Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder nå på å ta privatisteksamen I alle fagene jeg trenger for å få studiekompetanse. Karakterene kommer Jo enkeltvis på forskjellige ark I posten etterhvert. Har forstått det slik at jeg må få alle karakterene på et vitnemål sammen med karakterene fra kompetansebeviset, for deretter sende inn vitnemålet til samordna opptak innen 1.juli.

Spm 1: Jeg sender inn en kopi av vitnemålet til samordna opptak, sant? Ikke det orginale regner jeg med? Så klart stemplet med "rett kopi". Dumt spm kanskje... Vil bare være sikker.

Spm 2: For å få dette vitnemålet med alle karakterene på, så må jeg innom en vgs slik at de kan lage et til meg. Må dette være samme skole som jeg fikk kompetansebeviset mitt hos? Altså samme skole som jeg gikk vg1 og vg2 på? Eller kan jeg gå på hvilken som helst skole å få det ordnet? Har hørt litt forskjellig nemlig...

Takker så mye om noen gidder å svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Sist jeg sjekka så går vitnemål elektronisk til samordna opptak, er kun hvis du søker på privatskoler eller utlandet du må sende det selv.

2. Jeg vet ikke om det går an å få det skrevet ut andre steder, når jeg tok privatisteksamen så fikk jeg vitnemålet mitt utskrevet på den VGSen jeg gikk på.

Håper det var litt hjelp! :)

Skrevet

2. Jeg gjorde dette ifjor og fikk beskjed om at den vgs skolen jeg gikk sist på skulle skrive ut vitnemålet, jeg måtte sende inn alle kompetansebevis fra privatisteksamener til de. Det hadde seg sånn at den skolen jeg gikk sist på var nedlagt og da var det privatistkontoret i det samme fylket som måtte ta på seg jobben med å skru sammen vitnemål til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...