AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg hadde kjøpt ett nytt marsvin og skulle vise det for bestevenninna mi. Jeg sa "er hun ikke fin?" Da svarte venninna mi: "nei, hun er stygg, er mange som er finere marsvin enn henne. Likte henne ikke i det hele tatt." Jeg ble lei meg og såret og bare sa "Jeg synes hun er søt jeg". Er det vanlig å si sånn? høflighet?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Hun er nok bare misunnelig. Ikke bry deg så mye om det, slik oppførsel pleier å forsvinne når dere blir ferdige med barneskolen 1
Sugerøret Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 kan jo være at denne er sjalu på marsvinet og sier slikt. Glem det du .Marsvinet ditt er som alle andre marsvin,nydelige ! 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Hvorfor være venn med sånne personer som ikke evner glede seg for andre og være litt selektive med hva de sier? 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hun er sikkert sjalu fordi marsvinet er penere enn henne. 6
Remix Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Hun er sikkert sjalu fordi marsvinet er penere enn henne. +1
la Flaca Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Jeg hadde kjøpt ett nytt marsvin og skulle vise det for bestevenninna mi. Jeg sa "er hun ikke fin?" Da svarte venninna mi: "nei, hun er stygg, er mange som er finere marsvin enn henne. Likte henne ikke i det hele tatt." Jeg ble lei meg og såret og bare sa "Jeg synes hun er søt jeg". Er det vanlig å si sånn? høflighet? Jeg har ei datter på 7, og innimellom kommer det frem sånne problemstillinger i heimen. Jeg råder snuppa til å ta opp det som plager henne med den det gjelder. Fortelle at hun ble lei seg/ sint/ skuffa/ provosert, og hvorfor. Og bli ferdig med det. Det er utrolig greit å lære seg fra ung alder å si ifra om sånne ting, og kreve respekt. Jeg hadde ikke giddet å ha ei venninne så totalt uten sosiale antenner. Det er på tide hun får vite hvordan hun oppfattes. For det er selvfølgelig ikke vanlig blant venninner å si sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå