Gå til innhold

Du vordende brud.....

Har du barn?  

1 stemme

1. 1. Har du barn?

• ja
      27
    • nei
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-og jeg lurer bare på om bruden har barn, ikke mannen....

Skrevet
Jepp' date=' to barn, med to menn.... :roll:[/quote']

Me too.

Men jeg er sikkert "verre" enn deg for jeg gifter meg med tredjemann :blunke:

Skrevet

Oops, stemte først og leste etterpå jeg...Har barn, men det er samboeren som er pappaen...

Skrevet
Oops' date=' stemte først og leste etterpå jeg...Har barn, men det er samboeren som er pappaen...[/quote']

da har du gjort rett, for jeg lurte på om bruden hadde barn, ikke om hun var alenemor

Skrevet

Å ja, så fint da :) Jeg trodde du mente at man giftet seg med en annen en pappaen til barnet...

Skrevet

Nei, jeg har ingen barn(ikke han heller)!

Skrevet
Jepp' date=' to barn, med to menn.... :roll:[/quote']

Jeg også, men jeg gifter meg med pappaen til minimannen da.

Skrevet

Nei, jeg har alltid ment at når/hvis jeg får barn, skal det være innen ekteskapets rammer, og slik blir det (hvis vi får barn - man kan jo ikke garantere det). Hadde ikke turt å få barn uten å vite at jeg har en god far til barnet som stiller opp 100% (og det kan man selvsagt få uten ekteskap, men jeg synes sjansene er størst innen et ekteskap).

Skrevet

Gode fedre har man ingen garanti for at et ekteskap gir. Pappaen til min eldste er verdens beste pappa og stiller opp så fort han kan for datteren vår. Vi har ikke vært gift. Flere jeg vet om som har vært gift og så skiller seg stiller ikke opp for barna sine. Så det argumentet ditt synes jeg var litt tynt...

Jeg forstår at dere gjerne vil vente med barn og så lenge det passer dere så er det fint det altså, men jeg ble litt irritert på den meningen din jeg kommenterte over her... ;)

Skrevet

...det er ikke bare det at jeg vil at han skal stille opp, jeg vil at vi skal være sammen alle sammen, som en familie. Det er jo større sjanser for at hjemmet går i oppløsning om mna ikke er gift. Jeg visste at noen alenedødre/ikke gifte mødre ville ta det ille opp - men jeg er nå litt gammeldags på dette punktet. Jeg er selv vokst opp i et trygt og godt hjem med gifte foreldre, og har sett venner som ikke har vært så heldige - de fikk flere problemer på skolen o.l. (ingen regel uten unntak). Jeg synes også at det å få barn er et så stort ansvar, og også en så stor gave, at den bør deles med en partner innen "lovlige" rammer - all respekt til alenemødre, men selv hadde jeg ikke turt å oppdra et barn alene. Men alenemødre og -fedre gjør sikkert så godt de kan, all repsekt til dem!

Skrevet
Jeg er selv vokst opp i et trygt og godt hjem med gifte foreldre' date=' og har sett venner som ikke har vært så heldige - de fikk flere problemer på skolen o.l. (ingen regel uten unntak[/quote']

Jeg har også vokst opp med gifte foreldre, men vi har fått barn før vi gifter oss. At man er gift er da ingen større garanti for at man skal holde sammen, har du sett skilsmissetallene?

Skrevet

Jeg har vært i begge situasjoner og sett mye av dette opp i gjennom årene selv, og mange av de som bare har bodd sammen med mor har klart seg flott på skolen og i voksenlivet ellers. Det samme vil jeg vel si om meg selv. Livet mitt var vanskelig da mamma og pappa var gift, ble litt annerledes men ikke så mye bedre etter at de ble skilt. Allikevel gikk jeg ut av skolen blant de med best karakterer og aldri vært i naæheten av skråplanet for å si det sånn. Og de fleste skilsmissebarn jeg kjenner har det på samme måten.

Ikke misforstå meg her, jeg skjønner godt at dere velger å vente med barn, mange gjør det og jeg har ingen problemer med å forstå dette, men måten du ordla deg i det første innlegget var ganske krass og rakket litt ned på dem som har valgt å få barn før de gifter seg, synes jeg i hvert fall.

Om så mange flere går fra hverandre når man bare bor sammen vet jeg ikke, men det er da ganske mange som går fra hverandre når de er gift også. Er det noen som har en god statistikk for dette?

Skrevet

Tror det er ca. dobbelt så mange samlivsbrudd mellom samboende som mellom gifte. Kanskje noen andre har tallene?

Det at mange klarer seg bra er sikkert sant, og at for noen er det bedre å ha skilte/ikke gifte foreldre, det tviler jeg ikke på. Hadde jeg blitt gravid før jeg ble gift, hadde jeg nok beholdt det og gjort mitt beste for barnet mitt, men jeg tror det er veldig tøft å være alenemor. Man blir lettere alenemor når man ikke er gift, ergo ser jeg på ekteskapet som denmest ideelle samlivsformen.

Skrevet
Tror det er ca. dobbelt så mange samlivsbrudd mellom samboende som mellom gifte. Kanskje noen andre har tallene?

Det at mange klarer seg bra er sikkert sant, og at for noen er det bedre å ha skilte/ikke gifte foreldre, det tviler jeg ikke på. Hadde jeg blitt gravid før jeg ble gift, hadde jeg nok beholdt det og gjort mitt beste for barnet mitt, men jeg tror det er veldig tøft å være alenemor. Man blir lettere alenemor når man ikke er gift, ergo ser jeg på ekteskapet som denmest ideelle samlivsformen.

Mener jeg har hørt at det nå er nesten 50% av de som gifter seg som skiller seg så dobbelt så mange mellom samboende kan det jo ikke være..Da hadde det jo ikke vært noen igjen :)

Skjønner at dere vil vente til dere har giftet dere, men jeg mener at ekteskap ikke er noen større garanti for at familien holder sammen.

Skrevet

Nei, hverken jeg eller sambo har barn.

Vi håper å få en dag da, men foreløpig får det holde med to katter og en hund... :D

Skrevet

Det var litt feil...etter tall fra SSB så giftet 24069 seg i 2002, og 10450 skilte seg... Er ikke 50%, men ikke så langt unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...