Gå til innhold

Sjekk postadressen din!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er et tegn på at de ansatte i posten har alt for dårlig tid. De har jo ikke tid til å være nøyaktige og forsikre seg om at alt blir riktig. Må bare skynde seg for å få unna jobben på en slurvete måte fordi de i toppen vil ha innsparinger hele tiden.

Absolutt!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i posten selv, og kan dessverre bare si at vi sliter BIG TIME med kundeservice. De har rett og slett ikke peiling mange av dem.. Først og fremst ville jeg ringt og pratet med en annen.

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor du skulle blitt registrert på en adresse bare sånn uten videre. Før var det sånn at budene ute noterte nye navn som kom opp på postkassene, som så ble lagt inn i datasystemet. Man registrerte ikke nye navn kun ut fra brev (med mindre det var konvoluttene fra postens omadressering, de kjente man igjen, og det hendte folk ikke satte navn på kassen med en gang). Slik det er nå (har vært sånn i hvertfall siden 2010), så skal man ikke en gang gjøre dette, alt skal gå via omadressering og flyttemelding.

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jobber i posten selv, og kan dessverre bare si at vi sliter BIG TIME med kundeservice. De har rett og slett ikke peiling mange av dem.. Først og fremst ville jeg ringt og pratet med en annen.

Men jeg snakket med to ulike. Etter den første bad jeg om å få snakke med en "over" henne og det fikk jeg. Men hun kunne heller ikke si noe som gav mening.

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor du skulle blitt registrert på en adresse bare sånn uten videre.

Ikke jeg heller. Jeg hadde som sagt hatt postadresse der en kort periode vinteren 2004/2005, men ikke brukt adressen eller hatt navn på postkassen etter det. Og på kundeservice sa de altså at det var blitt registrert en adresse på meg der i 2010. Og det kan jeg ikke skjønne at de skulle ha hatt noen grunn til å gjøre.

Man registrerte ikke nye navn kun ut fra brev (med mindre det var konvoluttene fra postens omadressering, de kjente man igjen, og det hendte folk ikke satte navn på kassen med en gang). Slik det er nå (har vært sånn i hvertfall siden 2010), så skal man ikke en gang gjøre dette, alt skal gå via omadressering og flyttemelding.

Godt å høre!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet på hybel til en ny by i høst for å studere. Ettersom jeg hadde planer om å flytte til en bedre hybel/leilighet i løpet av det første året, så ville jeg ikke verken melde flytting til Folkeregisteret eller gjøre noe annet.

I den nye postkassen min, GODT merket med fullt navn og full adresse o.l., så får jeg stort sett posten min - selv om det kan ta lang tid (jeg får beskjed når foreldrene mine (videre)sender brev og sånt). MEN jeg får ikke reklame!

Så spurte jeg Posten sin kundeservice om dette - og de sa at de ikke kunne levere reklame når jeg ikke har meldt adresseendring dit! Stemmer virkelig dette?

Altså:

Adressert post kommer frem som den skal.

Uadressert reklame, nei, det kan de IKKE levere før jeg har registrert meg på denne adressen!

Bakvendt?!

Der jeg bodde på hybel i en annen by fikk jeg reklame, uten å registrere meg noe sted... Nå skal jeg snart flytte (endelig!) og da blir det jo spennende å se hva som praktiseres på den nye adressen, i en annen del av byen ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet på hybel til en ny by i høst for å studere. Ettersom jeg hadde planer om å flytte til en bedre hybel/leilighet i løpet av det første året, så ville jeg ikke verken melde flytting til Folkeregisteret eller gjøre noe annet.

I den nye postkassen min, GODT merket med fullt navn og full adresse o.l., så får jeg stort sett posten min - selv om det kan ta lang tid (jeg får beskjed når foreldrene mine (videre)sender brev og sånt). MEN jeg får ikke reklame!

Så spurte jeg Posten sin kundeservice om dette - og de sa at de ikke kunne levere reklame når jeg ikke har meldt adresseendring dit! Stemmer virkelig dette?

Altså:

Adressert post kommer frem som den skal.

Uadressert reklame, nei, det kan de IKKE levere før jeg har registrert meg på denne adressen!

Bakvendt?!

Der jeg bodde på hybel i en annen by fikk jeg reklame, uten å registrere meg noe sted... Nå skal jeg snart flytte (endelig!) og da blir det jo spennende å se hva som praktiseres på den nye adressen, i en annen del av byen ;-)

Vel, det stemmer faktisk, selv om de får det til å høres vanvittig ut.

Reklame produseres i et antall ut fra hvor mange som er registrert i adresseregisteret med reklame/ikke reklame. Så i utgangspunktet så skal budet kun få det antallet han trenger så lenge det holdes oppdatert. Og siden budene ikke selv får lov til å registrere nye navn, da alt skal gå via adresseendring, så har han i teorien ikke nok reklame å legge i postkasser der noen ikke har meldt innflytting.

Men i praksis så vil man ikke klare å holde registeret 100% oppdatert til en hver tid, ettersom folk flytter inn og ut både før og etter flyttemeldingen sendes. Så man skal alltids ha noen reklamer til overs til "sånne som deg". At budet velger å være "vanskelig" er i teorien helt riktig, men i praksis unødvendig.

Forøvrig så skulle ikke den adresserte posten din heller blitt levert før du meldte omadressering om budet skulle fulgt reglene helt korrekt. For hvem som helst kan faktisk sette ditt navn på en postkasse og bestille post dit.

Hilsen postansatt :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Posten virker jo pr def ikke....

De har levert ut mine rekommanderte sendinger til noen andre.

De har levert ut mine rekommanderte sendinger uten å sjekke leg.

Miste en rekommandert sending(som jeg sendte) uten å gi meg erstatning for denne.

Ikke klart å registrere ny, riktig adresse (herunder omadressering) før etter 4 ganger, da med personlig oppmøte.

Prestert å kreve at jeg skal hente pakker i nabobyen, og ikke ved et av de 4 postkontorene her i kommunen....

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan de klarer å ikke registrere rett adresse på flere forsøk er jeg nysgjerrig på, ettersom det er du selv som gjør dette, enten på nettet eller skriftlig? Muligens har det vært problemer med selve adressen, ettersom de forholder seg til kommunale adresser, som ikke alltid stemmer overens med hva folk mener de har som adresse.

Det med legitimasjon på postkontorene er håpløst, har selv fått hente pakke til både meg og gubben uten leg. Da har de fått høre det, men tviler på at det hjelper.. Både det og rekommanderte sendinger er postkontorene og verdiavdelingen sitt ansvar da, ikke postbudene, de har ingenting med det å gjøre. Tar aldri i sendingene, kun i utleveringslappene som går i postkassen når de kommer fra verdiavdelingen/postkontoret.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...