AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg har nå malt stuen i fargen "hvit lin",som er en varm litt grå farge.Har hvite lister. På gulvet er det fææl furuparkett,(brede bord)som er GULT og fullt i hakk.dette skal slipes snart,og jeg er så usikker på hva jeg skal velge! hadde i utg.punktet tenkt en varm farge på gulvet(brun/rødlig beis) med lakk over,men så ble jeg plutselig i stuss...kjenner noen som har lasert gulvet med hvitfarge,og hatt mattlakk oppå.dette gir jo en transparent look,men samtidig så blir det lyst og ikke gult. det er viktig for meg at det ser "naturlig ut",jeg vil gjerne kunne se strukturen i treet samt ha en matt finish. Har også et stort vindu i stuen,ene endeveggen er vindu så og si.rammene på dette vinduet er rødbrunt lakket treverk,men listene rundt er hvite.Ikke helt sikker på komboen her med hvit lin og dette treverket heller... På kjøkkenet som ligger i flukt med stuen(skyvedør mellom,og det ligger 5+ cm høyere så gulvene er ikke på linje med hverandre) er det valnøttparkett,trestavs.her er det brukt halvblank lakk,og kan også nevne at kjøkkenet er stort(ca 50kvm) med dobbel takhøyde.Hvite vegger og ubehandlet furu(grøss) i taket. Vil det se rart ut med et annet type gulv i stuen,eller "må" man holde seg til samme nyanse som på kjøkkenet?jeg er veldig usikker på om det mørke gulvet evt hadde blitt bra mot hvit lin veggene.. uff,help me somebody! trenger tips og inspirasjon kan prøve å få lagt ved noen bilder,men rekker ikke det i skrivende stund :-)
Minya Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Med mindre du er veldig opptatt av interiør og sånt, så ville jeg ikke tenkt to ganger over det. Vi har fire forskjellige typer og farger på gulvet i huset om du ikke regner med grunnetasjen. Stua har til og med to nyanser fordi vi har vært litt late og ikke skrubba hele gulvet
Roadrunner Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Tror jeg ville gått for en lysere variant på gulvet. Mørkt gulv blir fort veldig dominerende. Hvitlasering eller lakk/olje med hvitt pigment i (du kan selv velge graden av "farge") kan bli veldig bra! Men i bunn og grunn har det mye med smak og trivsel å gjøre. Siden kjøkken og stue i dag har ulik gulvhøyde ville jeg ikke tenkt nevneverdig på at disse bør henge i hop, men kjørt det jeg ønsket i stua. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå