AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Del Skrevet 26. april 2012 kvart tablett skal jeg nå ta.. MEN er redd at jeg blir sløv og dopa at jeg ikke klarer å gjøre leksene mine imorgen... noen erfaringer? Jeg trenger å ta den, har ikke det så bra her i livet, men jeg er bare litt redd! Setter pris på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #2 Del Skrevet 26. april 2012 7,5 mg altså? Jeg har gått på Remeron (for søvn, ikke terapeutisk dose), og opplevde bare veldig sløvhet på 30 mg. 15 mg (min startdose) gikk helt fint. Litt sløv, men langt i fra så sløv at jeg ikke klarte å gjøre det jeg skulle. Du blir nok ikke "dopa" på remeron, men du kan risikere å bli trøtt. Uansett så er ikke 7,5 mg så stor dose, så jeg tviler på at du vil få noen voldsom reaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #3 Del Skrevet 26. april 2012 Du blir ikke hverken sløv eller dopa i morgen, er min erfaring med remeron, du vil føle deg monoton, avslappet, litt sånn "dont care" følelse overfor følelser som kanskje var angst, skrekk, og litt sånn. Pillene sløver deg litt ned, men ikke så mye at du ikke får gjort dagligdagse gjøremål. Spesielt om det bare er en kvart tablett nå i første omgang. Er det 15mg, 20mg, eller hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Del Skrevet 26. april 2012 7,5 mg altså? Jeg har gått på Remeron (for søvn, ikke terapeutisk dose), og opplevde bare veldig sløvhet på 30 mg. 15 mg (min startdose) gikk helt fint. Litt sløv, men langt i fra så sløv at jeg ikke klarte å gjøre det jeg skulle. Du blir nok ikke "dopa" på remeron, men du kan risikere å bli trøtt. Uansett så er ikke 7,5 mg så stor dose, så jeg tviler på at du vil få noen voldsom reaksjon. Dette er noe helt nytt for meg. Jeg sliter med angst og depresjon. legen anbefalte det til meg. Er bare redd.. men jeg tror jeg må ta den. Alt er bedre enn det jeg føler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #5 Del Skrevet 26. april 2012 Du blir ikke hverken sløv eller dopa i morgen, er min erfaring med remeron, du vil føle deg monoton, avslappet, litt sånn "dont care" følelse overfor følelser som kanskje var angst, skrekk, og litt sånn. Pillene sløver deg litt ned, men ikke så mye at du ikke får gjort dagligdagse gjøremål. Spesielt om det bare er en kvart tablett nå i første omgang. Er det 15mg, 20mg, eller hva? den jeg har er 30.. så skal jeg ta en kvart av den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #6 Del Skrevet 26. april 2012 Tror jeg begynner med den imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Del Skrevet 26. april 2012 hvor lenge tar man den før man legger seg??... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #8 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg tok en pille og følte meg som en zombie i to dager etterpå. Helt jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg tok den et par timer før jeg la meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #10 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg tok en pille og følte meg som en zombie i to dager etterpå. Helt jævlig. hvordan? kan du utdype? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #11 Del Skrevet 26. april 2012 hvordan? kan du utdype? Husker ikke så veldig godt, men jeg sov og sov sov. Orka nesten ingenting. Alt var et ork og det å gjøre små daglidagse ting var vanskelig. Utrolig tung i kroppen. Skikkelig ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #12 Del Skrevet 26. april 2012 Husker ikke så veldig godt, men jeg sov og sov sov. Orka nesten ingenting. Alt var et ork og det å gjøre små daglidagse ting var vanskelig. Utrolig tung i kroppen. Skikkelig ekkelt. er det andre piller som er bra mot angst og depresjon? som er bedre enn remeron?? som du har erfaring med... jeg tror jeg må bytte fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #13 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) er det andre piller som er bra mot angst og depresjon? som er bedre enn remeron?? som du har erfaring med... jeg tror jeg må bytte fastlege. Hvis du har fått beskjed av legen din om å begynne med remeron så må du jo det, ikke høre på mine erfaringer. Kan hende du ikke merker noe til det jeg opplevde. Begynte på Cipralex som hjalp i et par mnd, men så "slutta de og virke" så jeg begynte å ta lamictal i tillegg. Det hjalp. =) Nå tar jeg bare lamicta. Endret 26. april 2012 av Mortem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #14 Del Skrevet 26. april 2012 er det andre piller som er bra mot angst og depresjon? som er bedre enn remeron?? som du har erfaring med... jeg tror jeg må bytte fastlege. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Det som har fungert for noen kan gi deg ekstreme bivirkninger, og motsatt. Prøv ut det som legen din har gitt deg og om ikke det gir forventet effekt så kan du prøve en annen medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #15 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis du har fått beskjed av legen din om å begynne med remeron så må du jo det, ikke høre på mine erfaringer. Kan hende du ikke merker noe til det jeg opplevde. Begynte på Cipralex som hjalp i et par mnd, men så "slutta de og virke" så jeg begynte å ta lamictal i tillegg. Det hjalp. =) Nå tar jeg bare lamicta. godt å se at andre også bruker medisiner og blir frisk av det. Man blir jo så skremt av all det negative man hører. hvorfor kan fysisk syke folk ta medisiner uten at det blir noe styr ut av det, og vi psykisk syke får høre så masse dritt.. skulle ønske jeg var fysisk syk enn å leve med de helvetes psykiske problemene mine.. Problemet er at denne remeronen er apetittvekkende. Jeg skal prøve den jeg, hvis ikke så bytter jeg. Takk for svar mortem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2012 #16 Del Skrevet 26. april 2012 Såpass lav dose som dette skal det MYE til for at du merker dagen etterpå. Vanlig dose er 30-45 mg, doser på 80 mg har også vært brukt (felleskatalogen.no) Men ta gjerne å ta den første gang dagen før du har en rolig dag uansett. Om du mot formodning skulle være uheldig å reagere kraftig på det er det kjipt om det er samme dag som du skal noe som krever et skarpt sinn (eksamen, bilkjøring +++) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #17 Del Skrevet 26. april 2012 godt å se at andre også bruker medisiner og blir frisk av det. Man blir jo så skremt av all det negative man hører. hvorfor kan fysisk syke folk ta medisiner uten at det blir noe styr ut av det, og vi psykisk syke får høre så masse dritt.. skulle ønske jeg var fysisk syk enn å leve med de helvetes psykiske problemene mine.. Problemet er at denne remeronen er apetittvekkende. Jeg skal prøve den jeg, hvis ikke så bytter jeg. Takk for svar mortem Bruker Lamictal enda, så helt frisk er jeg nok ikke. Men medisinene hjelper sånn at jeg klarer å fungere i hverdagen. Bare hyggelig og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #18 Del Skrevet 27. april 2012 tok den igår natt og det hjalp ikke noe særlig. føler meg skjelven, litt svimmelhet som går å kommer, og mere angst.. når merker man forbedring? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #19 Del Skrevet 1. mai 2012 Har du blitt noe bedre? Hjalp remeron? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå