Gå til innhold

selvtilit

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan få selvtilit?

Kan noen gi meg råd....

Jeg er veldig utadvendt og får venner etter mange måneder med snakk.... jeg klarer aldri starte en samtale icon_frown.gif

-ranveig-

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

mener selvsakt innadvendt!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Detvar et stort og utrolig kompleks tema! icon_smile.gif

Først en liten begrepsvklaring: Selvtillit er bevissthet om noe en praktisk KAN/mestrer. F. eks idrett, jobb, utseendet osv. Altså ytre ting.

Selvbilde er imidlertid en indre ting. Det er dreier seg da om bevissthet på indre verdier. Med et godt selvbilde hvet man at man er verd noe og har verdi for seg selv og andre som gjør at det f. ikke gjør noe å ikke kunne tegne, spille fotball osv. Det er ikke utrolig viktig å få noe til, dva at en er en god taper, en tar det ikke så tungt... En er klar over at en har andre verdier (gjerne indre som snill, god osv) som gjør det unødvendig å MÅTTE prestere for å bevise for andre at en er verd noe...

Vel , fikk ikke det helt til (har ikke tid..) men ble det fortåelig?

Detter syn på livet og seg selv som en blir "gitt" i løpet av oppveksten. Har du fått ros og anerkjennelse uansett om du fikk ting til eller kun oppmerksomhet når du mesteret noe? Det vil innvirke på hvordan du er nå....

Sjenerthet kan imidlertid overvinnes, men det krever bevisst jobbing over år fra deg nå: Begynn å si ting når du føler at du har noe å si!... Dete rogså lettere å forandre se når en flytter, da er det ingen der som kjenner deg og forventer at du skal være på en bestemt måt...

Mann70

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei Ranveig :)

Her er noen tips til å få bedre selvtillit. Håper det hjelper deg litt :D

Ikke utsett alt! Ser rommet ditt så rotete ut at du blir flau av, rydd det!

Begynn dagen med å si: "Det er herlig å leve!"

Du kan klare det du vil klare!

Blir vennene/familien din baktalt? Grip inn!

Stå på menningen din. Din mening er interressant for andre.

Ser du på en film som er kjedelig, reis deg og gå! Dette skal visst hjelpe på selvtilliten

Dropp venner som stadig sårer deg!

Gjør ting du er redd for. Møt frykten. Redd for småkryp? Prøv å la dem krype på hånden din e.l

Forsvar deg fysisk og verbalt. (Kampsport gir deg selvtillit)

Gi deg selv en pep-talk iblandt

Good luck!!!

Skrevet

Og en må bli flink til ikke å ta seg selv høytidelig... Tørre å drite seg ut... En overlever nemlig... Jeg kan f.eks se på innlegget til Mann70 (meg), på alle skrivefeilene, og si at jaja, gjør det noe da??- jeg har da andre sider som er gode, gjør ikke noe at dette ble litt for mye feil... og de forstår det nok.. hehe :wink:

Skrevet

Jeg er en person med veldig god selvtillit.Jeg er nesten alltid glad.Jeg driter meg ut veldig ofte,faktisk hver dag.Men jeg syns det er kult. :D

Det hjelper deg til å få bedere selvtillit.Vær med venner og skaff deg nye venner.Det er alltid bra.Se deg selv i speilet og si fy faen jeg er sexy.Prøv det det virker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...