Gjest AnneShirley Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Jeg vil bare oppfordre alle til å ringe postens kundeservice og sjekk hvilken postadresse de er oppført med. Jeg har alltid kun hatt en adresse, alltid sendt omadressering når jeg har flyttet og alltid merket postkassen godt. Man skulle tro at man da var trygt registrert på en adresse. Men NEI. I går mottok jeg et brev, som noen hadde videresendt til meg, fra en adresse jeg flyttet fra for over 7 år siden (og da meldte jeg selvfølgelig adresseendring). Jeg har meldt adresseendring 4 ganger etter at jeg bodde på denne adressen. At post blir sendt feil skjer hver dag og er ingen krise. Men dette brevet kom fra posten. Og de kunne berette at de hadde to adresser på meg, denne helt fullstendig gale adressen de hadde sendt brevet til og min korrekte adresse. Og om de ikke hørte noe fra meg kom de nå til å sende min post kun til denne fullstendig gale adresse. HVH????? Her har jeg gjort ALT RIKTIG, meldt adresseendring hver gang, merket postkassen, hatt kun en adresse der jeg har både vært folkeregistrert og registrert hos posten der også mine barn og min mann mottar sin post. LIKEVEL var posten i ferd med å "tvangsomregistrere" meg til en helt annen adresse. Og hva svaret de på kundeservice hos posten? Jo, de mente at "noen hadde sendt noe til denne adressen i 2010". Og det var altså nok til at jeg ble registrert med to adresser. Og nå da plutselig forsøkt flyttet til en fullstendig sprø adresse. Dette er altså noe som kan skje hvem som helst, selv om du har gjort alt etter boka. Så ring posten, telefon 04004 og sjekk at de ikke har fått for seg at du skal ha posten til en annen adresse enn det du har meldt til dem. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Omadresseringen til posten kan du like godt bare droppe, nesten ingenting blir videresent likevel. Hadde en sak som gikk til inkasso fordi den første regningen aldri kom fram noe sted og purringen gikk til den gamle.
Gjest AnneShirley Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Omadresseringen til posten kan du like godt bare droppe, nesten ingenting blir videresent likevel. Hadde en sak som gikk til inkasso fordi den første regningen aldri kom fram noe sted og purringen gikk til den gamle. Jo, da. Mine omadresseringer har fungert fint. Det er ikke temaet. Poenget her er at posten på eget initiativ har "omregistrert meg" til en annen adresse en den jeg bruker og har meldt til dem. Og det uten å varsle meg på min faktisk meldte adresse. Et meget grov sak, mener jeg. Og det er bare tilfeldig at jeg oppdaget det i tide og fikk stoppet det. Så derfor oppfordrer jeg andre til å sjekke sin adresse også. Hvem som helst kan altså bli utsatt for dette. Jeg hadde ikke to adresser, bare en. Men posten hadde fått for seg at jeg brukte en annen adresse også, og valgte bare plutselig denne gale adressen foran den riktige for meg.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Jo, da. Mine omadresseringer har fungert fint. Det er ikke temaet. Poenget her er at posten på eget initiativ har "omregistrert meg" til en annen adresse en den jeg bruker og har meldt til dem. Og det uten å varsle meg på min faktisk meldte adresse. Et meget grov sak, mener jeg. Og det er bare tilfeldig at jeg oppdaget det i tide og fikk stoppet det. Så derfor oppfordrer jeg andre til å sjekke sin adresse også. Hvem som helst kan altså bli utsatt for dette. Jeg hadde ikke to adresser, bare en. Men posten hadde fått for seg at jeg brukte en annen adresse også, og valgte bare plutselig denne gale adressen foran den riktige for meg. Bare tilfeldig at du oppdaget det i tide og fikk stoppet det? Jeg trodde du skrev adressen hadde vært registrert på deg siden 2010? Dette er et brev alle med mer enn en adresse får i disse tider, og jeg tror nok det er ment til å oppklare slike feiltakelser som dette. Synes det er et bra tiltak av posten, siden de sikkert får oppklart en del misforståelser på denne måten. Når det gjelder at brevet var videresendt, så tipper jeg det er videresendt fra posten selv. Jeg var postbud for et par år siden, og det hendte seg at folk fikk brev på en adresse selv om de hadde flytta for leeenge siden. Om det så ut som noe viktig, så hendte det seg vi var greie og skrev på den nye adressen og sendte det videre. Altså på ingen måte en omadressering, men en videresending uten at brevet hadde vært oppi noen postkasse først. Folkeregistrert adresse har ikke noe å si for hvor du mottar post. Det som har noe å si er hva du selv melder fra til posten. Om du har meldt omadressering før er det viktig at du har meldt varig omadressering og ikke midlertidig. Om du melder midlertidig, så vil du beholde din gamle adresse. Kan godt hende du vet dette, men det er overraskende mange som misforstår dette. Om man melder varig adresseendring så blir man automatisk "fjernet" fra den gamle adressen. Svaret du fikk fra kundeservice er helt bak mål. Det svaret gir absolutt ikke noen som helst mening, og jeg synes du skal ta kontakt skriftlig og fortelle hva kundebehandler sa til deg. Da får du også forhåpentligvis forklart hvorfor du er registrert med to adresser. Du kan også be kundeservice om å ta kontakt med postomdelingen på den gale adressen og høre om de har levert post til deg der. Om de ikke har det så synes jeg ikke det er så mye å være hysterisk for 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jo, da. Mine omadresseringer har fungert fint. Det er ikke temaet. Poenget her er at posten på eget initiativ har "omregistrert meg" til en annen adresse en den jeg bruker og har meldt til dem. Og det uten å varsle meg på min faktisk meldte adresse. Et meget grov sak, mener jeg. Og det er bare tilfeldig at jeg oppdaget det i tide og fikk stoppet det. Så derfor oppfordrer jeg andre til å sjekke sin adresse også. Hvem som helst kan altså bli utsatt for dette. Jeg hadde ikke to adresser, bare en. Men posten hadde fått for seg at jeg brukte en annen adresse også, og valgte bare plutselig denne gale adressen foran den riktige for meg. Har du fremdeles navnet ditt på postkassen på den gamle adressen? Hvis ikke, så vil jeg si at det sannsynligvis ikke er en tilfeldighet at du har fått oppdaget det i tide da er det nok posten selv som har sett at den gamle adressen var feil og sendte det videre til den nye. Men du har jo et godt poeng. Kanskje noen er registrert med flere adresser og ikke har fjernet navnet sitt fra den gamle postkassen. Da kan man risikere at brevet blir lagt i den gamle postkassen... Vær derfor påpasselig med å fjerne navnene fra postkassen når man flytter og meld varig adresseendring. Og om man er usikker, så er det lurt å følge ditt tips om å rett og slett ringe og høre. 1
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 (endret) Bare tilfeldig at du oppdaget det i tide og fikk stoppet det? Ja, absolutt. De som bor der nå sendte den videre. Tusen takk til dem! Jeg trodde du skrev adressen hadde vært registrert på deg siden 2010? POSTEN hadde registrert denne adressen på meg i 2010, ikke jeg. Jeg har ikke brukt denne adressen siden 2005 Dette er et brev alle med mer enn en adresse får i disse tider, og jeg tror nok det er ment til å oppklare slike feiltakelser som dette. Synes det er et bra tiltak av posten, siden de sikkert får oppklart en del misforståelser på denne måten. Jo, men jeg hadde ikke to adresser. Bare EN. Og det var ikke den ene adressen posten sendte posten til. Når det gjelder at brevet var videresendt, så tipper jeg det er videresendt fra posten selv. Nei, det var av de snille menneskene som bor der nå. Folkeregistrert adresse har ikke noe å si for hvor du mottar post. Det som har noe å si er hva du selv melder fra til posten. Men det er jo nettopp det posten IKKE har gjort i dette tilfellet. De har IKKE sendt dette brevet til den adressen jeg har meldt dem. Om du har meldt omadressering før er det viktig at du har meldt varig omadressering og ikke midlertidig. Om du melder midlertidig, så vil du beholde din gamle adresse. Kan godt hende du vet dette, men det er overraskende mange som misforstår dette. Om man melder varig adresseendring så blir man automatisk "fjernet" fra den gamle adressen. Jeg har aldri meldt midlertidig adresseendring. Kun varig. Og jeg har bodd fire steder etter at jeg bodde på den adressen posten plutselig plukket fram til meg. Svaret du fikk fra kundeservice er helt bak mål. Det svaret gir absolutt ikke noen som helst mening, og jeg synes du skal ta kontakt skriftlig og fortelle hva kundebehandler sa til deg. Da får du også forhåpentligvis forklart hvorfor du er registrert med to adresser. Takk for tipset, det skal jeg gjøre. Du kan også be kundeservice om å ta kontakt med postomdelingen på den gale adressen og høre om de har levert post til deg der. Om de ikke har det så synes jeg ikke det er så mye å være hysterisk for Jeg syntes absolutt at det er noe å "bli hysterisk for" at posten var i ferd med å omadressere meg fra en adresse jeg selv meldte aresseendring fra i 2005 og ikke har brukt siden, uten å varsle dette til adressen jeg faktisk bruker. Det er jo helt bak mål! Og noe jeg virkelig ikke trodde kunne skje. Plutselig ville all posten min bli sendt til en helt annen del av landet. Og det mener faktisk jeg ville blitt rimelig krise. Endret 29. april 2012 av AnneShirley 1
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Har du fremdeles navnet ditt på postkassen på den gamle adressen? Selvfølgelig er det ikke det. Det ble fjernet da jeg flyttet derifra i januar 2005 og meldte adresseendring til posten. Men du har jo et godt poeng. Kanskje noen er registrert med flere adresser og ikke har fjernet navnet sitt fra den gamle postkassen. Da kan man risikere at brevet blir lagt i den gamle postkassen... Vær derfor påpasselig med å fjerne navnene fra postkassen når man flytter og meld varig adresseendring. Men jeg har kun hatt og brukt EN adresse. Denne "registrering" av den gamle adressen min var noe posten hadde funnet på helt på eget initiativ i 2010, bare fordi en eller annen hadde sendt noe til den uttaderte adressen (trolig reklame). Dette er altså noe ALLE bør gjøre. Jeg har som sagt alltid gjort ALT RIKTIG ved adresseendringer mhp varsling til posten, fjerning av navn på gammel postkasse og merking på ny, varsling til alle kontakter osv. LIKEVEL har posten gjort denne mega-blemmen! Og om man er usikker, så er det lurt å følge ditt tips om å rett og slett ringe og høre. Jeg var absolutt ikke usikker. Alt skulle og burde vært helt i orden. Posten klarte å rote det skikkelig til likevel! Derfor oppfordrer jeg ALLE til å ringe posten å sjekke!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 "Alle" de som klager på posten virker så hysteriske og sinte. De må bruke mye utropstegn og store bokstaver for å få ut sitt sinne. Jeg synes det er en veldig dårlig måte å klage på.. Når man virker saklig og rolig blir man oftere tatt seriøst, og da kommer man nok oftere frem med klagen også.. Dette er noe jeg har diskutert i flere av mine yrker der vi driver med kundebehandling. Når det er sagt, så er det jo utrolig kjipt det her, og du har selvfølgelig all grunn til å klage. Jeg synes likevel du virker litt skråsikker på hva som har skjedd. Det med at den andre adressen ble registrert i 2010.. Fikk du høre det av den kundebehandleren som var helt på villspor? Kontakt ny kundebehandler og finn ut av dette. Jeg synes det høres skikkelig merkelig ut. Det handler heller ikke om å omadressere til den gamle adressen. Det handler rett og slett om at om du ikke hadde sagt fra, så hadde all posten sendt til din nåværende adresse blitt sendt i retur, og du ville derfor ha merket det ganske kjapt. Ikke at det er en unnskyldning på noen som helst måte, men det er i alle fall det som hadde skjedd. Om postbudene er våkne, så hadde de også reagert på at du plutselig ikke skulle ha hatt post der mer. Og postbud skal faktisk ikke levere post i en postkasse der navnet ditt ikke står. Noen gang er folk sløve og man må levere post i postkasse uten navn uansett, men i teorien skal det ikke skje. Derfor bør du be kundebehandler kontakte postomdelingen på din gamle adresse slik at de blir klare over feilen de har gjort (levert brev til de som bor på din gamle adresse). Jeg synes det høres veldig rart ut at du har vært registrert på den adressen siden 2010 og kun fått dette ene brevet dit. Enda en grunn til å få høre fra den postomdelingen hva som har skjedd og hva postbudet har gjort med brevene dine. 1
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 "Alle" de som klager på posten virker så hysteriske og sinte. De må bruke mye utropstegn og store bokstaver for å få ut sitt sinne. Fordi posten betyr mye for folk. Og det er noe man burde kunne stole på. Når det er sagt, så er det jo utrolig kjipt det her, og du har selvfølgelig all grunn til å klage. Jeg synes likevel du virker litt skråsikker på hva som har skjedd. Jeg er i alle fall skråsikker på at jeg har gjort ting riktig. Jeg er en veldig nøye person og har selv jobbet med adresser. Så dette har jeg hatt kontroll på. Det med at den andre adressen ble registrert i 2010.. Fikk du høre det av den kundebehandleren som var helt på villspor? Kontakt ny kundebehandler og finn ut av dette. Jeg synes det høres skikkelig merkelig ut. Ja, det ER skikkelig merkelig. Jeg snakket med to forskjellige og ingen hadde noe annet å si enn at "de hadde registrert den på meg i 2010". Og når jeg spurte hvorfor i alle dager de hadde gjort det, var svaret at "noen hadde nok sendt noe til meg på den adressen da". Det handler heller ikke om å omadressere til den gamle adressen. Det handler rett og slett om at om du ikke hadde sagt fra, så hadde all posten sendt til din nåværende adresse blitt sendt i retur, og du ville derfor ha merket det ganske kjapt. Ikke at det er en unnskyldning på noen som helst måte, men det er i alle fall det som hadde skjedd. Tviler vel på at all posten hadde blitt sendt i retur. Mye av det jeg får er jo distribuert lokalt, og posteombærerene her ville jo ikke plutselig begynt å sende all min post i retur, mens de leverte resten av familiens post. De lokale vet jo godt at jeg bor her. Og postbud skal faktisk ikke levere post i en postkasse der navnet ditt ikke står. Det er massevis av postkasser uten navn, så det stemmer vel ikke. Uansett, så havnet nå i alle fall dette brevet fra posten i en postkasse som ikke har hatt mitt navn på over 7 år. Jeg synes det høres veldig rart ut at du har vært registrert på den adressen siden 2010 og kun fått dette ene brevet dit. Enda en grunn til å få høre fra den postomdelingen hva som har skjedd og hva postbudet har gjort med brevene dine. Ja, det er veldig veldig rart. Men å ringe postens kundeservice nytter ikke. Jeg har snakket med to ulike der, og alt de var opptatt av var at "nå hadde de ordnet det". Og da skulle ikke jeg bry meg om hva i alle dager som hadde skjedd.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Tviler vel på at all posten hadde blitt sendt i retur. Mye av det jeg får er jo distribuert lokalt, og posteombærerene her ville jo ikke plutselig begynt å sende all min post i retur, mens de leverte resten av familiens post. De lokale vet jo godt at jeg bor her. Det er massevis av postkasser uten navn, så det stemmer vel ikke. Uansett, så havnet nå i alle fall dette brevet fra posten i en postkasse som ikke har hatt mitt navn på over 7 år. Ja, det er veldig veldig rart. Men å ringe postens kundeservice nytter ikke. Jeg har snakket med to ulike der, og alt de var opptatt av var at "nå hadde de ordnet det". Og da skulle ikke jeg bry meg om hva i alle dager som hadde skjedd. Det tror jeg også. Derfor blir det rart at du skrev at du oppdaget det i tide, for jeg tror nok at noen hadde oppdaget det før det hadde skjedd noe mer. Men selvfølgelig er det ikke alle steder det er like våkne postbud. Jeg skrev at det er i teorien.. Man skal ikke levere post til postkasser uten navn, men man blir rett og slett nødt siden folk er så sløve med å merke postkassene sine. Det er nok en av grunnene til at posten sender ut disse brevene, siden det er stor usikkerhet om de faktiske adressene til folk. Men det skulle absolutt ha vært gjort på en annen måte, og jeg er helt enig med deg i at dette er et dårlig påfunn fra postens side. Bra det har ordnet seg da i det minste. Håper bare de har videreformidlet beskjeden til postomdelingen det gjelder, men det tviler jeg på. Det er sjelden postbudene faktisk får tilbakemelding fra kundeservice, og hvorfor det vet jeg rett og slett ikke. Postbudene etterlyser jo selv feedback og vil jo vite når de har gjort noe bra og noe dårlig. (helst ikke fra de illsinte kundene da, men videreformidlet gjennom kundebehandler )
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Det tror jeg også. Derfor blir det rart at du skrev at du oppdaget det i tide, for jeg tror nok at noen hadde oppdaget det før det hadde skjedd noe mer. Men selvfølgelig er det ikke alle steder det er like våkne postbud. Det kan godt hende jeg ikke hadde lidd stor nød, selv om posten hadde gjennomført denne "registreringsflyttingen" på meg. Men jeg fikk litt skrekken. Det er tross alt mye viktig som kommer i posten. Jeg har bla et enkeltmannsforetak ("på si"), så selv "litt" rot mhp postombæring, kunne medført skikkelig krøll. Men jeg synes uansett det er helt på trynet at posten "overprøver" det jeg selv har meldt til dem mhp adressen, selv om jeg har meldt helt riktig og mottar post HER daglig. Hvorfor har de "registrert en adresse på meg" på eget initiativ?? Jeg har da ikke 100% kontroll på hva noen kan finne på å skrive på en konvolutt og hive i ei postkasse.
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Postbudene etterlyser jo selv feedback og vil jo vite når de har gjort noe bra og noe dårlig. (helst ikke fra de illsinte kundene da, men videreformidlet gjennom kundebehandler ) De illsinte er jo ofte de som har opplevd de største feilene, så de burde man i alle fall få vite om.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Jeg tror de driver med en slags oppryding, jeg har også fått et liknende brev fra posten. Der spurte de om en adresse jeg brukte midlertidig i 3 uker for 7 år siden. Da bodde jeg hos noen og brukte sånn c/o adresse og det ble visst registrert. Men ingenting farlig, min post ble aldri sendt dit siden, og nå fikk jeg en beskjed om at den adressen blir slettet, hvis jeg ikke svarer. Fikk først litt panikk, jeg også, men leste det brevet ferdig og det var jo ingenting farlig.
Ryvre Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Det er ingen tilfeldighet at du oppdaget dette og at akkurat du fikk et slikt brev fra posten. Posten omorganiserer hele systemet sitt og sender ut et slikt brev til alle som står på flere adresser. Jeg fikk også et slikt brev hvor den andre adressen var en adresse jeg flyttet fra for 20 år siden. Likevel har ingen post blitt sendt til denne adressen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Det kan godt hende jeg ikke hadde lidd stor nød, selv om posten hadde gjennomført denne "registreringsflyttingen" på meg. Men jeg fikk litt skrekken. Det er tross alt mye viktig som kommer i posten. Jeg har bla et enkeltmannsforetak ("på si"), så selv "litt" rot mhp postombæring, kunne medført skikkelig krøll.Men jeg synes uansett det er helt på trynet at posten "overprøver" det jeg selv har meldt til dem mhp adressen, selv om jeg har meldt helt riktig og mottar post HER daglig. Hvorfor har de "registrert en adresse på meg" på eget initiativ?? Jeg har da ikke 100% kontroll på hva noen kan finne på å skrive på en konvolutt og hive i ei postkasse. Det kunne nok ha medført store problemer ja kan jeg tenke meg. Det som ofte skjer når posten registrerer en person på en adresse av eget initiativ er at personen plutselig begynner å få en del brev på den adressen. Men man skal vel i teorien (nok en gang, teorien... ) ikke registrere noen på en adresse uten at navnet deres kommer opp på postkassen. Det er derfor jeg er så nysgjerrig på hva som har skjedd med den adressen din i 2010 De illsinte er jo ofte de som har opplevd de største feilene, så de burde man i alle fall få vite om. Absolutt. Jeg vil jo selv vite om jeg har gjort noe galt, både da jeg var postbud, da jeg jobbet i butikk og nå som jeg er kundekonsulent. Det gjør meg bare dyktigere. Men det er en fordel å få de skikkelig sinte beskjedene videreformidlet
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 Det er ingen tilfeldighet at du oppdaget dette og at akkurat du fikk et slikt brev fra posten. Jo, dette brevet ble lagt i en postkasse uten mitt navn, på en adresse jeg flyttet fra for over 7 år siden (og da omadresserte posten vekk fra). Så det var absolutt tilfeldig at jeg i det hele tatt oppdaget dette. Kun takket være hyggelige mennesker som bor på denne adressen. Posten omorganiserer hele systemet sitt og sender ut et slikt brev til alle som står på flere adresser. Men jeg BURDE ikke ha vært oppført med mer en en adresse. Den ene adressen (den brevet ble sendt til) var "fri diktning" fra posten side. Jeg fikk også et slikt brev hvor den andre adressen var en adresse jeg flyttet fra for 20 år siden. Likevel har ingen post blitt sendt til denne adressen. Ille nok. Men for meg sendte de altså dette brevet til en annen adresse enn den jeg er registrert på og bruker. Hadde de sendt brevet til min riktige registrerte adresse for å sjekk om jeg også brukte den en gammel adresse, hadde jeg skjønt mer. Men her satte de altså opp en adresse jeg meldte flytting FRA for over 7 år siden som primæradressen. Det gjør det hele litt mer spesielt.
Gjest AnneShirley Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Det er derfor jeg er så nysgjerrig på hva som har skjedd med den adressen din i 2010 Jeg også!! Men det synes altså ikke postens kundeservice at jeg skal bry meg om. Det eneste som betyr noe er at "det er rettet nå". Hva som har skjedd og kunne ha skjedd har jeg vist ikke noe med. Jeg forsøkte å forklare at jeg er urolig for andre som evt opplever noe lignende og ikke mottar dette brevet. Men jeg fikk streng beskjed om at "du skal IKKE bry deg om "de andre", alt du skal tenke på er at nå har jeg registrert det riktig hos deg".
Mrs.Shadows Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Jeg fikk også ett sånt brev for en stund siden - og det var den adressen mamma bodde på før jeg flyttet til pappa for over 10 år siden, og da ble det sendt flyttemelding (og to ganger etter det) både til posten og folkeregisteret. Rare greier.
Pia82 Skrevet 29. april 2012 #19 Skrevet 29. april 2012 Posten kan rote til ja. For ikke så lenge siden fikk jeg et brev i postkassen med et navn på som jeg aldri har hørt før, en totalt fremmed fyr. Den adressen som egentlig stod på konvolutten var en annen, men Posten hadde klistret på en sånn gul lapp som de klistrer på ved midlertidig ettersending når man har flyttet, med min adresse på lappen. Jeg spurte de som eier huset jeg leier leilighet i og de vet ikke hvem han fremmede fyren er, de har eid og bodd i huset i ca 10 år. Dvs det er ikke en tidligere leieboer i løpet av de siste ca 10 årene. Jeg tviler for at han bodde her og ba om ettersending av post fra den forrige adressen til denne adressen med en varighet på over 10 år! Er ganske sikker på at posten ikke ettersender midlertidig i over 10 år Innbiller meg at jeg og fikk et sånt brev som TS for noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #20 Skrevet 29. april 2012 Posten kan rote til ja. For ikke så lenge siden fikk jeg et brev i postkassen med et navn på som jeg aldri har hørt før, en totalt fremmed fyr. Den adressen som egentlig stod på konvolutten var en annen, men Posten hadde klistret på en sånn gul lapp som de klistrer på ved midlertidig ettersending når man har flyttet, med min adresse på lappen. Jeg spurte de som eier huset jeg leier leilighet i og de vet ikke hvem han fremmede fyren er, de har eid og bodd i huset i ca 10 år. Dvs det er ikke en tidligere leieboer i løpet av de siste ca 10 årene. Jeg tviler for at han bodde her og ba om ettersending av post fra den forrige adressen til denne adressen med en varighet på over 10 år! Er ganske sikker på at posten ikke ettersender midlertidig i over 10 år Innbiller meg at jeg og fikk et sånt brev som TS for noen år siden. Da er det noen som har omadressert feil. Dette skjer med jevne mellomrom, og spesielt på sommeren når det er en del vikarer. Ikke alle som tar seg tid til å lære opp vikarene skikkelig. Fyren skulle sikkert ha omadressert brevet sitt, men fikk omadresseringslappen til noen andre påklistret. Synes dette er et tegn på at de ansatte i posten har alt for dårlig tid. De har jo ikke tid til å være nøyaktige og forsikre seg om at alt blir riktig. Må bare skynde seg for å få unna jobben på en slurvete måte fordi de i toppen vil ha innsparinger hele tiden. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå