Gå til innhold

er dette "sykt" av meg å gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke så glad i egg, kylling, kjøtt.. noe som gjør at jeg har vanskelig med å få ii meg nok protein. Jeg liker styrketrening, og trenger protein. Jeg tenker på å spise kokt egg i små biter og svelge ned med juce. Altså at jeg kun tar bitene i munn og så svelger ned med drikke. Er dette en "syk" tankegang?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bønner, linser, kikerter er fulle av protein, du kan jo spise det i stedet? Lage hummus?

• Liker 4
Gjest juvelia
Skrevet

Ikke noe mer sykt enn å styrte en proteindrikk som man egentlig ikke liker smaken på. Du gjør det jo av en sunn grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe mer sykt enn å styrte en proteindrikk som man egentlig ikke liker smaken på. Du gjør det jo av en sunn grunn.

ja det er jo det jeg gjøre :) måtte bare høre hva dere syns :) for egget gjør vel like mye nytte selv om det svelges i biter?

ts

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hva med å lage "pannekaker" med høyt innhold av egg? Liker du fisk? Og bønner og kikerter som nevnt, det kan tilberedes på mange måter? Om du spiser stekt ris med grønnsaker kan du blande egg inn, merkes ikke så mye til.

Men syns ikke det er verre å spise egg på den måten en proteinshakes, for å si det sånn. Høres bare kjipt ut.

Nøtter, melkeprodukter og f.eks. cottage cheese har også en del proteiner, så du kan jo prøve å lage en proteinrik smoothie, eller spise noe av dette som mellommåltider.

• Liker 3
Skrevet

Drikker du melk da? Eller spiser fisk?

fant en kjapp liten liste over hverdagsting med mye protein, og det er langt mer en egg og kylling. ;)

•2 store glass melk (4 dl) inneholder 13 g protein,

•150 g laks inneholder 29 g protein

•2 skiver med kokt skinke inneholder 3,5 g protein,

•2 skiver lettere hvitost inneholder 6,5 g protein,

•1 egg inneholder 8,5 g protein

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo lage smoothie med de eggene da. Er trygt å spise egg rå i Norge.

Smaken er heller ikke sjenerende dersom du har bær og litt annen frukt/grønnsak oppi.

Ellers har Bachata mange gode forslag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg, TS.

Jeg har perioder hvor all mat ikke frister. Samtidig så har jeg kunnskap nok om hva kroppen trenger. Da lager jeg meg gjerne en smoothies og hiver oppi alt som er bra. Noen ganger så spiser jeg kun kokte egg.

Skrevet

Ville svelget med noe annet enn juice, kaloriene går fort oppover om du skal spise et egg og svelge alle de små bitene med en munnfull juice :) Juice er godt og sunt men i moderate mengder.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Bønner og linser er veldig godt, og det er billig. Passer til det meste av mat.

Ellers er jo rødt kjøtt bra. En real biff i ny og ne.

AnonymBruker
Skrevet

har du hørt om mager kesam og cottage cheese? (ja, mager kesam har dobbelt så mye protein som ikke mager)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å koke to egg og fjerne plommen, skjære eggehviten i biter også spiser jeg det alene. Er da ikke noe sykt med det :)

Finnes jo også andre kilder til protein som noen skriver over her. Bare å finne det du liker best :)

Skrevet

en jeg kjenner blandet ut tunfisk i apelsinjuice og drikker det :overrasket: , så synes ikke det er så "sykt" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...