AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg er ikke helt inne i det gamet med å date akkurat, hehe. Vi er begge i midten av tyveårene Jeg har snakket med ham litt over nettet, men ikke sånn at vi er kjent med hverandre på noen måte (eneste jeg vet om ham er alderen, hvordan han ser ut pga bilder, måten han skriver på og at han går skole), noe jeg ser på som en fordel. Han vet ikke stort mer om meg heller. Så, til spørsmålene mine: - Hvordan skal jeg kle meg når vi skal spise hos ham og kanskje se en film? - Skal jeg gi ham en klem når vi møtes? - Hva skal jeg gjøre om det blir pinlig stillhet?
Skjønningen Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 Får litt nerver på dine vegne. Been there, done that. Gå med noe komfortabelt, ikke inntilsittende eller ubehagelige klær som bare ser fine ut. Slik unngår du at det blir enda mer stivt og kleint for deg selv. Ikke gå med klær som du ikke føler representerer deg selv. Hvis du føler for å gå litt pyntet så bruk heller pene hverdagsklær. Det smarteste er å gi han en klem når du ser han, etter min erfaring. Det er flaut i øyeblikket, men det bryter isen slik at dere begge slapper mer av etterpå. Anbefalt! Pinlig stillhet forekommer alltid. Det er ikke så sykt mye du kan gjøre med det annet enn å komme på noe nytt å snakke om. Siden du ikke kjenner han godt så har du vel masse du lurer på? Du kan i forkant tenke over en del ting du vil vite om han slik at du har det i bakhodet. Hvis dere ser en film sammen så trenger dere ikke sitte å prate sammen samtidig? Jeg såg film med en date fra nettet en gang og da brukte jeg tiden under filmen til å komme på nye ting å spørre han om, i stedet for å følge med. Han vet jo ikke hva du sitter og tenker på. 1
Gjest Bud Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Woho, jeg er i samme skoene, skal ha ei på middag i kveld, har såvidt møttes, men ikke noe mer enn det. Jeg løser pinlig stillhet med å spille gitar, men kanskje ikke noe for deg..? Hun skal få en klem når hun kommer. Her skal det gås i joggebukse
Gjest _Blomsten_ Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Jeg er også i samme skoene. Date med middag i kveld
Gjest Bud Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 Hvordan gikk det med dere i går, AB og _Blomsten_?
Hecubaa Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 Dere er tøffe som tør å la den første daten være en hjemmedate Det tror jeg at jeg vil vært skeptisk til, både med tanke på at det er veldig privat å åpne sitt hjem for en mer eller mindre totalt fremmed OG ikke minst fordi jeg liker å ha rømningsmuligheter hvis det viser seg å være en horribel match..
Steinar40 Skrevet 28. april 2012 #7 Skrevet 28. april 2012 Dere er tøffe som tør å la den første daten være en hjemmedate Det tror jeg at jeg vil vært skeptisk til, både med tanke på at det er veldig privat å åpne sitt hjem for en mer eller mindre totalt fremmed OG ikke minst fordi jeg liker å ha rømningsmuligheter hvis det viser seg å være en horribel match.. Dumme ville jeg sagt. 1
Gjest Bud Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Dumme ville jeg sagt. Dom som sier dom er domme, dom er domme dom, dommingen! Nå kan jeg bare snakke for meg selv og min egen dumskap - vi vet godt hvem den andre er, gjennom .....20..... år, men aldri liksom snakkes.
Steinar40 Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 Dom som sier dom er domme, dom er domme dom, dommingen! Nå kan jeg bare snakke for meg selv og min egen dumskap - vi vet godt hvem den andre er, gjennom .....20..... år, men aldri liksom snakkes. Du er et mannfolk, og risikoen for en mann er som regel veldig liten uansett. For kvinner er risikoen noe helt annet. Uansett hadde jeg aldri hatt en førstedate hjemme med et relativt ukjent individ hvis jeg var deg heller. Mye bedre å bare spasere en tur og så eventuelt ta inn på en kafe eller et spisested.
Gjest Bud Skrevet 28. april 2012 #10 Skrevet 28. april 2012 Du er et mannfolk, og risikoen for en mann er som regel veldig liten uansett. For kvinner er risikoen noe helt annet. Uansett hadde jeg aldri hatt en førstedate hjemme med et relativt ukjent individ hvis jeg var deg heller. Mye bedre å bare spasere en tur og så eventuelt ta inn på en kafe eller et spisested. Dater du mye du eller?
Hecubaa Skrevet 28. april 2012 #12 Skrevet 28. april 2012 Dessuten er det noe indirekte upassende med en situasjon som sier "hei, her er spisebordet mitt så her skal vi spise, og der borte står jammen sengen min"
Gjest _Blomsten_ Skrevet 28. april 2012 #14 Skrevet 28. april 2012 Daten min gikk veldig bra. Det var ikke første, men andre date.
Gjest Janus Skrevet 28. april 2012 #15 Skrevet 28. april 2012 Daten min gikk veldig bra. Det var ikke første, men andre date. Fabelaktig! Ble det noe på deg eller?
Gjest _Blomsten_ Skrevet 28. april 2012 #16 Skrevet 28. april 2012 Fabelaktig! Ble det noe på deg eller? Nei. Vil helst vente litt. Vi bare spiste mat, drakk vin, pratet og hadde det veldig hyggelig. Jeg reiste hjem 02:00
Gjest Janus Skrevet 28. april 2012 #17 Skrevet 28. april 2012 Nei. Vil helst vente litt. Vi bare spiste mat, drakk vin, pratet og hadde det veldig hyggelig. Jeg reiste hjem 02:00 Nice. Når ser du han igjen?
Gjest _Blomsten_ Skrevet 28. april 2012 #18 Skrevet 28. april 2012 Nice. Når ser du han igjen? Har avtalt å treffes på tirsdag Alt føles veldig bra, så jeg prøver å ikke stresse noe med det og lar det gå som det går. 1
Gjest Anna.S Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Denne tråden vil jeg abonere på. Kjekt å følge med på dere som dater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå