Gå til innhold

Hjelp meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kastet ut hjemmefra for rundt to måneder siden etter mye krangling med moren min. Hun sliter med angst, depresjon og lider av kronisk utmattelsessyndrom og har en tendens til å ta ut dette på meg.

Forige uke prøvde vi å møtes, men det endte som vanlig dårlig og hele den siste uken har jeg fått meldinger om at det var min skyld at bestemoren min døde, hun skulle ønske jeg tok selvmord, jeg er stygg, feit og "20 års bortkastet tid".

Hun sier også at jeg gjør det så dårlig på skolen at jeg aldri kommer til å ha noen karriere eller fremtid og at jeg bare "burde avslutte livet mitt nå". Hun forstår ikke at det er livet med hun det siste året som har gjort at jeg ikke har fått jobbet så mye med skolen som jeg helst vil. Jeg kan love dere at det er vanskelig å konsentrere seg om skolen med en mor som kaster knust glass på deg om morgenen.

Selv om jeg har flyttet ut er jeg redd og nervøs hele tiden. Selv om jeg har problemer med moren min er jeg fortsatt glad i hun og jeg er livredd for at hun skal ta selvmord eller lignende før vi har fått ordnet opp.

Jeg har prøvd å ordne opp med hun og sette meg ned og snakke ærlig med hun flere ganger men hun bryter alltid tilliten min og svikter meg gang på gang. F. eks da jeg fortalte hun hva jeg ønsket å jobbe med i fremtiden også hørte jeg en time senere at hun lo av meg på telefonen og sa til tanten min at jeg aldri ville klare å gjøre det jeg ønsker.

Jeg sliter så utrolig mye psykisk nå og er kjemperedd for at dette vil ødelegge for meg i fremtiden. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så utrolig redd og deprimert.

Er det noen der ute som har noen råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som mor selv så skjærer det ekstra i hjertet at noen kan oppføre seg slik mot barna sine. Jeg tror det er best for deg å kutte ut moren din, hun ødelegger for deg og trekker deg ned i søla. Jeg har selv kuttet kontakten med en av mine foreldre, og skjønner godt at det er vanskelig, men selv fikk jeg i hvert fall det mye bedre etterpå.

Vil sende deg en god klem :klem: Jeg syns du virker som ei bra og oppegående jente, ikke la moren din ødelegge deg helt.

Endret av Linelia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke så mye å si, annet enn at jeg er enig med personen over meg.

Vil bare gi deg en stor :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, det hjelper virkelig at det føles som noen bryr seg :/

Tenkte jeg skulle prøve å sende hun en gave til uken og prøve å gjøre tng godt igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, det hjelper virkelig at det føles som noen bryr seg :/

Tenkte jeg skulle prøve å sende hun en gave til uken og prøve å gjøre tng godt igjen.

Uff... :tristbla::klemmer:

Kan skjønne du ikke har det bra nei. Men tror ikke du får skværet opp ting med å sende henne en gave. Ting faller fort tilbake dit du er nå.

Sier meg faktisk enig med de over at det er kanskje det beste å kutte kontakten, for ditt beste.

Men igjen så kan jeg tenke meg at hun igjen får enda mer nedtur og hvor mye tåler hun?...

Er noen som sier ting bare for oppmerksomhetens skyld(ang, selvmord), men andre blir ikke tatt på alvor.

Gjest lois lane
Skrevet

WOW, dette var creepy. Kunne likegjerne vært meg som skrev startinnlegget ditt TS. Min mor sliter også med depresjoner og har ME. Vet ikke å begynne på lista over sjuke ting hun har gjort, men hun har aldri bedt meg ta selvmord..

Vurderer selv å kutte ut moren min, men jeg trenger liksom en form for mamma i disse tider. Når jeg ser venner og kjæresten min sine forhold til foreldrene sine blir jeg så lei meg, jeg har aldri hatt det de har hatt. Aldri følt meg trygg hjemme. Føler mwg litt som en "ødlagt vare" av og til..

Jeg vil aldri ha barn i redsel for å utsette et barn for noe likt!

Føler med seg TS

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg vennen, dette må du få hjelp til å takle. Du sier du går på skole, er det vgs? Høyskole eller universitet?

Jeg synes du skal la være å krype for moren din akkurat nå, og heller fokusere på at du selv skal ha det godt. Jeg skjønner at moren din er syk og ikke kan noe for hva hun driver med, men hun bryter deg ned og ødelegger deg. Det kan du ikke la henne gjøre.

Men du må få hjelp til å takle vonde følelser og snakke ut om ting, så som sagt, hvilken type skole går du på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...