Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #1 Skrevet 24. januar 2004 Jeg har en jobb jeg mistrives særdeles dårlig i, jeg blir rett og slett kvalm når jeg går inn døra på jobben. Jeg har en utdannelse, men får ikke jobber jeg er kvalifisert for. Pga økonomi og forpliktelser er jeg avhengig av å ha den jobben jeg har nå inntil jeg finner en ny. Det ser svart ut, jeg har faktisk søkt jobber i snart tre år uten napp. Jeg tror jeg er i ferd med å bli deperimert. Har noen av dere andre opplevd det samme? Hvordan holdt dere ut? Hvordan løste dere evt problemet?
Gjest lmari Skrevet 24. januar 2004 #2 Skrevet 24. januar 2004 I fjor hadde jeg en jobb ved siden av skolen som jeg mistrivdes veldig i - hadde det på samme måte som deg; ble kvalm av å tenke på at jeg skulle på jobb. Jeg kunne ha sluttet, og funnet meg en annen jobb, men visste at den jobben var viktig for meg i min videre karriere, så det var viktig for meg å holde ut. Jeg løste det ved å snakke med en del folk om det - på den måten ble jeg tvunget til å sette ord på hva det var jeg mistrivdes så fryktelig med. Når jeg hadde satt ord på det, ble det faktisk lettere å gjøre noe med det. Noe av det som var kjipt for meg, var at jeg hadde usikre arbeidstider, jeg visste aldri når jeg skulle på jobb før på ettermiddagen dagen før jobb. Løste det ved å be om å få beskjed litt tidligere, noe sjefen min syntes var greit. ... Tror du må forsøke det samme - prøv å sette ord på hva du ikke liker, og så se om det er noe du aktivt kan gjøre for å bedre det.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #3 Skrevet 24. januar 2004 Jeg er veldig klar over hva jeg ikke liker med jobben min (jeg jobber på H&M): Jeg synes det er nitrist å henge opp klær, rydde etter andre mennesker, tråkke rundt, bli fysisk sliten (må gå/stå i butikken hele dagen, ikke lov å sitte/henge i butikken), smile konstant, hjelpe kunder, takle sure kunder, kort sagt absolutt ALT som har med butikkjobbing å gjøre! Jeg innrømmer det gjerne, jeg er overhode ikke noe servicemenneske, jeg avskyr å måtte sleike folk oppetter ryggen og være falsk blid. Jeg driter vel i om H&M får solgt varene sine, men jeg tar meg jo selvsagt sammen og gjør mitt beste i o m jeg får betalt for det. Det eneste jeg faktisk liker med jobben min er de gode kollegaene og at jeg får rabatt på klær. He he, det fikk jeg en utblåsning, så rådet ditt hjalp jo litt, Imari!
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #4 Skrevet 25. januar 2004 Jeg måtte bare skrive et svar til deg etter å ha lest innlegget ditt, for jeg skjønner deg så inderlig godt og føler med deg...Jeg har akkurat sagt opp min egen jobb fordi jeg mistrivdes så utrolig mye, jeg gruet meg til å gå på jobb, ble helt dårlig av å gå inn døra...I tillegg ble det satt opp ekstravakter på oss hele tiden pga. underbemanning og det var vanskelig å si nei hele tiden. Jeg har ikke angret på at jeg sa opp jobben jeg er også utdannet i noe helt annet, og har begynnt å søke andre jobber nå. Du har min fulle medfølelse, jeg forstår deg så godt, min gamle jobb var også på H&M..... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå