Gå til innhold

Drektig katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal jeg begynne å holde henne inne med tanke på at hun ikke føder ute gjemt? Har fått oss en langhåret pus som plutselig har blitt ganske tjukk. Hun vil bare være inne. Er ute kanskje 2 timer max. Når jeg kjenner på magen hennes kan jeg kjenne klumper som flytter på seg. Kommer ikke ut melk av pattene og de er lyse enda. Og ikke så veldig store. Når blir pattene rosa? Gi meg den infoen dere har. :) vil være godt forberedt til det skjer. Har lest mye på nettet. Men føler kanskje ikke jeg finner alle de svarene jeg lurer på. Som de klumpene i magen. Hvor lsngt kan hun være på vei når jeg kan kjenne at de stikker ut og plutselig forsvinner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Det er veldig vannskelig å si. Det tryggeste er å ta turen til vetrinær. Men har du ingen aning om når hun kan ha blitt drektig? Ville uansett vært forsiktig med å slippe henne ut, er hun klar vil hun mest sansynligvis føde ute. Hvis du ikke har gjort det alt, bør du bytte over til enten kattungefòr, eller et fòr for drektige katter. Det er viktig at mor får all næringen hun trenger til fødselen og kattungeoppdragelse.

Forøvrig syntes jeg det er veldig uansvarlig av deg å la en ukastrert katt gå ute. Men gjort er gjort, spist er spist men jeg håper virkelig du tar ansvar og kastrerer henne når ungene er gitt bort! :)

• Liker 6
Skrevet

Vil tro det ikke er mer enn en - toppen to uker igjen om du kjenner at de rører på seg.

Er også enig med overnevndte, håper virkelig du kastrere henne når dette er over. Katter skal ikke gå fritt ute og parre seg med den de møter rundt neste sving. Du aner ingenting om gener og sykdommer hod disse dyrene og det er IKKE forsvarlig dyrehold!!

Lykke til!

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar. :) kattemoren skal bli kastrert med engang det lar seg gjøre etter fødsel. Leste at en kan gjøre det 7 uker etter fødselen med tanke på melken. Regnet med å få høre noe med uansvarlighet her ja:). Vi fikk nylig pusen og har vent henne til å være her. Vi mistet vår kastrerte katt som vi har hatt i 6 år for et halvt år siden. Har ikke fått med meg at hun har hatt løpetid engang. Har alltid sett dette tydelig på mine tidligere katter før de ble kastrert. Det skjedde veldig fort. Burde nok fulgt mer med, men skjedd er skjedd. Nå får vi bare gjøre det beste ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Fy fader ts, unnskyld meg, men du har altså en ung katt du lar gå ute uten å kastrere?!?!

Fyfader så ansvarsløst!!! Håper du skjerper deg noe enormt!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er synlig rund, du kjenner ungene og evt pattene har svulmet er det nok under to uker igjen. Katter viser drektighet sent, selv med ultralyd kan det være vanskelig å fastslå før de har kommet ganske langt. Jeg hadde holdt henne inn fra nå for sikkerhets skyld. Forstår at hun er ganske ung, så jeg ville ikke tatt risikoen på at hun fødte ute, speielt ikke siden hun kan få komplikasjoner pga ung alder.

Og hun kan kastreres med en gang du ser at ungene spiser fast føde, vanligvis fra 4-5 uker. Hold henne inne til hun er kastrert, både fordi hun kan forsvinne og fordi katter ofte parrer seg på nytt mens de har diende unger.

• Liker 1
Skrevet

Dyrlegen her vil ikke kastrere før ungene er tre mnd...

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen dyrlege da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...