Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som bunadsesongen nærmer seg med konfirmasjoner og 17. mai tenkte jeg å starte en tråd om hår og sminke til bunad :gjeiper: Man vil jo tross alt føle seg vel selv om man helst skal være litt "naturlig" når man er bunadskledd! ;)

Hva passer seg? Hvordan skal du fikse hår og sminke til bunad? Trenger tips, jeg har en iskremdate med en kjekk fyr på 17. mai og har lyst å se knockout-deilig ut istedet for budeieaktig, men innser at det kan bli vanskelig :gjeiper:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å lage en fiskebeinsflette å ha hengende ned på den ene siden av ansiktet. Synes fletter generelt sett er utrolig fint til bunad! Sminke blir helt enkelt, med mineralfoundation, ferskenfarget blush, kajal langs øvre vippekant, mascara og litt lipgloss på leppene. Synes det er finest at sminken er naturlig når man har på seg bunad :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt å lage en fiskebeinsflette å ha hengende ned på den ene siden av ansiktet. Synes fletter generelt sett er utrolig fint til bunad! Sminke blir helt enkelt, med mineralfoundation, ferskenfarget blush, kajal langs øvre vippekant, mascara og litt lipgloss på leppene. Synes det er finest at sminken er naturlig når man har på seg bunad :)

Er veldig enig i dette. Fletter i alle varianter er kjempefint til bunad! Evt løst hår eller en pen hestehale.

Av sminke er jeg også enig. det verste jeg ser er f.eks. ei som går med blå bunad og blå øyenskygge til. Ser helt grusomt ut i mine øyne. Enkel og naturlig sminke synes jeg er det fineste :)

• Liker 1
Skrevet

Kan fortelle hvordan jeg pleier å gå, i fjor flettet jeg en flette som gikk rundt hele hodet mitt, ble veldig fornøyd med den. Sminken er alltid veldig nøytral ca som hverdagssminke med litt farge på leppene. Går mye i fletter eller løst hår med bølger/krøller.

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Fletter i ulike typer er fint, ja. Jeg pleier vanligvis å ha håret utslått, mens jeg fletter luggen bort fra ansiktet. Og jeg er enig med de over meg i at sminken bør være ganske lett og naturlig. Siden bunaden min har ganske mange ulike rødtoner, så holder jeg meg alltid til nøytrale farger på leppene, og om jeg bruker øyenskygge er også disse fargene nøytrale.

Men akkurat "deilig" mener jeg er et dårlig begrep for å beskrive hvordan jeg føler meg i bunad :)

Skrevet

Her blir det også fletter i håret. Når det gjelder sminke går jeg får enkel base, helt naturlige jordtoner på øynene og litt mascara.

Det enkle er ofte det beste :)

Skrevet

Enig med alle over - naturlig og enkelt! Og hva om du går for å være så søt og sjarmerende på iskremdate i bunad at det blir enda en date som du heller kan være deilig på? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bare unngå synlige extensions eller ekstret unaturlige krøller à la Fotballfrue. Og hvis du skal ha flette, ikke stopp den på midten!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare unngå synlige extensions eller ekstret unaturlige krøller à la Fotballfrue. Og hvis du skal ha flette, ikke stopp den på midten!

Stoppe den på midten?

Skrevet

Jeg skal ha bølger i håret, ikke korketrekkere, men bølger etter å ha hatt det natten over i flette, og en enkel liten flette i panneluggen. Vanskelig å forklare. Enkel sminke, men er sååå usikker på øyenskygge!! Vil jo ikke at det skal bli for mye, men litt øyenskygge må jeg ha. Dessverre er jeg utrolig dårlig til å legge eyeliner :(

Skrevet

Tja, det kommer jo selvsagt an på hva slags øyefarge, hårfarge og hudtone man har fra før av :) Og fargen på bunaden!

Men som regel syns jeg jenter med blondt hår og blåe øyne kler litt rosa og duggfrisk sminke. Helst ikke så mye kajal eller solpudder.

Jenter med mørkt hår og mørke øyne kan godt bruke bruntoner, litt kajal, maskara og litt mer brunaktig rouge.

Ellers syns jeg dette, dette og dette er søte frisyrer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer jo selvsagt an på hva slags øyefarge, hårfarge og hudtone man har fra før av :) Og fargen på bunaden!

Men som regel syns jeg jenter med blondt hår og blåe øyne kler litt rosa og duggfrisk sminke. Helst ikke så mye kajal eller solpudder.

Jenter med mørkt hår og mørke øyne kan godt bruke bruntoner, litt kajal, maskara og litt mer brunaktig rouge.

Ellers syns jeg dette, dette og dette er søte frisyrer.

Vet noen om det finnes tutorials på youtube eller noe som viser hvordan man lager disse?

Jeg får aldri til å få det slik selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...