Gå til innhold

Hvor mye betaler dere pr. mnd for mobilregninga til tenåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de abbonement - i tilfelle hvilket?

Betaler dere inn på forhånd - i tilfelle hvor mye og for hvor lenge er det forventet at det skal vare?

Tenåringen her hjemme har fått beskjed om at vi betaler hans mobil hvis forbruket er moderat, dvs jeg betaler IKKE for at han skal sitte å surfe på nett med mobilen der han må betale hvis det ikke er viktig.

Youtube i friminuttet regnes ikke som viktig...;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var tenåring hadde jeg det abonnementet der man får 200 kroner til rådighet i måneden (YoungTalk?). Det betalte foreldrene mine, men hvis jeg ville etterfylle med kontantkort måtte jeg betale det selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fyllet på 200 på kontantkortet ca annenhver måned. Alt er skrudd av som kan dra penger utenom og hun kan kun surfe der det er gratis wifi. Hun har streng beskjed om å være moderat i bruken, kun beskjeder som må tas. Ellers kan hun fint skype eller msn'e med venner fremfor å knotte på mobilen. Hun er 13.

AnonymBruker
Skrevet

Maks 400 kr. Blir regningen over det, må han betale det overskytende selv.

AnonymBruker
Skrevet

Min har Komplett kontroll frå Telenor (200kr./mnd.) + FriFamilie da kan han ringe oss uansett.

Skrevet

Ingenting.De har kontantkort og må selv spare lommepenger/gaver fra venner/besteforeldre osv

Har fri familie så oss foreldre + søsken ringer de gratis

• Liker 1
Gjest Misteltein
Skrevet

Mamma og pappa betalte ingenting!

Skrevet

mamma og pappa betaler 200 i måneden, og det kan vi ringe og sende sms med. Netcom youngtalk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var fast på butikken å kjørpte kontantkort på 150 kroner til mobilen jeg hadde spart opp penger selv for å ha råd til å kjøpe. Husker godt det var perioder uten penger og det var ganske vanlig å få høre at noen ikke hadde penger på "kortet":P Jeg husker å sjekke saldoen og spinke å spare på De siste meldingene. Skulle man skrive lange meldinger og de ble til delmeldinger kortet man gjerne inn. Ååå, så lett de unge har det i dag:P haha. Får vel bare innse at det ikke kommer til å være sånn når jeg får barn:P

Skrevet

får betalt Komplett M - Telenor.

det er

400 ringeminutter

200 SMS

400 Datatrafikk MB

overgår det det må jeg betale selv

+FriFamilie :)

Altså 249,- pr mnd :)

Snart 16 år..

AnonymBruker
Skrevet

Moren min betalte telefonregningen min. Da hadde jeg Netcom youngtalk til 200,- pluss Sms Mania (som gir 2000 meldinger hver mnd) til 200,-. Også hadde jeg fri familie.

Hun betalte da til sammen 430,- hver mnd.

Nå har jeg abonnement fra Chess med 500 ringeminutt, 500 sms og 500 MB data og betaler ca. 250 kr i mnd. :)

Skrevet

Hvorfor betaler egentlig foreldre for barna sin mobilbruk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor betaler egentlig foreldre for barna sin mobilbruk?

For at ungene skal ha en telefon så foreldrene lett kan få tak i dem/de lett kan få tak i foreldrene.

• Liker 3
Skrevet

For at ungene skal ha en telefon så foreldrene lett kan få tak i dem/de lett kan få tak i foreldrene.

Jeg skjønner hvorfor foreldre vil at barna skal ha mobil. Det jeg lurer på er hvorfor de betaler for bruken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor foreldre vil at barna skal ha mobil. Det jeg lurer på er hvorfor de betaler for bruken.

Fordi de er UNGER, og sannsynligvis ikke har mulighet til å betale det selv..? Ikke kan de stå oppført som eier av et abonnement heller. Jeg regner med at de fleste får det som en del av ukelønna si.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De får 500 kr/måned i lommepenger, og det skal dekke alt fra mobil, via kino og klubb til spesielle klær og annen shopping de bare mååå ha, men som ikke er strengt nødvendig. De har kontantkort, siden de ikke er gamle nok til å inngå abonnementsavtaler, og velger de å bruke hele lommepengesummen på mobilbruk så blir det lite annen moro.

• Liker 1
Skrevet

Er seksten selv, og har betalt mobilregningene selv siden jeg fikk mobil som tiåring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi... Da jeg fikk mobil betalte foreldrene mine alle regningene, gjerne 5-600 kr i måneden, og jeg husker en gang det var 7-800 kr også... :sjenert:

Skrevet (endret)

Har chess med 1000 ringeminutter, 1000 sms og 1000 data, koster 299 kr i mnd. Han er snart 17.

Til datteren min betaler jeg ca 50- 100 kr i mnd på kontantkort.Hun er snart 13 og bruker den ikke så mye enda.

Endret av Mamma1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...