bruke tida, om så fire år (som er makstid på AAP), på å bli så frisk som mulig. Men hun vil ikke godkjenne at jeg bruker disse årene på utdanning. Helt på jordet, mener jeg, da det er en fysisk skade som har satt meg i denne situasjonen. Helt forferdelig å gå såpass uvirksom som jeg gjør nå, når jeg tross alt ønsker å lage en bedre framtid for meg selv. TS
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Lånekassens ekstra støtte for folk som har barn. I tillegg får du jo studielån når du er i høyere utdanning. Det blir jo faktisk en del penger, selv om jeg skjønner at boliglånet antakelig spiser opp en del av de pengene. Men studenter har jo husleie de også... Det er helt umulig å få min økonomi til å gå opp, selv med ekstra forsørgerstøtte fra Lånekassen. Men den biten er i orden, foreldrene mine stiller opp på det økonomiske. Jeg vil bare ikke få problemer med NAV i ettertid fordi det er en eller annen korka regel jeg har oversett. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå