Gå til innhold

diett.no/vektklubben.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Når jeg registrerte meg i vektklubben fikk jeg beskjed om å holde meg på 1600 kcal daglig uansett om jeg skulle holde vekten eller gå ned i vekt.

På diett.no får jeg 2160 kcal...

Ehhh, litt forvirra her, hvor skal jeg holde meg da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Varierer med hvor mye du forbruker og om du skal opp eller ned i vekt. Synes slike sider egner seg mer til å se protein/karbohydrat/fett fordelingen og lite til kaloritelling da det som regel er vanskelig å spise nok om man trener mye og kjører et kosthold med mye proteiner og lite karbohydrater.

Skal du slanke deg så kan du jo lese om fhm fyren i fitnessbloggen.no og følge dietten hans.

Endret av hmmz
  • Liker 1
Skrevet

Nei, du skal i hvert fall ikke følge dietten til Martin. Som fyren på Fitness-guiden presiserer: Denne dietten er IKKE å anbefale til kvinner.

Skrevet

Diett.no gir deg svaret på hva du trenger for å bevare vekten du har, vedlikeholde. Mens vektklubben.no gir deg hvor mye kalirier du bør innta for å gå nedi vekt. Såvidt jeg har forstått.

Men du må kjenne selv på kroppen hva den behøver, og ikke stole blindt på disse kaloriutrengningene, husk alle de faktorene de ikke tar med i utregningen:)

Blandt annet så får du velge mellom 1-3 dager i uka med lett trening eller 3-5 dager i uka med moderat trening, så om du ligger midt i mellom kan det hende kaloriinntaket bør være annerledes :)

http://www.trening.no/4529.o2 ex her, selvom de også er sånn ca, og passer ikke alltid for alle.

Men poenget er, skal du vedlikeholde vekten bør du forbrenne ca like mye som du putter inn hver dag(vedlikehold, likevekt), skal du bygge muskler eller trener mye må du spise mer kalorier enn hva du forbrenner.(overskudd)

Skal du ned i vekt må du innta mindre kalorier enn hva du forbrenner (underskudd)

Skrevet (endret)

Nei, du skal i hvert fall ikke følge dietten til Martin. Som fyren på Fitness-guiden presiserer: Denne dietten er IKKE å anbefale til kvinner.

Som alltid ligger sannheten i mellom. Konseptet er uansett anvendelig. Skap et kaloriunderskudd om du vil ned i vekt, spørsmålet er hvor stort det burde være. Jo mer utsulting jo mer skadelig er det for kroppen. Dog synes jeg fortsatt at dietten er en kilde til inspirasjon. Generelt sett så står det mange bra tips i artikkelen.

(Dessverre er "hvis du skal du slanke deg" unyansert definert. Man slanker seg ikke til en bra kropp eller bra form. Man slanker seg til en posisjon der man kan oppnå bra kropp og form gjennom hard trening. Slanking er ingen snarvei. Om man tror det så ender det med katastrofe.

Et tips er å se i fitnessbloggen etter et forbilde og se hvor mye h*n løfter. Mest sannsynlig er det langt mer enn hva du løfter. Det betyr at skal du nå målet så må vektene på 1kg byttes ut mot svette, banning, og stølhet. Når du når tilsvarende styrke som forbildet så burde resultatene være der.

Dette kan også sees i fhm-artikkelen der dietten kom først for å få kroppen ned på en normalvektig vekt før man kjørte på med knallhard trening for å forme kroppen.)

"Martins kostholdsoppsett

I dette tilfellet valgte vi å sette Martin på en streng diett basert på PSMF, som gir et kraftig kaloriunderskudd. Dette er overhodet ikke nødvendig for å få resultater, og i mange tilfeller er det komplett idioti å legge seg på et så lavt kalorinivå. Selv om vi valgte å gjøre det i dette tilfellet, så betyr på ingen måte at dette er metoden vi anbefaler for alle.

På generelt grunnlag kan vi si at vi aldri anbefaler PSMF eller lignende dietter til jenter under 25 år. Dette er rett og slett fordi mange sliter med et skjevt bilde av hvordan kroppen egentlig ser ut, og faren for å utvikle spiseforstyrrelser er dermed i høyeste grad til stede. Forekomsten av denne typen spiseforstyrrelser er betraktelig lavere blant gutter, men selvfølgelig er det en viss risiko her også."

http://fitnessbloggen.no/fhm/

og litt mer fra dem

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

Endret av hmmz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...